Gastroklinikk Østlandet AS

1 vurdering

Siste vurderinger av Gastroklinikk Østlandet AS

Ubehagelig

Lege: Desmond O'Leary Skrevet

Utålmodig og spydig ! Sammenlignet med en 12 åring ! Jeg er en voksen dame og var engstelig for undersøkelsen. Ble fortalt at jeg kun ville få brekninger når slangen gikk over svelget,og jeg brakk meg konstant under hele undersøkelsen. Begynte og få panikk og ble sammenlignet med en 12 åring. Skal aldri dit igjen !

Gastroskopi dvs selve instrumenteringen, hos meg inklusivt tagning av biopsier fra tynntarm,mavesekk og spiserør tar gjennomsnittlig 3 minutter. Dette er meget raskt og er kun mulig hvis skopøren har mange års erfaring. De fleste barn over 12 år har ingen problemer med dette. Du fikk denne opplysningen i håp om at dette kunne berolige deg og ikke fornærme deg. Det kan gå år mellom hver gang jeg opplever at en pasient får ``konstante brekninger ´´ under gastroskopi. Årsaken er vanligvis fordi pasienten ikke følger våre instrukser under instrumentering. Dette vil naturligvis gjelde yngre pasienter med konsentrasjonsproblemer eller pasienter med sterk angst og tilløp til panikkangst.
Det er veldig skuffende ,også for meg, at du hadde en negativ opplevelse men du har ingen sammenligningsgrunnlag siden du ikke var blitt gastroskopert hos andre tidligere og før du kom til meg. Du bruker dessuten selv ordene
``angst´´ og ``panikk´´ i ditt innlegg.
I min mening bør fastleger gjør alt de kan for å unngå å henvise pasienter med slike tilbøyeligheter til gastroskopi - såfremt det ikke foreligger meget sterke faglige indikasjoner for undersøkelsen.

Besvart av Desmond O'Leary

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Desmond O'Leary Skrevet

Beste legen som finnes, begge er så dyktige at du føler deg helt trygg lenge etterpå. Brukt dem i mange år på Hamar.👍👍👍 lykke til i nye omgivelser👏

Svært dyktig lege

Lege: Desmond O'Leary Skrevet

Ble møtt på en god møte da jeg skulle ha gastroskopi.
De holder til i Rolige omgivelser og har en fin og velholdt klinikk. Ble møtt av en blid og dyktig sykepleier og en rolig, blid og forklarende lege. De forklarte alt på en så god måte at all nervøsitet forsvant.
Selve gatroskopien gikk fint, de forklarte hele tiden hvordan det gikk og hvor lenge det var igjen. Minte deg om å puste riktig og slappe av.
Anbefaler absolutt dr O Leary, dette er han best på.

Fantastisk lege.

Lege: Desmond O'Leary Skrevet

Å komme til ekteparet O'Leary er fantastisk. Både Desmond og Hilde er flinke og får meg til å slappe helt av. Anbefaler dem varmt.