Harald Stenersen

Hamar legesenter
Mann, 52 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (2001)

Ledige plasser

0 av 920
Motta varsel når denne legen får ledig plass

Venteliste

30 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Harald Stenersen er en av 37 fastleger i Hamar

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
(14)
14 vurderinger
Tilgjengelighet
(12)
12 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(12)
12 vurderinger
Service
(12)
12 vurderinger

Siste vurderinger av Harald Stenersen

Kunnskapsrik og empatisk

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har vært svært fornøyd med å ha Harald Stenersen som fastlege de to siste årene. Han er alltid forberedt, tar seg god tid, lytter og tar ting på alvor. Kan anbefales på det sterkeste!

Dyktig lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Stenersen har mye å gjøre, men er utrolig skarp og kobler seg raskt på dine utfordringer. Det merkes nok at han har flere pasienter nå enn før. Han er alltid pressis, og du får den hjelpen du trenger. Han er heller ikke legen som lett gir sykemeldinger. Han er dyktig, men ikke dumsnill. De som er mer opptatt av sykemeldinger, enn å fikse sine problemer, synes nok ikke Stenersen er topp.

Uempatisk lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Harald Stenersen virker mest opptatt av å tjene penger ved å få pasienten fort ut av kontoret uten å svare på spørsmål og oppfordre til å kommunisere via e-konsultasjon / meldingstjenesten på HelseNorge. Deretter sender han faktura (med purregebyr på første faktura) for hver melding han svarer på.

Harald Stenersen viser lite forståelse og empati. Han virker også dårlig forberedt til timene og blander sammen pasienthistorier.


Det er leit at slike unyanserte tilbakemeldinger kan publiseres anonymt. Jeg har vært fastlege i 21 år , har relativt få pasienter på listen nettopp for å gi alle god tid. Jeg forbereder meg til hver konsultasjon, er oppdatert, har kontinuitet og følger opp alle prøver, svar og gir tilbakemeldinger. Det er ikke penger, men interesse for faget og menneskemøtene som motiverer meg i min daglige praksis. E-konsultasjon er et alternativ pasienten selv kan velge som alternativ til å komme til time når det er hensiktsmessig. Det Melin/convene som fakturerer for oss. Man er kjent med at deres system ikke alltid er like pasientvennlig. Det jobbes kontinuerlig for å forbedre dette. Vi bistår alle om det er feilaktig fakturering. Det er underlig at 2 svært negative omtaler kommer samme dag. Undrer meg på hvorfor man som pasient ikke heller tar kontakt med meg enn å publisere her. Det er kanskje ikke mulig at alle mennesker finner god kjemi med hverandre, men denne type omtaler oppleves sårende, krenkende og veldig lite fortjent. Jeg tåler en direkte tilbakemelding om noen mener jeg fremstår som nevnt.

Besvart av Harald Stenersen

Anbefales IKKE

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Harald Stenersen er mest opptatt av å fremme sin egen intelligens enn å lytte til pasienten han har fremfor seg. Han bruker mesteparten av tiden til å snakke selv, i stedet for å stille aktuelle spørsmål eller lytte. Samtidig er han veldig opptatt av å avslutte timen raskest mulig. Han gir ut medisiner som skal trappes opp uten å ta seg tid til å lage opptrappingsplan eller følge opp videre. Han viser null empati eller forståelse for pasient i en vanskelig og sårbar situasjon pga. sykdom. Dette er en lege jeg ikke vil anbefale noen!


Det er leit at slike tilbakemeldinger kan publiseres anonymt. Jeg har vært fastlege i 21 år, har relativt få pasienter på listen nettopp for å gi alle god tid. Jeg tilbyr timer på miniumum 20 minutter, ofte 30 minutter til alle som trenger det og gjerne doble timer inntil 60 minutter ved behov. Jeg tar meg ofte tid til å spørre om det er noe mer vedkommende lurer på før timer avsluttes. Jeg er heller ikke av de som krever at pasienten må bestille ny time om det er flere temaer som kommer opp. Jeg ønsker å lytte, være empatisk og sammen med pasienten prioritere hva vi skal bruke mest tid på og hva som evt kan følges opp videre på flere timer om det er behov for det. Jeg tilstreber å følge opp all medisinering, tar tilbake til kontroll og informerer om virkninger og bivirkninger av det jeg forskriver. Forøvrig er jeg svært tilbakeholden med medikamentell behandling, spesielt hva gjelder beroligende medisin og søvnmedikasjon. Vedr langvarig smertebehandling og pyskofarmaka forsøker jeg om mulig å jobbe over tid med medikamentfrie alternativer. Det er underlig at 2 svært negative omtaler kommer samme dag. Undrer meg på hvorfor man som pasient ikke heller tar kontakt med meg enn å publisere her. Det er kanskje ikke mulig at alle mennesker finner god kjemi med hverandre, men denne type omtaler oppleves sårende, krenkende og veldig lite fortjent. Jeg tåler en direkte tilbakemelding om noen mener jeg fremstår som nevnt.

Besvart av Harald Stenersen

Superlege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Tar oss pasienter på stort alvor. Trygg og oppdatert på pasienten journal. Spør om hvordan situasjonen er med hele mennesket. Kort sagt, meget fornøyd😊