Tehua Michael Xu

Sjømannslege

Tehua Michael Xu er en av 37 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Tehua Michael Xu

Meget dyktig lege.

Hilser skikkelig når jeg kommer og går. Tar pasientene alvorlig, henviser raskt videre til spesialist hvis det er nødvendig. Følger opp, har bl.a. ringt hjem til min kone for å opplyse om resultatet av prøver. Er veldig fornøyd med ham. De som er misfornøyd må enten ha hatt en dårlig dag eller er er generelt kritiske, eller har motforestillinger mot leger som ikke er etnisk norske. Bytt lege, og se om dere blir mer fornøyd.

Usympatisk og arrogant

Var innom denne legen i dag, sendte en henvendelse på sms i går og fikk beskjed om at de ville jeg skulle komme på dagen. Ble noe bekymret siden det hadde med hodet å gjøre og måtte gjøre om mye på jobb for å kunne dra. Da jeg kom dit virket det ikke som han hørte på hva jeg sa og hadde allerede bestemt seg for diagnose før jeg kom. Kunne fint ventet med denne timen da jeg føler jeg ikke fikk et eneste svar i dag. Virket rett og slett mer opptatt av at det snart var helg mot for å gjøre en god jobb...

Ble ikke tatt på alvor.

Var på utredning og fikk papirer på hva de tenkte om videre behandling og oppfølgelig.
Bare gå ned i vekt så blir plagene borte. Spis 1 gang om dagen fikk jeg beskjed om. Dette er ikke en normal måte å gå ned i vekt. Merkelig at han kan anbefale det til pasienter.
Fikk følelsen av han ikke leste papirer fra andre leger/sykehus grundig. Flere ting som jeg hadde lest der som blodprøver som skulle tas. Ble ikke nevnt i det hele tatt. Så jeg måtte si i fra selv.
Virket som han ikke tok en på alvor. Følte meg som hypokonder.

Rask og Presis

Du kommer inn på kontoret, gir din informasjon, og får en umiddelbar tilbakemelding. Xu passer ypperlig hvis du vil raskt inn og raskt ut, og ikke vil kaste bort tid på ting du ikke vet hjelper deg mot det du er ute etter.
Hvis du vil snakke om følelser er han nok ikke legen for deg, men for deg som vil ha en objektiv tilbakemelding.
Mest presise legebesøket jeg har hatt!

Værste fastlege jeg har hatt

Følte aldri jeg ble tatt på alvor. For rask. Usympatisk. Og fikke ikke den hjelpen jeg trengte. Aldri opplevd slik hos en lege. Lytter ikke til hva du sier og til dine/mine problemer. Aldri følt meg så ubetydelig hos en lege. Eneste bra er at han er flink å svare fort på app, og sende blodprøvesvar,men det er en selvfølge uansett.... Byttet, savner min fastlege som har pensjonert seg. Beste lege noen sinne