Henning Bang Larsen

Harestua Medisinske Senter
Hadelandsvegen 859 2743 Harestua
Henning Bang Larsen er en av 9 fastleger i Lunner

Siste vurderinger av Henning Bang Larsen

Mangel på empati og forståelse

Som foresatt til et psykisk sykt barn møtes jeg med en nedlatende tone der jeg får følelsen av ikke å ivareta barnet, og en total mangel på forståelse av situasjonen. I en krevende situasjon der et stort apparat er involvert, og jeg som foresatt blir møtt av vakthavende lege med at jeg nærmest ikke tar vare på barnet mitt når både jeg og andre instanser vet hva vi har holdt på med de siste timene, da forsvinner tiltro og respekt.

Elendig

Glad dette ikke er min fastlege. Kom til han på legevakten på Gjøvik etter ca en time i ambulanse. Han undersøkte ingen verdens ting, fikk to smertestillende og beskjed om at jeg var ferdig - og taxi en time hjem igjen til tross for så sterke ryggsmerter at jeg nesten ikke kan sitte!

Høyst middelmådig oppførsel av en lege

Ved konsultasjon så får du en følelse av at du er til bry og bør komme deg fortest mulig ut fra kontoret. Han gjør lite eller ingen ting for å kommunisere og informere pasienten for å skape tillit og trygghet. Hans faglige dyktighet har jeg derimot for lite grunnlag til å uttale meg om. En høyst middelmådig lege etter mitt syn.

Kunnskapsrik!

Kan mye uten å slå opp noe sted.
Rolig og behagelig.
Nøye med oppfølging!

Litt for mye å gjøre (uten at det virker stressende på pasient).
Lang telefonkø, men enkel kontakt via sms.

Null respekt for pasienters tid

Dette er en lege som tilsynelatende bevisst lar pasientene sitte en time å vente. Alltid mye forsinkelse - også første time. Ingen spesielt god behandling heller. Det går stort sett i sykemelding og smertestillende. Henviser riktignok til videre undersøkelser ved behov.