Mette Marita Johansen

Telefonnummer950 10 910950 10 9 ...
Rosenborggata 3 0356 Oslo

1 vurdering

Siste vurderinger av Mette Marita Johansen

Ingen god erfaring

Lege: Mette Marita Johansen Skrevet

Jeg opplevde at vi fikk god kontakt tidlig i terapiforløpet, men jeg syntes det var problematisk at hun flere ganger unnlot å komme til avtalte timer uten å gi beskjed. Da jeg sa at det hadde vært fint å få beskjed, ble hun skikkelig sint og sa at hvis jeg ikke var fornøyd kunne jeg finne meg en annen terapeut.

Jeg gikk hos henne en lengre periode før jeg fikk beskjed om å slutte for å gi plass til andre. I den siste terapitimen ga hun meg flere sterkt negative karakteristikker som ikke hadde vært noe tema i løpet av terapien. Jeg ble veldig overrasket. Det var som om det avslutningsvis hadde bygd seg opp et sinne hos henne overfor meg, som hun ga utløp for den siste timen, omtrent i det jeg skulle gå. Det var en forvirrende og vond opplevelse som ga meg mange ubesvarte spørsmål, og jeg forsto ikke hvorfor hun ikke hadde tatt opp dette mens jeg fremdeles gikk i terapi hos henne.

Selv om jeg lærte en hel del i timene hos henne, ble den totale opplevelsen, spesielt rundt avslutningen av terapien, så belastende at jeg skulle ønske at jeg ikke hadde gått hos henne.

Flere timer som hun glemte

Lege: Mette Marita Johansen Skrevet

Jeg opplevd flere ganger at hun ikke møtt opp på timer uten å si ifra/kansellere, og uten forklaring etterpå. Hun var også ikke å få tak i på mobiltelefon hver gang dette skjedde. Opplevde henne som useriøse pga dette.

Når hun var til stede, var det ofte lengre ventetid enn forventet og derav kortere timer enn avtalt.

Legge skylden på pasienten

Lege: Mette Marita Johansen Skrevet

Jeg opplevde denne psykiateren som svært useriøs og ikke pålitelig. Hun avlyser timen 10 minutter før. Og dette skjer ofte. Når man sier fra, kommer hun med en kommentar at "det er noe i din personlighet at det gjør det vanskelig. Gå til Ullevål sykehus Psykiatere for å få diagnose". Med andre ord, mishandler hun pasienten selv. Styr unna!

Dyktig men uteblir fra timene uten å gi beskjed

Lege: Mette Marita Johansen Skrevet

Jeg opplever henne som en dyktig psykiater, men det er svært problematisk at hun uteblir fra timene uten å gi beskjed.

Useriøs

Lege: Mette Marita Johansen Skrevet

Denne psykiateren tar ikke utfordringene dine på alvor. Jeg har opplevd gjentatte ganger at hun ikke møter opp til avtalt tid, og blir umulig å få tak i på telefon. Timene blir stadig kansellert og flyttet uten begrunnelse eller beklagelse. Hun gjennomfører heller ikke arbeidet hun har lovet innen rimelig tid. Dette har jeg akseptert altfor lenge, og nå er det nok. Samlet sett utrolig uprofesjonell og upålitelig. Styr unna.