Inger Merete Lorgen

Boligveien 43 2230 Skotterud
Inger Merete Lorgen er en av 5 fastleger i Eidskog

Siste vurderinger av Inger Merete Lorgen

Vikar for lorgen

Inger Lorgen, har vikar som er hennes bror.. mitt første møte var ikke direkte oppløftende... bliklet flakker føler meg studert.. trengte noen timer/samtaler for å bli kjent m hverandre pasient og lege.. hyggelig mann, leser seg opp på det han ikk vet mye om. Henviser der han mener det trengs.

Ettersom vi blir bedre kjent så blir det mere og mere hyggelig .. sekretærene er stort sett alrighte, noen hyggeligere enn andre..

40 minutter forsinkelse

Endelig, etter 40 minutter forsinkelse fra legen er det min tur.
Fastlegen min er sykmeldt, og går deretter over i permisjon (ett år). Jeg ble henvist til hennes vikar, om også har samme etternavn (sannsynlig vis hennes ektefelle). Jeg ble noe skuffet, da jeg som nyinnflytter til Eidskog også søkte etter kvinnelig fastlege.
Min journal var oversendt til Eidskog legesenter, og derfor antok jeg at legen ville være noe forberedt, men der tok jeg feil. Dessuten var datasystemet så tregt, at mesteparten av den tilmålte tiden gikk med på å vente.
Legen ga seg ingen tid til å bli "kjent" med meg, snakket fort og "enstavelsesord". Fikk følelsen av at her var det viktig at jeg ble fort ferdig. Heldigvis, jeg har ingen alvorlig lidelse.
Avsluttet besøket med å tappe 4 glass blod, og det var en "hyggelig" opplevelse. "Blodtapperen" hun både smilte og småpratet hyggelig.

Dyktig

Hun har alltid tid til meg selv om hun er forsinket, hun er tilstede i samtalen, lyttende, undersøkende og har god oversikt. Hun tar seg tid til hele mennesket.
Hun har nesten alltid mye å gjøre og ofte fulle timelister.

Svært dyktig ung lege

Hun er Eidskogs mest populære lege. Jeg har veldig god erfaring med henne. Hun bruker god tid på deg og man føler at hun bryr seg om deg.

Omsorgsfull og pliktoppfyllende!

Hun er ung, og har selvsagt ikke i all verdens erfaring. Men hun nøler ikke med å kontakte mer erfarne kollegaer eller sykehus dersom hun er usikker på diagnose/behandling. Noe også leger med flere år på baken godt kunne gjort. Ingen blir noen gang ferdig utlært i dette yrket.
Hun holder seg også godt oppdatert på epikriser etc fra sykehus og har oversikt selv når datasystemet er nede!
Hun tar seg også god tid med pasientene, selv om hun er forsinket.
Jeg er meget fornøyd med henne og anser henne som en ressurs for Eidskog.