Kommunelegene i Stor-Elvdal

Storgt.103 2480 Koppang

Siste vurderinger av behandlere ved Kommunelegene i Stor-Elvdal

Fantastisk

Lege: Tonja Judith Pantelatos Skrevet

Uanminnelig flink, kunnskapsrik og lyttende lege. Hun har vært helt avgjørende for at jeg har fått økt livskvaliteten betraktelig. Er svært takknemlig for at jeg fikk ha henne som fastlege på Røros.

Tillitsvekkende og trygg.

Lege: Knut Erik Bækkedal Skrevet

En god fastlege. Er interessert og lytter til pasienten. Er ikke redd for å konferere med andre om det trengs. Tillitsvekkende og trygg.

Står på for oss pasienter

Lege: Tonja Judith Pantelatos Skrevet

Dette er en lege som virkelig gir meg en følelse av trygghet. Står på og hjelper meg veldig. Er veldig fornøyd med henne som fastlege. Takker henne så mye

Lite kunnskap

Lege: Knut Erik Bækkedal Skrevet

Bra man er bevisst selv, da andre tydeligvis ikke er det om sin egen helse .Nåtid er også viktig. Må få avgjøre selv hva som er til sitt eget beste, og vet hva som har skjedd osv. Pasienten skal bli hørt. Er ikke kun lege som skal bli hørt. Ukjent sådan. Dessverre ikke egnet sånn sett.

Helt i orden.

Lege: Karl-Erik Karlsen Skrevet

Hvorfor tilbyr ikke min fastlege timebestilling? Dette er da en tilgjengelighet som burde ha vært bedre.

Går jeg inn på Helsenorge, får jeg beskjed om at jeg "ikke har noen helsekontakt å bestille time hos". eller at jeg "ikke har noen kontakt til å skrive til"!

Det burde være kjent nå at mitt telefonøre er såpass svakt at å benytte det oppgitte nummeret til Legesenteret ikke er noe alternativ.

Ved en anledning med samtale med resepsjonen på legesenteret, var disse hyggelige damene opptatt av å få mine kontaktpunkter, som telefon (sms) og epostadresse. Da jeg mente at det vel var viktigere at jeg fikk oppgitt kontaktpunkter til min fastlege, utenom det oppgitte telfonnummeret, ble de svar skyldig.

Hvorfor er det slik at fastleger, kommunale legesentre, kan velge om de vil ha timebestilling tilgjengelig for pasientene/kundene? Dette er da noe som burde kunne pålegges, som en effektiv oppfølging av nødvendig kontakt mellom legen og hans pasienter?

Jeg må ha en time hos min fastlege. Snarest. Er eneste alternativ å sette meg i bilen( etter å ha spadd den frem fra snøen ), kjøre 15 kilometer til Koppang, (og tilbake igjen) og fysisk konfrontere resepsjonen der, for å få en legetime? Hva er mitt alternativ? Og dette skal være i IT-alderen?

Har jeg misforstått noe, så rettled meg. Jeg trenger en helsehjelp som jeg nå anser meg avskåret fra....

Med hilsen
[Navn fjernet av moderator]