Ambrin Mirza

Allmennlegespesialist og fastlege
Kvinne, 44 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (2011)

Ledige plasser

44 av 1300

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Ambrin Mirza er en av 606 fastleger i Oslo

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(38)
38 vurderinger
Tilgjengelighet
(30)
30 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(32)
32 vurderinger
Service
(28)
28 vurderinger

Siste vurderinger av Ambrin Mirza

Uprofessionell, uempatisk og ufin.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hadde med min 67 år gammel mor hos Ambrin for førstegangs konsultasjon. Mor måtte vente i en time over avtalt tid noe vi har full fortåelse for, men da Ambrin tok henne i mot nevnte hun ingenting til mor ang ventingen. Under konsultasjonen har Ambrin ikke vist interesse til mor og har nesten bare sett på PCen sin. Ambrin stilte mor kun 2 spørsmål «hva heter din forrige fastlege» og «hvilken diagnoser har du», ved dette var hun ferdig med konsultasjonen. Mor ba om å ta blodprøver noe Ambrin svarte med at «dette kunne ikke gjøres i dag» og begrunnelsen mor fikk var at de ikke hadde tid. Dette syntes jeg ikke var greit og stilte Ambrin spørsmål om hun var klar over at mor hadde allerede ventet i en time over timeavtalen hennes og om hun hadde forståelse for det. Ambrin svarte rett ut at «hun har sluttet å vise forståelse i sånne tilfeller». Jeg påpekte da for henne at hun fremsto uprofessionell. Ambrin igjen uten å nøle svarte at «jeg har sluttet å tenke over det». Sånn holdning fra en fastlege er urovekkende og bekymringsfull.
I den 5min lange konsultasjonen hadde Ambrin gjort følgende tydelig for oss.
1. Å være professionell, vise empati og være opptatt av pasientene hennes er ikke viktig for henne.
2. Hun fokuserer heller ikke på å ha god kommunikasjon med pasienter/pårørende.
3. Pasientens verdighet klarer hun ikke å ivareta.
Pga denne opplevelsen og det inntrykket Ambrin har gitt av seg selv har mor byttet fastlege.

Skuffende og dyrt

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Vi måtte vente nesten en time selv om vi hadde bestilt timen i forkanto og ikke et eneste ord om unnskylding for forsinkelsen da dattera mi og jeg ble endelig tatt i mot. Vi måtte betale 161 nok for å fryse ned en vorte på barnet mitt (materiale kostnader: spray x2!) Jeg har aldri betalt noe som helst for barna mine hos fastlegen. Jeg har stilt et spørsmål om et enkelt plage jeg har fortsatt etter behandlingen fra en annen lege. Ikke noe resept, ikke noe undersøkelse, ingenting, bare et par råd. Dette spørsmålet kostet meg 235 nok, som en vanlig time. Ganske uærlig hvis du spør meg.

Inkompetent legekontor

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Paracept og se det an lege med venting på telefon over en time.

Fremstår som komplett inkompetent

Stor takk til Ambrin!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har slittet mentalt hele livet mitt og har sjelden blitt tatt seriøst! Ambrin har alltid trodd på meg, og hjulpet meg utrolig!

Uempatisk og uproffesjonell

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

NB: Denne vurderingen er om en vikar for fastlegen.

Legen gir løfter hun ikke holder. Måtte ringe selv for å få tilbakemelding på prøven jeg leverte. Har byttet fastlege og måtte betale for privat lege for hjelp.

Under min første konsultasjon spurte legen om vi kunne sitte i resepsjonen fordi hun likte PC-en i det rommet bedre. Jeg sa ja, men innså fort hvor ukomfortabelt det var å sitte med andre kunder rett utenfor og resepsjonisten i samme rom. Legen brukte ikke mer enn fem minutter på å lytte til meg (jeg hadde kommet forberedt med egen morgen-urinprøve) og jeg ventet over 7 dager før jeg til slutt ringte selv for svar på prøven. Til tross for at jeg har sittet med smerter alle de 7 dagene, fikk jeg fremdeles ingen hjelp etter jeg ringte, bare beskjed om å vente på å høre fra legen min.


Grunnet vannlekkasjer i kontoret, kunne ikke legen bruke sitt kontor.
Istedenfor å sende pasienten hjem, valgte legen å ta konsultasjon i det rommet som var tilgjengelig. Dette var for at pasienten satt og ventet i ventet værelset.

Besvart av Ambrin Mirza

Vis flere...