Kari Sofie Fauskanger

Autorisasjon (1991)

Kari Sofie Fauskanger er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kari Sofie Fauskanger

Dårlig service

Jeg har hatt Kari som fastlege siden 2018, men har kun sett selve Kari totalt kanskje 5 ganger, ettersom hun har fast vikar på 100% stilling. Vikaren Elin er muligens den minst empatiske legen jeg har vært borti, dessverre. Det har skjedd flere ganger at jeg ble totalt avvist av hun og sendt hjem uten noe hjelp. Fikk også faktura en gang selv om det var ekstremvær og umulig å komme seg til legekontoret, jeg fikk bare beskjed om at «jeg klarte å komme meg på jobb, jeg tok ikke fly til jobb, da burde du også kunne kommet». Jeg har nå heldigvis bytta fastlege, men jeg er fortsatt utrolig sjokkert over oppførselen. Helt forferdelig.

Medmenneskelig og faglig sterk fastlege

Jeg har hatt Fauskanger som fastlege siden hun kom til Vinderen legekontor. Hun er svært faglig sterk, er et godt medmenneske og har et godt blikk for situasjonen. Jeg er evig takknemlig for at hun var min fastlege da hun forsto symptomene på alvorlig sykdom hos meg, og for den fantastiske oppfølgingen jeg fikk videre. Hun hjalp meg å gjenvinne troen på meg selv i en vanskelig tid. Fauskanger er klok og har stor integritet, og er en fastlege som har ryggen din når du virkelig trenger det, både overfor arbeidsgiver, NAV, spesialisthelsetjenesten m.m. Bedre fastlege skal du lete lenge etter.

Kunnskapsrik

Alltid fått hjelp til det jeg trenger. Flink og kunnskapsrik, og tar ting alvorlig. Effektiv og henviser videre om det er nødvendig. Har vært hos hun både med meg selv og barn, og har vært veldig behjelpelig med begge deler. Gått til hun i 4 år og har ingenting å klage på. Veldig fornøyd. Timer kan bestilles digitalt og veldig greit med både telefontimer og fornying av feks sykmelding via helsenorge.

Null service

Jeg har tidligere skrevet et innlegg her, hvor jeg opplevde å bli mistrodd av legen og at hun nærmest truet med at arbeidsgiver ville sparke meg hvis jeg ikke ble frisk innen en viss tid. Jeg byttet derfor fastlege og sendte legekontoret epost om dette. Dette skjedde i juni, hvor legen allerede hadde satt opp svangerskapskontroll i september.

Tre måneder senere mottok jeg faktura for å ikke ha møtt opp på timen i september. Jeg antok at det var en misforståelse, for det er klart jeg ikke møter opp på time når jeg har byttet fastlege, og at min epost om melding av flytting var en avbestilling av fremtidige timer. Legekontoret står likevel på sitt, selv om de umulig kan ha trodd jeg kom til å møte opp på timen. Føyer seg inn i rekken av terrorisering fra denne legen. Null service og mangel på empati.

Veldig bra

Lytter og finner løsninger presis på tid
Ved behov bestille ekstra tid
Kunnskapsrik
Tar kontakt år det er nødvendig
Kan bestille time digitalt