Asker og Bærum øyelegesenter

Telefonnummer66 78 56 9066 78 56 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Trekanten Knud Askerv 28 B 1383 Asker

Siste vurderinger av Asker og Bærum øyelegesenter

Dr. Fløtepus

Lege: Jan Erik Jakobsen Skrevet

A&B øyelegesenter er et trivelig sted med tidenes hyggeligste resepsjonist, men det er ikke dette jeg kommer for. Har gått til Dr. Jacobsen 3-4 ganger og har ventet nesten et år mellom hver gang jeg får time.

Jeg føler meg ikke tatt på alvor av Dr. Jacobsen og hans store personlighet har ingen plass på legekontoret å gjøre. Han bagatelliserer alvorlige spørsmål og timen må alltid gjennomføres i hu og hast. Lite fintfølende.

Kjempeflink øyelege

Lege: Jan Erik Jakobsen Skrevet

Veldig kompetent lege, trivelig med glimt i øyet (sic). Flink til å forklare. Skrev ut en kur som gjorde meg bedre, og meg et bedre behandlingsalternativ enn en tidligere øyelege.

Suveren i sitt fag

Lege: Jan Erik Jakobsen Skrevet

Det er flott å gå til en øyenlege som er såpass dyktig. Jeg har også blitt operert for grå stær hos ham i Oslo. Det var meget vellykket.
Jakobsen er blid, sjarmerende og hyggelig - med glimt i øyet. Ufattelig at noen ikke liker ham! Mulig han kan virke litt selvhevdende om man kommer inn på det faglige, men det har ikke plaget meg. Jeg har god kjemi med ham og syns det er hyggelig å komme dit. For da vet jeg at jeg er i de beste hender og blir godt ivaretatt.

Dårlig service

Lege: Per Klyve Skrevet

Jeg var hos øyelege Per Klyve i 2011. Jeg var henvist fordi optikeren min hadde problemer med å korrigere min hornhinneskjevhet (astigmatisme) som var blitt gradvis verre, spesielt på det venstre øyet. Ettersom jeg i den perioden var innlagt på sykehus var det sykehuset som henviste meg.

Synet mitt har gradvis blitt verre og verre. Jeg har nå 50% syn igjen på det venstre øyet og er nå, igjen henvist til øyelege med samme problematikk, og spørsmål om keratokonus. I den forbindelse ringte jeg Asker og Bærum øyelegesenter (ABØ) for å få greie på hva konklusjonen var sist jeg var hos dem, og om det var noe tegn til keratokonus den gangen. De ba meg ta kontakt med min fastlege for å få kopi av epikrisen.

Fastlegen kunne ikke finne epikrisen da den naturlig nok var sendt til sykehuset som hadde henvist meg. Jeg skrev derfor brev for å få utlevert journal fra ABØ. I dag kom "journalen" i posten sammen med et gebyr for utskrift av journal på 85kr, samt et "gebyr" på 59kr. Journalen jeg fikk tilsendt besto av et ark der deres vurdering er at jeg "ser litt dårligere enn forventet", og at de anbefaler at jeg fortsetter kontroll hos min optiker.

Det er godt mulig de har loven på sin side når de krever gebyr, men det fremstår for meg som svært urimelig å kreve 144 kr for å skrive ut et ark. Jeg er heller ikke spesielt imponert over konklusjonen deres da asymmetrisk astigmatisme kanskje allerede for 5 år siden kunne gitt dem mistanke om keratokonus? Så dårlig service er det lenge siden jeg har møtt.

Værste legen jeg noen gang har møtt!

Lege: Jan Erik Jakobsen Skrevet

Etter min opplevelse med denne øyelegen så gir det overhode ikke noen lyst til å bruke han igjen. Måten han tok meg i mot på og fikk meg til å føle hører ikke hjemme hos mennesker som skal drive profesjonelt i helsesektoren. Jeg har et synlig handicap og dette ble tatt opp med en gang på en slik måte at jeg følte meg nedverdiget og som et objekt understående alle andre. Det er mye mulig at han ikke mente det slik, men det er slik jeg føler det i ettertid, og jeg kommer ikke til å bruke denne øyelegen igjen.