Harald Stenersen

Autorisasjon (2001)

Harald Stenersen er en av 36 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Harald Stenersen

Anbefales IKKE

Harald Stenersen er mest opptatt av å fremme sin egen intelligens enn å lytte til pasienten han har fremfor seg. Han bruker mesteparten av tiden til å snakke selv, i stedet for å stille aktuelle spørsmål eller lytte. Samtidig er han veldig opptatt av å avslutte timen raskest mulig. Han gir ut medisiner som skal trappes opp uten å ta seg tid til å lage opptrappingsplan eller følge opp videre. Han viser null empati eller forståelse for pasient i en vanskelig og sårbar situasjon pga. sykdom. Dette er en lege jeg ikke vil anbefale noen!

Det er leit at slike tilbakemeldinger kan publiseres anonymt. Jeg har vært fastlege i 21 år, har relativt få pasienter på listen nettopp for å gi alle god tid. Jeg tilbyr timer på miniumum 20 minutter, ofte 30 minutter til alle som trenger det og gjerne doble timer inntil 60 minutter ved behov. Jeg tar meg ofte tid til å spørre om det er noe mer vedkommende lurer på før timer avsluttes. Jeg er heller ikke av de som krever at pasienten må bestille ny time om det er flere temaer som kommer opp. Jeg ønsker å lytte, være empatisk og sammen med pasienten prioritere hva vi skal bruke mest tid på og hva som evt kan følges opp videre på flere timer om det er behov for det. Jeg tilstreber å følge opp all medisinering, tar tilbake til kontroll og informerer om virkninger og bivirkninger av det jeg forskriver. Forøvrig er jeg svært tilbakeholden med medikamentell behandling, spesielt hva gjelder beroligende medisin og søvnmedikasjon. Vedr langvarig smertebehandling og pyskofarmaka forsøker jeg om mulig å jobbe over tid med medikamentfrie alternativer. Det er underlig at 2 svært negative omtaler kommer samme dag. Undrer meg på hvorfor man som pasient ikke heller tar kontakt med meg enn å publisere her. Det er kanskje ikke mulig at alle mennesker finner god kjemi med hverandre, men denne type omtaler oppleves sårende, krenkende og veldig lite fortjent. Jeg tåler en direkte tilbakemelding om noen mener jeg fremstår som nevnt.

Besvart av Harald Stenersen

Superlege

Tar oss pasienter på stort alvor. Trygg og oppdatert på pasienten journal. Spør om hvordan situasjonen er med hele mennesket. Kort sagt, meget fornøyd😊

Stødig

Stenersen har vært min lege i mange år. Alltid vært god på å løse alle mine plager på beste vis. Virker som han har gode kunnskaper og kommunikasjonen er upåklagelig. Sms og nettbestilling av time og ø-timer samt e-konsultasjon funker veldig bra.

Den beste legen

Dette må definitivt være den beste legen i Hamar, etter 1 år med han, kan jeg ikke annet enn å fullrose han som lege.
- Alltid blid
- Har god tid
- Rask til å henvise
- Tar deg seriøst og gir meget gode råd

Dyktig

Tar seg tid, lytter til meg.
Gjør avtalte oppgaver!
Svarer alltid når jeg ringer. Koselige folk i resepsjonen.