Østfoldnevrologene

Kirkebrygga 4 1607 Fredrikstad

Siste vurderinger av Østfoldnevrologene

Svak på migrene

Lege: Maria Kase-Berg Skrevet

Jeg var hos Maria Kase-Berg pga mangeårig problem med auramigrene. Dessverre var mitt inntrykk at hun hadde svært begrenset kunnskap om migrene. Hun trodde bl.a. at hodepine var det samme som migrene. Alle som har migrene vet at hodepine bare er en del av den komlekse migrenefasen.

Jeg opplevde at hun ble amper og sinna når jeg forsøkte å forklare at jeg (på den tiden) ikke hadde utpreget problem med hodepine, men at det var hele migrenefasen som var slitsom. Herunder bl.a. lysfølsomhet, lydfølsomhet, aura, synsforstyrrelser, kaos i hodet, utmattelse, hukommelsestap, snakkeproblemer m.m.

Hun sendte meg dog til Kalnes for bilder av hodet, men jeg fikk kun et kortskrevet brev om at bildene ikke viste noe galt. Hun innkalte meg ikke til videre samtale om f.eks forebyggende medisiner, anfallsmedisiner, botox e.l.

Surrealistisk

Lege: Bente Bjørnstad Skrevet

Jeg ble henvist til Bjørnstad pga noen merkelige symptomer. Bjørnstad derimot mente bestemt at rekvisisjonen gjaldt migrene. Jeg hadde riktignok vært hos hennes kollega for dette noen måneder tidligere, men det var altså ikke migrene det gjaldt denne gangen som jeg sa. Dette nektet hun faktisk for!!! Sur dame som nektet å gå inn på PCn for å sjekke henvisningen på nytt. Dermed gikk jeg ut av kontoret etter 5 minutter fordi nevrologen ikke var interessert i hvorfor jeg var der! Fullstendig surrealistisk opplevelse.

I ettertid dobbeltsjekket jeg med min fastlege som kunne bekrefte at henvisningen ikke gjaldt migrene, men helt andre symptomer slik jeg påpekte. Nevrologen tok altså 100% feil, uten å være i nærheten av å ville undersøke om hun tok feil.

Jeg har nå vært hos to ulike nevrologer på Østfoldnevrologene. Dette er et sted jeg forhåpentligvis aldri må sette mine bein igjen. Da reiser jeg heller til andre landsdeler eller betaler for private nevrologer.

Grundig

Lege: Bente Bjørnstad Skrevet

Har gått til Bjørnstad i 4(?) år
Meget fornøyd med tilbudet.føler hun tar meg på alvor og er blid og fornøyd.

Omsorgsfull og dyktig

Lege: Maria Kase-Berg Skrevet

Kjempeflink og effektiv. Tar deg på alvor og viser til meget god kompetanse, kunne ikke vært mer fornøyd.

Utrolig hyggelig og nøye

Lege: Maria Kase-Berg Skrevet

Var hos Maria Kase-Berg for et par dager siden. Følte hun gjorde jobben sin nøye og tok seg god tid med meg. Henviste meg videre, ønsket å følge opp personlig og alt i alt var undersøkelsen kjempe bra. Hun var også kjempe hyggelig og roet ned meg selv om jeg var veldig nervøs.