Finn Håkon Reknes

Tlf: 69 35 43 43 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Finn Håkon Reknes er en av 69 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Finn Håkon Reknes

Anbefales

Jeg har vært pasient hos lege Finn Håkon Reknes siden lege Hovland gikk av med pensjon. Må nok vente litt for time, men det går bra. Dr Reknes tar seg god tid til sine pasienter. Er omsorgsfull, empatisk og fagmessig sterk. Føler meg ivaretatt og trygg.

Lyttende og kunnskapsrik

Lyttende,oppmerksom,ser pasienten og husker deg. Følger opp behandling og overbehandler ikke.Inngir trygghet.

Bare en ting å si: Styr unna!

En selvopptatt, selvgod, nedlatende og arrogant lege som kverulerer fra ende til annen. Ikke interessert å høre et ord på hva pasienten prøver å formidle og i stedet avbryter på en særdeles ufin og ufølsom måte. Bruker opp tiden til å snakke om sin egen fortreffelighet og hvor mye arbeid han får pga. pasienten. Uforskammet! Reknes skulle aldri vært i nærheten av å jobbe med mennesker. Dette er ikke et simpelt forsøk på ufortjent personangrep men en selvopplevd objektiv observasjon. Selve legekontoret som sådann og med øvrig betjening fungerer bra!

Styr unna

Lege som ikke lytter til pasienten. Når man oppsøker lege er det for man trenger hjelp. Men når man får beskjed om at jeg har klart meg bra, så må du klare det også.
Lite inntresert i å samarbeide med pasienten.

Dyktig

Har hatt Reknes som fastlege siden januar. Har rukket noen besøk allerede da jeg er gravid. Han har vist seg som en veldig dyktig lege, som tar seg tid og ser meg som pasient. Jeg er veldig fornøyd og kan anbefale Reknes.

10 av 10 poeng

Har hatt Reknes som fastlege siden Hovland sluttet.
Jeg er for tiden sykemeldt p.g.a ryggen. Jeg blir virkelig tatt på
alvor av Reknes. Han henviser og følger opp 100%.
Han er meget faglig dyktig! Jeg er veldig fornøyd med
Reknes som fastlege

Engangs Fastlege

På grunn av flytting til Fredrikstad måtte jeg ha ny fastlege, og valget falt på DR. Reknes. Om Dr. Reknes er en dyktig medisiner, rent teknisk sett, vet jeg ikke. Men mitt første besøk på hans kontor ble en særdeles lite hyggelig opplevelse. Etter over en times venting uten informasjon og beklagelse, møtte jeg en lege helt uten å være forberedt på min historie som pasient. Jeg møtte en mann med en tone som provoserte meg kraftig. Det passet meg godt å kunne forlate kontoret hans for aldri mer bruke han som min fastlege.

Dårlig opplevelse

Vår fastlege var ikke tilgjengelig og vi fikk derfor time hos nevnte lege. Ingen god opplevelse for henne. Gråt når hun kom ut fra legen. Vi klaget til vår egen lege og til resepsjon. Han bør ta seg et kurs i medmenneskelighet og empati. Aldri vært der igjen.

Meget dyktig og faglig sterk doktor!

Var hos doktor Reknes med vår sønn som hadde fått shclatters og vekstsmerter. En dyktig empatisk doktor som tok seg grundig tid til vår 14 års gamle sønn! Lyttet og var oppmerksom ovenfor vår sønn og oss som foreldrere! Han henviste sønnen vår videre til å være med på treninger for barn med samme problem! Han følgte også opp sønnen vår til han kom over dette! Vår sønn fikk stor tillit og følte trygghet når han ble fulgt opp av doktor Reknes! Takk doktor Reknes :-)

Takk Finn Håkon Reknes

Finn Håkon Reknes er fastlegen jeg byttet til for 2 år siden. Jeg hadde lenge vært plaget med og utslett i ansiktet , men andre leger kunne bare gi meg resepter på kortison eller andre salver. Det var da Håkon misstenkte noe mer alvorlig og utredet videre . Jeg kan fortelle at jeg på grunn av det nå kan leve videre etter et større inngrep som var vellykket. . Takk Finn håkon

HELT UBRUKELIG !

