Tehua Michael Xu

Tlf: 62 55 54 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Tehua Michael Xu er en av 33 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Tehua Michael Xu

Useriøs og lite engasjert

Har hatt Xu som fastlege i snart ett år, men skal definitivt bytte etter behandlingen jeg har fått. Han har enda ikke lest journalen min, tar ikke mine plager seriøst (selv om spesialister har skrevet i journalen at jeg skal bli henvist til dem dersom disse plagene oppstår), og han utfører ikke ordentlige undersøkelser. Har for det meste fått beskjed om å "se om det går over" og når jeg kommer tilbake viser det seg at jeg burde blitt utredet første gang jeg var innom. Er så vidt han ser på meg før han har tatt en beslutning.

Lydhør og pliktoppfyllende

Er lydhør og ydmyk i forhold til pasientens opplevelse av symptomer. Lytter og tar pasientens egne innspill med i sin vurdering og bidrar med sin kompetanse inn i sine vurderinger. Flink med tilbakemeldinger og oppfølging. Følger "boka" veldig, men er alltid villig til å være åpen rundt sine vurderinger og tar seg tid til dialogen med pasienten.

Ikke fornøyd

Følelsen av å ikke bli tatt på alvor og hørt.
Blir ikke vurdert på en god måte når man kommer ut igjen uten noe svar.
Har vært deer med de samme problemene men blir ikke hørt får beskjed om å ha de smertene. Ikke en god lege. Føler seg som "luft" når man er hos ham noen ganger. Ikke en jeg vil anbefalle videre.

Utrolig flink, grundig og hyggelig

Dr. Tehua Michael Xu er en svært dyktig lege. Han er åpen og lyttende, aldri stresset.
Han spør og sjekker mye og gir råd, også utover konkret sykdom. Han viser en totalforståelse.
Han har kommet med konklusjoner som jeg der og da ikke var helt enig i, men etter litt tid innså jeg at han hadde helt rett.

Dette er ikke legen for deg som har bestemt deg for hva som feiler deg, hvor mye Valium du trenger og hvor lang sykemelding.

Han virker som en veldig samvittighetsfull lege som ikke tyr til lettvinte løsninger men som setter seg inn i hva du sliter med/feiler og ser også på hvilke konsekvenser en eventuell sykemelding/medisinering gir for ditt videre liv.

Det overrasker meg også at han alltid har veldig god tid.

Egentlig den beste lege jeg har hatt

Michael Xu er profesjonell, dyktig, hjelpsom og åpen lege som man kan stole på og som gidder å svare på alle de spørsmålene en har. Anbefaler legen uten forbehold.

Fantastisk Sjømannslege

Besøkte Dr. Xu i dag for å fornye sjømanns-helseattesten min.

Dr. Xu var meget profesjonell og alt gikk veldig effektivt for seg.

Jeg var der 5 min før tiden, og ble ekspedert umiddelbart.

Det eneste jeg vil bemerke er at det burde være en dør som skiller ekspedisjonen fra venterommet. Dette hadde gjort alt litt mer privat.

Ellers er lokalene svært lyse og fine. Det er god plass og behagelig å være der.

Vil forsette å benytte ham.

Vegard

Styr unna!

Xu virker for meg utrolig lite entusiastisk ovenfor sitt yrke. Vært hos han med noen forskjellige plager, aldri har han et godt svar og en behandling som har fungert ordentlig. Det er riktig som noen sier her, du får en følelse av at han faktisk ikke hører ordentlig etter på hva du sier. De første gangene jeg var hos han trodde jeg faktisk han bare hadde en dårlig dag, var slapp og trøtt, eller hva vet jeg. Du får ikke følelsen av at han er frekk, men at han genuint ikke liker å være på jobb. Hos noen leger er problemet selve holdningen og kvassheten dems som kan virke støtende, men det føles faktisk fryktelig frustrerende og støtende at noen ikke er interessert i å hjelpe deg på noen måte. Uansett grunn for at du kommer dit. Forrige gang jeg var hos Xu, så så han meg ikke i øynene en eneste gang. Det føler jeg går mot grensen til uhøflig!

Bra

Har ikke fått anledningen til å ha Michael Xu enda, men har hatt hans vikar Dr. Marstrand. De gangene jeg har vært der opplever jeg at han tar meg på alvor, og gjennomførte konsultasjonene på en fin måte.

Første gangen synes jeg kanskje at han var litt kald i begynnelsen, men etter hvert fikk jeg et kjempefint inntrykk av han. Ble sendt videre til undersøkelse da jeg fortale om et problem jeg hadde. Alt i alt har jeg hatt en god opplevelse, og ser også frem til å eventuelt gå til Xu når han kommer tilbake.

En tragedie at Chr. M Jensen vikarierer for Dr. Xu

Dr Xu er en fantastisk dyktig lege. Jeg kan ikke få fullrost han. Dessverre så har hans vikar Chr. M Jenssen fått meg til å bytte fastlege. Jeg opplever Jenssen er arrogant, usaklig under konsultasjon og uvillig til til å henvise til videre utredning.

Vikar For Dr. xu, Dr. Kristian Marstrand er fantastisk

Det er noe det beste jeg har vært borti av leger, maken til empatisk menneske med kjempe kunnskaper som virkelig har gått i dybden av mine problemer.

Kan ikke få rost denne legen nok, men han må være det beste som finnes av dagens leger, han er i tillegg kiropraktor.

Pliktoppfyllende og seriøs

Tar meg seriøst og lytter til det jeg forteller. Følger veldig bra opp med henvisninger og prøvesvar. Tar seg alltid tid til å forstå omfanget av det jeg fremlegger. Gir inntrykk av å kunne veldig mye om faget sitt.

Den beste, mest strukturerte og lyttende legen jeg har hatt.

God lytter. Effektiv.Strukturert. Sender uoppfordret melding om resultatet av prøver.
Gir råd. Ser mulighetene, ikke bare vanskelighetene. Videresender meg til annen behandler dersom legesenteret ikke har tid og kapasitet.Flink til å gi ros!!!
Nå skjønner jeg at han har studert/uteksaminert i Tyskland! ("Ordnung muss sein")
Møter alltid forberdt til avtalt time. Er blid, høflig, møter meg alltid med et håndtrykk.
Kort og godt en lege som kan "sette den ene foten foran den andre", og som vet hva moral er, og respekt for individet.

tiltaksløs!

sitter å hører på det du sier.men er ikke villig til å utføre noen utredninger (man føler seg som et hypokonder der man sitter) jeg har kommet gjentatte ganger med samme problem men han har aldri en løsning

Jeg kan ikke få fullrost denne legen nok

Han har tid, er alltid blid, er lyttende og gjort meget gode vurderinger i mitt tilfelle. Han er rask med å sende henvisninger og brev videre, er også meget god til å følge deg opp.

Meget trivelig og flink lege.

Xu kan annbefales på det varmeste. En rolig og trivelig kar som hører på hva du sier og har min fulle tillit.

Kvikk, grundig og hyggelig

Opfatter hva jeg mener lett, er tydelig og kan tydeligvis mye om forskjellige sykdommer.