Håvard Hagen Vika

Nedre Storgate 31 3015 Drammen
Tlf: 32 83 20 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Håvard Hagen Vika er en av 60 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Håvard Hagen Vika

Hadde ikke "tid" til å lese psientens journal

Hagen Vika var direkte frekk i møte med meg. Viste manglende empati og var ubehagelig. Ville ikke lese journalen og avspise meg med at "han ikke hadde tid". Han fungerte som vikar, og ville ikke høre på hva min fastlege har gitt meg av medisin eller hvorfor det har blitt gitt meg det. Jeg var fryktelig nede, og følte meg enda verre når jeg hadde besøkt Hagen Vika. Det er første gang jeg har gått gråtende ut av et legekontor.

Varierende kvalitet

Kan jobbe mer med mellom-menneskeligheten. Høflig til tider, men kan skinne igjennom at dagen er stressende. Etter min mening bør ikke dette gå ut over pasienten.

Dyktig og seriøs

Hyggelig og dyktig.
Det går fort å få time, når man kommer inn så er han tilstedet i samtalen og yter god service

Dyktig, hyggelig, behjelpelig

Beste legen jeg har hatt. Håvard Hagen Vika Anbefales på det sterkeste!

Legekontoret ellers har sjelden/aldri telefonkø. Det hender man får beskjed om ''Sentrum legekontor - vent litt'', men da legges bare røret til side og du vet at du er neste person som blir betjent. Topp løsning kontra automatisk telefonkøsystem.

Kjempeflink lege

Jeg blir alltid godt mottatt, og føler legen virkelig forstår det jeg spør om. I de tilfellene han er usikker henviser han videre, og det er kjempeflott! Veldig god erfaring.

Meget dyktig

Håvard er meget dyktig og ser hele deg som menneske og ikke bare sykdommen din. Alltid presis, hyggelig og løser problemer raskt. Bare positivt å si om Håvard. Faktisk en av de beste fastlegene jeg har hatt.

Serviceinnstilt, lyttende og effektiv!

Medmenneskelig og hyggelig lege, som er flink til å lytte, er rask med behandlingsformer og henvisninger.

Anbefales!

Veldig bra lege

Ung og lovende lege som tar deg imot på en ordentlig måte. Han virker tillitsfull og dyktig. Han forstår deg og vet hvor evt videre hjelp kan skaffes.

Utrolig hyggelig og oppegående

Jeg har ikke hatt Håvard som fastlege lenge, men gjennom svangerskapet har jeg hatt tett oppfølging/samarbeid. Han har forståelse for meg som person, min sårbarhet og min familiesituasjon. Han har mange pasienter, men jeg føler at han faktisk "kjenner meg igjen" og husker historien min. Han har ingen fordommer, og er åpen for at jeg har valgt en annen levemåte og livspartner.
Han er nesten aldri forsinket, og klarer å være effektiv uten å forhaste samtalen. Denne legen foreslår gjerne tilrettelegging på jobben, fremfor sykemelding. Dette var overraskende for sjefen min, som ikke hadde opplevd dette før. Og for min egen del så syns jeg det vitner om en lege som hører meg. Jeg hadde fortsatt mulighet til å jobbe, men på en annen måte. Han er også istand til å henvise meg til andre steder når han ikke selv vet. Det viser ærlighet, og at selv han har begrensninger. Et virkelig sunnhetstegn fra en lege!
Jeg kan anbefale Håvard på det sterkeste. Det var trygt å ha han som lege under graviditeten min.

Omsorgsfull og trygg

Hatt Vika som fastlege i noen år, og er veldig fornøyd med både behandling og oppfølging. Blir tatt seriøst på psykiske plager og han er veldig empatisk. Veldig effektiv, kan oppfattes som om han har dårlig tid, men han er veldig tydelig på at jeg alltid kunne ta kontakt og komme til time uansett hva det måtte være. God og snill, glad og tar deg på alvor. Effektiviteten hans gjør at det kan virke som om han har det travelt, men tror mer på at det er tidspress og at det ikke går på han i det hele tatt. Bestill dobbelttime om du har mye på hjertet! Kjenner ikke igjen Vika på disse negative vurderingene, men folk er forskjellig. Brukt han mest til psykisk relaterte problem, og dette er han veldig god på uten å undervurdere deg.

Bare positivt

Har bare positivt å si om Håvard. Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i alle de negative anmeldelsene her. Han tar deg seriøst, har en positiv og hyggelig tone og finner tilfredsstillende behandlinger til problemene man kommer med. Både jeg og alle mine venner har byttet til Håvard og er meget fornøyde! :)

Meget dyktig og hyggelig lege med sans for humor.