Har gått til finn en liten stund nå og er veldig misfornøyd.Og det er mildt sagt !

Han følger ikke med på deg, lytter ikke og bryr seg ikke i det hele tatt om pasienten. Tar ingen ting på alvor.

Sist time så kom jeg til han pga en sti på øyelokket. Når jeg kom dit så satt han og hånflirte til meg samtidig som han rakket ned på meg.
Fikk meg til å føle meg verdiløs og uviktig og var direkte FREKK !

Til tross for dette så var jeg høflig som bare det og ikke klagde og sa at jeg skjønte han hadde dårlig tid men at jeg bare kom for å få hjelp med øyelokket.

Virker som han ikke bryr seg i det hele tatt om å hjelpe mennesker.
Han er direkte ufin, ufyselig og usympatisk ! Han er vel bare lege pga lønningsslippen.

Hold deg langt unna er mitt råd til deg.
Jeg bytter lege snarest.

arrogant

han er ikke veldig hyggelig,sier lite selv om man spør, å er ganske frekk,å han ser ned på overvektige,bryr seg ikke om at du kommer med ødelagt skulder han snakker om noe helt annet.byttet lege etter en frekk utalelse

Omsorgsfull lege!

God lege som har støttet meg i mange vanskelige situasjoner. Grundig, faglig sterk, fin person. Kan ikke si noe negativt om han. Ser at det er forskjellige meninger men jeg er fornøyd. Jeg har hatt en del kriser, og da har han vært en god lege for meg. God lege på andre ting også.

Styr unna

Ikke fornøyd med denne karen. Dårlig på kommunikasjon og viser lite interesse for pasienten. Tror han er skikkelig lei av hele jobben. Alltid forsinket, og stresser for å bli ferdig, noe som medfører at man ikke får den tid og hjelp man trenger.
Mulig han er faglig dyktig, men det kommer dessverre litt i skyggen.

Dyktig fastlege

Dr Reknes er en utrolig dyktig fastlege, hver eneste gang tar han meg like godt imot. Han setter seg godt inn i meg som pasient og ser helheten. Dr Reknes gir jeg helt klart 10 poeng. Kan med sikkerhet anbefale han.

Egen, kald og arrogant

Har hatt denne lege i flere år, men nå vurderer jeg å bytte. Han virker som han mangler forståelse for kommunikasjon, sitter å skriver på datamaskinen sin hele tiden uten å ha interesse av å høre hva pasienten har å si. Sikkert flink lege, men store mangler på det menneskelige. Har han fått en mening er det den som gjelder uansett. Veldig dårlig til å lytte. Har man en time hos denne lege må man beregne seg god tid, aldri presis. Går som regel en halv til en time over tiden du har. Dårlig til å følge opp henvisninger fra sykehus.

Grundig, faglig sterk

Han har mye å gjøre, men er grundig og faglig topp
Litt venting trekker ned, men det er det alle steder hører jeg.Han følger opp. Vi er kjempefornøyd!

Lite interessert

Har gått til denne legen siden jeg var liten, men vurderer nå å bytte etter at jeg en gang fikk beskjed om mens jeg hadde time at han egentlig ikke hadde tid til meg fordi han hang så langt etter... En annen ting er at han bare sitter å ser inn i dataen mens du er der, ser ikke på deg. Det gjør at man føler seg ganske uviktig. Han er en flink lege, men jeg syns det bare er ubehagelig å gå til han, aldri noe smil å få der heller. Å få time her er alltid lang ventetid, sist jeg forsøkte fikk jeg time tre uker etterpå. Denne avbestilte jeg igjen da det ble for lenge. Ventetiden er alltid lang, har du time må du regne med å sitte opp til en halvtime, har du ikke time men får komme inn mellom de andre timene har jeg opplevd å sitte der i 5 timer.

Tillit og trygghet!

Jeg ble alvorlig syk for en tid siden, og jeg tror ikke jeg kunne hatt en bedre lege i en slik periode. Jeg har bare positive ting å si om han. Stoler på han, og han er en flink lege.

Arrogant!!

Mangler totalt empati for andre mennesker. Ikke faglig sterk heller, bør virkelig gå i seg selv. Ingen respekt fra meg!