Håvard Hagen Vika

Autorisasjon (2006)

Håvard Hagen Vika er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Håvard Hagen Vika

Utrolig hyggelig og oppegående

Jeg har ikke hatt Håvard som fastlege lenge, men gjennom svangerskapet har jeg hatt tett oppfølging/samarbeid. Han har forståelse for meg som person, min sårbarhet og min familiesituasjon. Han har mange pasienter, men jeg føler at han faktisk "kjenner meg igjen" og husker historien min. Han har ingen fordommer, og er åpen for at jeg har valgt en annen levemåte og livspartner.
Han er nesten aldri forsinket, og klarer å være effektiv uten å forhaste samtalen. Denne legen foreslår gjerne tilrettelegging på jobben, fremfor sykemelding. Dette var overraskende for sjefen min, som ikke hadde opplevd dette før. Og for min egen del så syns jeg det vitner om en lege som hører meg. Jeg hadde fortsatt mulighet til å jobbe, men på en annen måte. Han er også istand til å henvise meg til andre steder når han ikke selv vet. Det viser ærlighet, og at selv han har begrensninger. Et virkelig sunnhetstegn fra en lege!
Jeg kan anbefale Håvard på det sterkeste. Det var trygt å ha han som lege under graviditeten min.

Omsorgsfull og trygg

Hatt Vika som fastlege i noen år, og er veldig fornøyd med både behandling og oppfølging. Blir tatt seriøst på psykiske plager og han er veldig empatisk. Veldig effektiv, kan oppfattes som om han har dårlig tid, men han er veldig tydelig på at jeg alltid kunne ta kontakt og komme til time uansett hva det måtte være. God og snill, glad og tar deg på alvor. Effektiviteten hans gjør at det kan virke som om han har det travelt, men tror mer på at det er tidspress og at det ikke går på han i det hele tatt. Bestill dobbelttime om du har mye på hjertet! Kjenner ikke igjen Vika på disse negative vurderingene, men folk er forskjellig. Brukt han mest til psykisk relaterte problem, og dette er han veldig god på uten å undervurdere deg.

Bare positivt

Har bare positivt å si om Håvard. Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i alle de negative anmeldelsene her. Han tar deg seriøst, har en positiv og hyggelig tone og finner tilfredsstillende behandlinger til problemene man kommer med. Både jeg og alle mine venner har byttet til Håvard og er meget fornøyde! :)

Meget dyktig og hyggelig lege med sans for humor.

Håvard hagen Vika har vært min fastlege i over ett år og gir ett meget solid inntrykk.
Han er dessuten hyggelig og god å kommunisere med.
For øvrig gir han et inntrykk av solid kunnskap innen sitt fagområde, og jeg føler meg trygg etter en konsultasjon hos Håvard hagen Vika.
Utsagn om arroganse stiller jeg meg helt uforstående til.
Jeg håper han blir lenge i Drammen slik at jeg slipper å skifte fastlege med det første.

Arrogant

En lege som tror han vet best. Ikke interesse for hva pasienten mener. En lege som bør forstå at han kanskje har en spesialisering innen fagfeltet sitt, men det er pasienten som er expert på sin situasjon. Ikke å anbefale!