Iris Marianne Auel

Midtbyen Legesenter, Kongsvinger DA

Autorisasjon (2000)

Iris Marianne Auel er en av 18 fastleger i Kongsvinger

Siste vurderinger av Iris Marianne Auel

Forståelsesfull, omsorgsfull kan prate om alt, lyttende setter seg inn i pasienten sykdomsbilde, lytter til deg og det du har og si. Hun er blid og utadvent og har humor og får deg i godt humør. Får deg til og føle deg velkommen og trygg 😊 FLOTT LEGE.

Dyktig lege som ser deg som person

Mitt første møte med Iris var positivt overraskende. Jeg har aldri møtt en lege som har vært like sympatisk som Iris. Hun tok seg tid til å lytte etter hva jeg hadde å si om plagene mine og historikken rundt det uten å forhaste seg, og viste interesse. Ikke minst tok hun meg og plagene mine seriøst. Hun tok hun seg tid til å undersøke problemet nærmere så langt det gikk innen hennes fagfelt, og henviste meg videre til spesialist ved første møte uten å nøle. Alle spørsmål og usikkerheter jeg hadde i tilknytning til plagene mine ble besvart på en forståelig måte.

Iris er med andre ord en svært dyktig og omtenksom lege som jeg absolutt vil anbefale til enhver pasient.

Anbefalles Ikke

- tok seg ikke tid til og høre på pasienten
- lyttet ikke, avbrøt under samtale.
- Følte meg mobbet, og ikke tatt seriøs.
- Legen var også veldig stressa, jeg hadde en 45 minutter time, men jeg satt ikke nærheten av 1/3. av dette.

Veldig flink

Hun er meget flink faglig, tar seg god tid til å høre på deg forklare. Det er enkelt å kommunisere med henne og hun viser en forståelse for mine problemer. Jeg har hatt denne legen i flere år og hun er veldig erfaren. Jeg kan ikke tenke meg en bedre fastlege!

Dyktig og ærlig!

Jeg opplever Iris som dyktig, og ikke minst imøtekommende ovenfor hva jeg som pasient har å si rundt egen tilstand. Som lege synes jeg hun skaper en trygg atmosfære, og ikke minst - hun later ikke som hun kan verken mer eller mindre som allmennpraktiserende lege. Etter å ha vært hos mer enn to håndfuller fagpersonell som alle er skråsikre i sin sak, så er hun ærlig og skriver henvisninger til spesialister slik at jeg kan få bukt med mine problemer. Ja, hun prater mye, ja hun kan oppleves som noe distrè - men jeg synes hennes måte å snakke om seg og sitt på er en måte å normalisere ulike situasjoner, og ikke minst så synes jeg personlig det viser tegn på medmenneskelighet.

"Jeg skjønner du sliter, men jeg har selv opplevd noe av det samme/har erfaring med dette gjennom andre - det går bra/det kan løses slik og sånn". Jeg synes ho har en fin måte å være menneske OG lege i det som kan være vanskelig.

Mannen hennes derimot burde vurdere et annet yrke hvor det ikke er snakk om menneskelig relasjoner. Han blander seg i ting han ikke skal blande seg i. Han er ikke min fastlege, og skal derfor ta alle henvendelser fra meg til Iris når jeg ber om dette, uten å stille masse spørsmål.