Håvard hagen Vika har vært min fastlege i over ett år og gir ett meget solid inntrykk.
Han er dessuten hyggelig og god å kommunisere med.
For øvrig gir han et inntrykk av solid kunnskap innen sitt fagområde, og jeg føler meg trygg etter en konsultasjon hos Håvard hagen Vika.
Utsagn om arroganse stiller jeg meg helt uforstående til.
Jeg håper han blir lenge i Drammen slik at jeg slipper å skifte fastlege med det første.

Arrogant

En lege som tror han vet best. Ikke interesse for hva pasienten mener. En lege som bør forstå at han kanskje har en spesialisering innen fagfeltet sitt, men det er pasienten som er expert på sin situasjon. Ikke å anbefale!

VERSTE LEGEN jeg noensinne har møtt!

Ganske greit å få seg timer, men hva hjelper det når de ikke vil ta deg i mot? Kun 5 min forsinket, og ble møtt med en uhyggelig holdning som var meget upassende. Selv etter å ha ringt legekontoret og sagt i fra om forsinkelsen. I tillegg fikk jeg en veldig upassende tilsnakk på kontoret, og fikk en time til et mye senere tidspunkt, selv om den timen jeg hadde faktisk var en nødtime (der de hadde kapasitet til å ta meg i mot). Det er ikke greit å bli behandlet på en så miserabel måten på et legekontor. Alle kan bli forsinket i blant, og dette burde han ikke reagert på en så forargelig måte.

Til slutt vil jeg føye til at man ikke føler seg noe særlig velkommen hos denne legen, der man ofte møter dårlig pasientoppfølging og elendig forståelse for problemer/sykdommer.

Konklusjon: IKKE Å ANBEFALE!

Verdens beste lege

Håvard er alltid i godt humør og gjør så du føler deg velkommen hver gang du treffer ham. I tillegg er han veldig kunnskapsrik, tålmodig, og omsorgsfull ovenfor pasientene sine. Han har godt oversikt over historikken din og er svært forståelsesfull.

Ikke en hyggelig opplevelse å ha han som fastlege.

I utgangspunktet en svært hyggelig person, men så snart han ble utfordret med spørsmål til behandlingen han har gitt så viste han desverre negative sider ved seg selv og opptrådte i tillegg uprofesjonelt. Han viste tydelig irritasjon og hadde en ubehagelig og vanskelig måte å håndtere en pasientsak på. Dette etterlot et utrolig dårlig inntrykk og er den mest ubehagelige opplevelsen jeg har hatt ifht en lege, og av helsevesenet forøvrig. Resultatet er mistillit til fastlegen.

Dårlig intrykk!

Ett ord, arrogant! Han er sikkert veldig flink, men mangler fullstendig mennesketekke.

Siste dråpe på dette legekontoret, på tide å skifte fastlege.

Man får ikke folk til å føle seg som løgnere, og sitter å smiler mens man sier det, især når det gjelder ens barn...

Det må da gå an å se på journalen å se hvem som ikke springer ned døra der! Man kommer til legen av en årsak!

Den aller beste legen...

Vika er alltid i godt humør og tar den tiden har trenger til hver pasient. Likevel er han nesten aldri forsinket. , han er grundig og virker faglig svært trygg.
Og han overkjører ikke pasienten med fagterminologi, men sørger for å snakke så jeg forstår hva han mener.
Jeg kommer aldri til frivillig å bytte fastlege.

Fullstendig ubrukelig

Var hele FEM minutter på kontoret, og han tar ikke tak i at jeg mener det burde klages på tidligere henvisninger (uten å gå i detalj, han tar folk han ikke har møtts synspunkt som fakta, og ikke et sykt menneske foran seg, leger kan faktisk gjøre feil....)

Roter også med navn, da jeg påpekte det unnskyldte han seg heller ikke. Viser seg det står feilstavet på noen tidligere henvisninger, men hva står det i hans egen journal og på timeplanen?

Har ikke hørt et eneste ord av mine symptomer før han konkluder med at tidligere fysisk diagnose må være riktig, selv om jeg ikke er blitt friskere. Her hadde jo han hatt kjempe-potensiale til å være min "reddende engel" og faktisk utrede videre, bare for å heller utelukke "alt annet". Jeg er ikke sånn som krever 69850 prøver og henvisninger heller, men jeg krever et svar på hva som er galt med meg.

super lege :)

flyttet tilbake til Drammen , etter å ha bodd i en annen by noen år, så måtte bytte lege. Angrer virkelig ikke på valget. Endelig en dyktig lege som tar meg seriøst, og er lett å snakke med. Han er god til å følge opp og gir seg ikke før han har funnet ut hva det er. Kjenner meg ikke igjen i de andre kommentarene her, har ikke noe negativt å si.