Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av behandlere ved Veitvetklinikken
Uprofesjonell, ufølsom, utilgjengelig, utrygg
Lege: Shah Murad SkrevetJeg har vært pasient hos Shad Murad i noen år, men dessverre har opplevelsen min vært gjennomgående negativ. Jeg har ofte opplevd at han ikke tar seg tid til å forstå den underliggende årsaken til helseproblemene mine. Konsultasjonene har vært svært korte, og jeg har ikke følt meg verken hørt eller tatt på alvor.
Kommunikasjonen har også vært utfordrende. Ved flere anledninger har jeg opplevd tonen hans som avvisende og til tider direkte uhøflig. I tillegg har det vært vanskelig å få tak i ham i akutte situasjoner, noe som har gjort at jeg har følt meg utrygg og overlatt til meg selv.
En annen alvorlig bekymring er vurderingene hans knyttet til henvisninger til sykehus eller spesialister. Jeg mener det har vært klare tilfeller av feilvurderinger og manglende oppfølging på dette området, noe jeg oppfatter som faglig uforsvarlig.
Alt i alt har jeg opplevd forholdet mellom lege og pasient som lite profesjonelt, uten nødvendig empati eller medisinsk dømmekraft. Basert på mine erfaringer vil jeg ikke anbefale Shah Murad som fastlege.
Uprofessionell, uempatisk og ufin.
Lege: Ambrin Mirza SkrevetHadde med min 67 år gammel mor hos Ambrin for førstegangs konsultasjon. Mor måtte vente i en time over avtalt tid noe vi har full fortåelse for, men da Ambrin tok henne i mot nevnte hun ingenting til mor ang ventingen. Under konsultasjonen har Ambrin ikke vist interesse til mor og har nesten bare sett på PCen sin. Ambrin stilte mor kun 2 spørsmål «hva heter din forrige fastlege» og «hvilken diagnoser har du», ved dette var hun ferdig med konsultasjonen. Mor ba om å ta blodprøver noe Ambrin svarte med at «dette kunne ikke gjøres i dag» og begrunnelsen mor fikk var at de ikke hadde tid. Dette syntes jeg ikke var greit og stilte Ambrin spørsmål om hun var klar over at mor hadde allerede ventet i en time over timeavtalen hennes og om hun hadde forståelse for det. Ambrin svarte rett ut at «hun har sluttet å vise forståelse i sånne tilfeller». Jeg påpekte da for henne at hun fremsto uprofessionell. Ambrin igjen uten å nøle svarte at «jeg har sluttet å tenke over det». Sånn holdning fra en fastlege er urovekkende og bekymringsfull.
I den 5min lange konsultasjonen hadde Ambrin gjort følgende tydelig for oss.
1. Å være professionell, vise empati og være opptatt av pasientene hennes er ikke viktig for henne.
2. Hun fokuserer heller ikke på å ha god kommunikasjon med pasienter/pårørende.
3. Pasientens verdighet klarer hun ikke å ivareta.
Pga denne opplevelsen og det inntrykket Ambrin har gitt av seg selv har mor byttet fastlege.
Skuffende og dyrt
Lege: Ambrin Mirza SkrevetVi måtte vente nesten en time selv om vi hadde bestilt timen i forkanto og ikke et eneste ord om unnskylding for forsinkelsen da dattera mi og jeg ble endelig tatt i mot. Vi måtte betale 161 nok for å fryse ned en vorte på barnet mitt (materiale kostnader: spray x2!) Jeg har aldri betalt noe som helst for barna mine hos fastlegen. Jeg har stilt et spørsmål om et enkelt plage jeg har fortsatt etter behandlingen fra en annen lege. Ikke noe resept, ikke noe undersøkelse, ingenting, bare et par råd. Dette spørsmålet kostet meg 235 nok, som en vanlig time. Ganske uærlig hvis du spør meg.
Jeg måtte bytte lege
Lege: Shah Murad SkrevetVeldig vanskelig å forholde seg til. Når han virker utålmodig, han avbryter mens han blir snakket til uten å lytte. Som regel, han gir ikke henvisning (dette er ikke forstått), og blir irritert hvis man insisterer på det. Han viser ingen empati, og gir deg bare piller.
Inkompetent legekontor
Lege: Ambrin Mirza SkrevetParacept og se det an lege med venting på telefon over en time.
Fremstår som komplett inkompetent
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.