Terje Fladvad

Telefonnummer994 44 989994 44 9 ...
Rosenborgata 3 0356 Oslo

Siste vurderinger av Terje Fladvad

Trygg og rolig

Lege: Terje Fladvad Skrevet

Terje har på sin rolige, kunnskapsrike og tålmodige måte hjulpet meg enormt.
Han har gitt meg innsikt og verktøy til å ha det bedre.

Vennlig og flink

Lege: Terje Fladvad Skrevet

Jeg gikk til Fladvad i en periode jeg var skikkelig dårlig med angst, panikkangst, tvangslidelse, søvnproblemer, og alvorlig depresjon. Vi prøvde ut forskjellige medisiner og fant den medisinen som hjalp da jeg hadde det som verst. I dag bruker jeg ikke medisiner lenger. Fladvad lærte meg også forskjellige kognitive teknikker på en forståelig måte. Det var uvant å tenke sånn i starten men etter noen ganger forsto jeg det han lærte meg. I dag er disse kognitive teknikkene til god hjelp i hverdagen. Fladvad har utfordret meg og støttet meg til å gjennomføre viktige endringer i livet mitt. Jeg har lært nye måter å tenke på, jeg har lært nye måter å forholde meg til problemer på og ikke minst, jeg har lært å bli mer glad i meg selv. Jeg synes jeg har det bedre i livet mitt enn på mange år og jeg er takknemlig for hjelpen Fladvad har gitt meg. Fladvad er etter min erfaring en vennlig og spesielt flink psykiater.

Passet ikke for meg

Lege: Terje Fladvad Skrevet

For litt over to år siden avsluttet jeg behandlingen min hos Terje Fladvad. Terapien hadde vart i litt over ett år, og ikke fungert så godt. Etter hvert ble det mye repetering av samtaleemner, uten at jeg ble noe bedre. Kjemien og tonen mellom oss var nok ikke bra nok, og jeg følte ofte at vi snakket forskjellige språk. Dessverre slet jeg forferdelig mye med angst, og det var derfor vanskelig å fortelle om at strukturen i terapien ikke var god nok, samt hvor mye fortiden min plaget meg. Det siste emnet var noe jeg ønsket kunne ha vært håndtert bedre fra Fladvad sin side, spesielt siden han mente det ikke var behov for SSRI-medisiner. Jeg syntes også at det var forferdelig irriterende at Fladvad tok telefonen under timene, men jeg turte aldri å si noe. I ettertid kom jeg i kontakt med en psykiatriker der kjemien stemte perfekt, hvor jeg kunne snakke om alt, og som var utrolig strukturert. Allerede fra første time fikk jeg resept på sterkeste dose med lykkepille, og da begynte ting å snu seg i riktig retning for meg.

Klaffet ikke

Lege: Terje Fladvad Skrevet

Jeg fikk en opplevelse av at han ikke forsto min situasjon og at det ble vanskelig å kommunisere godt. TF var imøtekommende og hyggelig, men det var noe som ikke klaffet. Dessuten syntes jeg han var vel rask med å skrive resepter og sette diagnoser. Endte med at jeg avsluttet , oppsøkte en psykiater det klaffe bedre med og dermed også fikk den hjelpen jeg trengte. Men dette var meg. En psykiater som kan være dårlig for meg, kan være bra for en annen. Personkjemi-faktoren er ekstremt viktig i en slik relasjon, så det blir lett med subjektive synsinger og konklusjoner som ikke gagner andre.