Thore Adler Nilsen

Jacob Blochs gate 4 1776 Halden
Thore Adler Nilsen er en av 27 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Thore Adler Nilsen

Arrogant og lite forståelsesfull

Har hatt denne legen i 2 år. Anbefaler ikke han til noen. Opplevde lite forståelse, på den korte tiden. Ble "rar" da jeg nesten måtte "slå", i bordet for å få han til å forstå meg. Antok ting, istedenfor for å spørre meg. Trodde jeg var deprimert, noe jeg ikke var eller er. Ville sende meg til psykolog og mestringskurs. Nå har jeg byttet lege. Ble anbefalt å ikke ta Tore men, jeg ville gi han en sjanse. Noe jeg angrer på.

Hyggelig lege, men...

Desverre ingen lege jeg kan anbefale. Han har liten evne til å sette seg inn i situasjoner, spesielt om man er multidiagnostisert. Det virker også som at han har liten evne til å FORSTÅ hva man sier. Når man har et problem man trenger legehjelp for, er det lite fruktbart å bli spurt om hva man ønsker at legen skal gjøre. Det er det vel den medisinsk utdannede som burde vite? Det vesentlige jeg sitter igjen med av erfaring, er fortvilelse, oppgitthet, krenket og sinna. Forøvrig er kontorpersonalet meget dyktige i sin jobb og man føler seg godt ivaretatt der, men det hjelper lite så lenge de ikke er legen, så byttet er foretatt og håper på bedre hell hos neste lege.

Veldig fornøyd

Tar meg på alvor, henviste uten at jeg spurte om det. Hyggelig og blid. Han gjør gode undersøkelser. Veldig god resepsjon.

Superfornøyd!

Alltid tatt seg tid, alltid blitt hørt. Har hatt han i 4-5 år og alltid vært fornøyd med han og legekontoret. Har 3 barn, og de blir alltid grundig sjekket om det er noe. Vil aldri bytte lege igjen.

Lite lyttende

Da jeg møtte veggen for en tid tilbake, kontaktet jeg Adler Nilsen for å få hjelp. Jeg opplevde at han ikke lyttet til meg og det var en kamp for å få han til å skrive sykemelding. Dette slet ekstra på meg i en vanskelig periode i livet.

Jeg hadde mer enn nok med å holde hodet over vann og ta vare på barna mine. Jeg var så fortvilet over at legen hverken så meg eller lyttet til meg. Han kom med stadige antydninger om at det bare var å ta seg sammen.

Til slutt klappet jeg sammen og endte opp med et kort opphold på psykiatrisk, hvor jeg fikk den forståelsen og hjelpen jeg trengte.

Inkompetent og arrogant

Legen er helt grei dersom du trenger allergimedisin eller sårsalve.

Jeg opplevde at legen har nedlatende holdninger til mennesker med nedsatt arbeidsevne, da jeg etter over tretti år i arbeidslivet trengte en lengre sykmelding. Jeg opplevde nærmest en forakt for at jeg som mann viste meg sårbar, etter en tøff tid med alvorlig sykdom i familien, mye overtidsjobbing og et alkoholkonsum som var i ferd med å komme ut av kontroll.

Jeg fikk et psykisk sammenbrudd, fikk hjelp til å skifte lege, og etter to og et halvt år er jeg tilbake i full jobb og mestrer hverdagen.

Styr unna!

Jeg har hatt T Adler Nilsen som lege i noen år nå. Har stort sett vært fornøyd; helt fram til jeg ble sykemeldt for ca 1,5 år siden. Siden den gang har jeg ikke blitt hørt på, trodd eller tatt på alvor. Jeg ble presset ut i jobb igjen aøt for tidlig, og jeg har ved et par anledninger opplevd han som svært hissig og uprofesjonell mot meg som på det tidspunktet var sårbar.
Sliter du med noe på det psykiske plan, så anbefaler jeg å styre langt unna denne legen!
Selv har jeg nå byttet til annen fastlege.

En god blanding av positivt og negativt.

Jeg har hatt ham som lege i noen år nå og jeg føler ikke at jeg alltid blir tatt på alvor. Føler at han er en smule forutinntatt, kan lett bli hissig hvis du motsier ham, nesten en smule arrogant. Han er imøtekommende på visse områder, men totalt uinteressert i andre tilfeller.
Nei, jeg anbefaler absolutt ikke denne legen for de som virkelig trenger en legehjelp pga.hjertelidelser, muskellidelser, mage- og tarmlidelser. Og spesielt ikke hvis du lider av angst av noe slag, for man kan få en sterk følelse av at hans motto er at angst er årsaken til alle symptomer du måtte ha å slite med, særlig hvis de få prøvene som blir tatt er bra. Innbilte smerter med andre ord. Han lytter, men lytter likevel ikke. Han sender deg til spesialister, men samtidig er ikke rapportene hans gode nok. Han er hyggelig, men samtidig nesten nedlatende. Han er sikkert en bra lege for mange andre, men jeg personlig skulle ønske han tok meg mer på alvor. Man kan ofte føle en passiv imøtekommenhet, og noen ganger går man derifra omgitt av en negativ atmosfære, som om man har blitt uvenner et sted på veien uten å forstå hvorfor det endte slik, som om han tar det personlig eller som dårlig kritikk at man ikke aksepterer svarene hans. Dette er min personlige oppfatning av min egen situasjon med denne legen. Jeg kommer til å bytte lege så fort det blir en lege ledig med gode referanser.

Skuffenede

Jeg har ved flere anledninger vært hos denne legen og har gått derfra med samme tanke; uempatisk og lite forståelsesfull i tillegg til at han kommer med sarkastiske uttalelser. Siste besök toppet dog alt da jeg gikk derfra med sinne og gråten i halsen! Jeg har unngått han så godt det har latt seg gjøre i forhold til å bruke turnuslegene ved legekontoret. Kjenner meg ikke igjen i at han er grundig i undersøkelser!

Anbefaler IKKE denne legen!

Hven er denne mannen?

Min kone har tre ganger fått time hos Adler Nilsen.
Ventetid dersom hun skulle ha time hos ham personlig ville vært minimum fem til åtte uker.
Av den grunn har hun aldri møtt sin "fastlege."
Følgelig kan hun ikke vurdere ham som lege.

Spørsmål om tillit og kommunikasjon kan ikke besvares som følge av ovenstående.
Hun har bare møtt vikarleger.
Det kan heller ikke annet under punkt 3 av samme grunn.

Til punkt 4. Legekontorets servicenivå er ok. Legens servicenivå er vel helst dårlig, i og med at han ikke har vært til stede.

Doktor som doktor skal være

En som ikke bare skriver ut resept, men undersøker og om ikke så sender han deg dit ekspertisen er. En lege som virkelig er en lege og ikke en som kunn henter lønna si:)