Harald Stenersen

Autorisasjon (2001)

Harald Stenersen er en av 36 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Harald Stenersen

Fantastisk!

Rart å skrive men faktum er at jeg har vært hos Harald 20-25 ganger siste 9 årene og jeg kan virkelig ikke si annet enn fantastisk. Det er noe med at han virkelig bryr seg, tar tiden som trengs - er sjeldent forsinket (og da har det neppe vært lenge).

Oppleves inkluderende og trygg men søker også ekspertise utenfra ved behov.

Konstruktiv kritikk: Ingen liker betalingssystemene som (alle?) leger bruker - men jeg kan ikke trekke Harald for dette. Alternativet kan jo ikke være at han skal bruke tid på kontantkasse liksom!

Dyktig, effektiv og engasjert!

Har hatt Stenersen som fastlege i halvannet år, og er utrolig fornøyd. Har alltid lest seg opp før timen (både på journal og hva du skriver i bestillingsfeltet), og tar seg tid. Svarer raskt på melding/e-konsultasjon, hele systemet på dette legekontoret fungerer veldig bra.

Det som er litt uvant er at han oppfordrer til og har mye kunnskap om selvhjelp. Jeg er veldig glad for det, for han snakker deg ikke etter munnen, men er tydelig og pusher deg til å ta tak selv.

Opplever han generelt som veldig engasjert i mine helseproblemer, både mtp selvhjelp, fagkunnskap, henvisninger og hvordan det kan løses. Noen ganger så engasjert at jeg ikke får fortalt hva jeg _egentlig_ lurer på før han har har begynt å forklare om problemet, men det har nok like mye med meg å gjøre :)

Uansett veldig takknemlig for legen min, føler at han oppriktig bryr seg om meg og min helse.

Kunnskapsrik og empatisk

Jeg har vært svært fornøyd med å ha Harald Stenersen som fastlege de to siste årene. Han er alltid forberedt, tar seg god tid, lytter og tar ting på alvor. Kan anbefales på det sterkeste!

Dyktig lege

Stenersen har mye å gjøre, men er utrolig skarp og kobler seg raskt på dine utfordringer. Det merkes nok at han har flere pasienter nå enn før. Han er alltid pressis, og du får den hjelpen du trenger. Han er heller ikke legen som lett gir sykemeldinger. Han er dyktig, men ikke dumsnill. De som er mer opptatt av sykemeldinger, enn å fikse sine problemer, synes nok ikke Stenersen er topp.

Uempatisk lege

Harald Stenersen virker mest opptatt av å tjene penger ved å få pasienten fort ut av kontoret uten å svare på spørsmål og oppfordre til å kommunisere via e-konsultasjon / meldingstjenesten på HelseNorge. Deretter sender han faktura (med purregebyr på første faktura) for hver melding han svarer på.

Harald Stenersen viser lite forståelse og empati. Han virker også dårlig forberedt til timene og blander sammen pasienthistorier.

Det er leit at slike unyanserte tilbakemeldinger kan publiseres anonymt. Jeg har vært fastlege i 21 år , har relativt få pasienter på listen nettopp for å gi alle god tid. Jeg forbereder meg til hver konsultasjon, er oppdatert, har kontinuitet og følger opp alle prøver, svar og gir tilbakemeldinger. Det er ikke penger, men interesse for faget og menneskemøtene som motiverer meg i min daglige praksis. E-konsultasjon er et alternativ pasienten selv kan velge som alternativ til å komme til time når det er hensiktsmessig. Det Melin/convene som fakturerer for oss. Man er kjent med at deres system ikke alltid er like pasientvennlig. Det jobbes kontinuerlig for å forbedre dette. Vi bistår alle om det er feilaktig fakturering. Det er underlig at 2 svært negative omtaler kommer samme dag. Undrer meg på hvorfor man som pasient ikke heller tar kontakt med meg enn å publisere her. Det er kanskje ikke mulig at alle mennesker finner god kjemi med hverandre, men denne type omtaler oppleves sårende, krenkende og veldig lite fortjent. Jeg tåler en direkte tilbakemelding om noen mener jeg fremstår som nevnt.

Besvart av Harald Stenersen