Dialog Psykologsenter AS

1 vurdering

Siste vurderinger av Dialog Psykologsenter AS

Anbefales ikke

Mats Moe Skrevet

Anbefaler ikke denne psykologen. Pris står ikke i forhold til kompetanse. Hvis man ønsker å benytte denne psykologen kan det være lurt å være veldig konkret på hva man ønsker hjelp til og få svar på hvordan han tenker at han kan hjelpe. Gjerne spør etter utdanning og kurs. Han oppleves som kommersiell - det vil si at han ikke virker genuint opptatt av å hjelpe. Opplevde at han hadde en påtatt empati som er lett å gjennomskue. Ikke god til å sette seg inn i problematikk og vise forståelse for dette gjennom oppfølgingsspm og analyse. Han viser for ofte til usaklige metaforer og anekdoter fra det jeg ikke vil kalle forskningsbasert teori. Dette fører til mange avsporinger i løpet av en behandlingstime. Detter er en psykolog for de gode tider og det er gjerne ikke da man oppsøker en psykolog. Anbefales ikke!

Anbefales ikke

Torfinn Espedal Skrevet

På bakgrunn av at jeg har vært pasient hos han i 2 år vil jeg ikke anbefale denne psykologen. Selv om det er vanskelig å måle bedring fordi det er så subjektivt har jeg inntrykk av at denne psykologen egentlig ikke er så interessert i å nå noen mål eller finne ut av hva som kan være årsaken til dine plage. Han kan være bastant og veldig sta på sine standpunkter. Det er lite rom for refleksjon og analyse. Det hjelper heller ikke at han ikke noterte noe ila de 2 årene jeg gikk der. Som kjent er hukommelsen selektiv hos oss alle også psykologer. Jeg opplevde gang på gang at han ikke tok opp tråden fra sist - det kunne være ting som var viktige å gjenoppta. Dette gjorde at jeg etter hvert mistet tilliten til han, og han virket på slutten litt kynisk og på grensen til arrogant i sine uttalelser. Dette er nok ikke en psykolog som er opptatt av måloppnåelse ei heller å gi pasienten styrke og tro på å mestre de utfordringene man kommer med. Men det som jeg opplevde som mest negativt er nok en opplevelse av manglende forståelse og empati. Det kan være smertefullt å oppleve når man søker råd og hjelp for sine plager - ikke minst også med tanke på at man investerer en del penger på et slikt prosjekt. Heldigvis skal denne psykologen snart gå av med pensjon. Det jeg vil trekke frem som bra er at han er avtalespesialist - det blir det dessverre bare færre og færre av som har.

Taklet ikke tilbakemeldinger

Jenny Linn Torgersen Skrevet

Hun hadde noe som tiltalte meg med blant annet å være rolig, fokusert, åpen og ærlig. Hun virket imidlertid å ha problemer med å ta tilbakemeldinger, ble usikker, og var rask til å svare med samme mynt og være konfronterende. Dette er det motsatte av hva jeg forbinder med å være relasjonell og empatisk. Jeg stiller spørsmål med hvordan det skal være mulig å tilpasse behandlingen individuelt hvis det ikke skal gå an å uttrykke behov og ønsker. Når alt kom til alt viste hun heller ikke særlig vilje til å respektere personlige grenser, eller evne til å justere seg. Traumesensitiv tilnærming og forståelse for høysensitivitet virket ikke å være hennes kompetanse. Hun viste ikke interesse for å gå bak og forstå reaksjoner på henne som terapeut og metodene hun brukte, eller å tilpasse dem. På den måten viste hun det motsatte av det hun reklamerer for - nemlig trygghet, forståelse og individuell tilpasning.
Når psykologer og psykiatere opphøyer seg til autoriteter og opptrer kritiske og til dels kalde, gjør de terapi til en gren for spesielt interesserte. Det er ille at såkalte spesialister ikke viser respekt for at folk er forskjellige. Det er et tvilsomt menneskesyn. De har et ansvar for å tilpasse seg menneskene de treffer, ikke bare omvendt. Det er dette som er det store etiske dilemmaet - at de i praksis nekter å gi mennesker en forsvarlig behandling.

Dyktig og trygg

Jenny Linn Torgersen Skrevet

Jenny Linn har hjulpet og lært meg mye. En trygg person å komme til når livet utfordrer, en psykolog du kan stole på som er empatisk, profesjonell og som viser vei. Har følt meg respektert, lyttet til og tatt på alvor.