Leni Johannessen

Tlf: 55 57 78 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Leni Johannessen er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Leni Johannessen

Snarrådig .

Jeg er imponert over Dr Johannessen sitt engasjement og årvåkenhet for meg som pasient .
Var slapp og kvalm over en periode og forsto nok ikke alvorlighet . Hun tok opptil flere prøver og undersøkelser selv da dette kan være diffuse symptomer . Videre satt hun meg omgående på medisiner og henviste meg til Medisinsk poliklinikk på Haukeland sykehus . Spesialistene her konstaterte at Dr Johannessen hadde satt meg på en god behandling allerede . I ettertid har jeg fått god oppfølging av Dr Johannessen og HS .

En lege som tar pasienten på alvor

Da jeg først kom til
Leni Johannessen brukte hun god tid til både og lytte til det jeg hadde å si og til grundige undersøkelser.
Jeg ble virkelig tatt på alvor og hun har stor kunnskap og kompetanse.
Som resultat av hennes grundighet har jeg etter årelange plager endelig fått riktig diagnose og behandling.

Kunnskapsrik og behjelpelig utover det vanlige

Jeg har vært så heldig å hatt Leni Johannessen som fastlege inntil jeg flyttet til Oslo høsten 2017. Jeg opplevde at hun tok meg på alvor og gjør grundige undersøkelser og er ikke redd for å ta i pasienten slik jeg har opplevd med andre fastleger tidligere. Jeg har alltid kommet raskt til og hun har vist stor velvilje. Da jeg ble rammet av alvorlig sykdom og trengte hjelp var hun rask med å finne fram til riktig diagnose vha blodprøver, sykehistorie og tolkning av symptomer. Jeg fikk flere henvisninger og svært god oppfølging. Jeg fikk også diskutert ulike teorier rundt sykdommen, som hjalp meg til å forstå min tilstand bedre. Jeg opplever Leni Johannessen som svært kunnskapsrik og engasjert og som en lege som lytter til pasientene.

very satisfied

The first impression on doctor Leni Johannessen was bit shocked and doubtful (because of the stereotype of doctor). Later on during my pregnancy, she advised and arranged all necessary check according to my condition. when I came up with any question, she was always patient to listen to me and help me. I am really grateful for her as my doctor.

Ikke tilfredsstillende i det hele tatt

Jeg må dessverre meddele at jeg er svært lite fornøyd med min tid med Leni som fastlege. Leser av andre at hun har teknisk god kompetanse, men dette gjelder i såfall kun enkelte områder. Jeg kom til henne en gang med et betydelig problem, og hun sa at jeg skulle "se på det som en forkjølelse". Dette var en helt hårreisende svak faglig vurdering, og jeg fikk heldigvis den hjelpen jeg trengte gjennom andre kanaler. Som fastlege har jeg ingen følelse av at hun følger meg opp, og dessverre heller ikke at hun ser meg som pasient. Pasientkontakt er med andre ord svært dårlig.

På tross av alderen, trenger hun å ta konstruktiv kritikk på alvor, og forbedre pasientkontakten betraktelig. Hun må se pasientene på en annen måte, og forstå at hun yter en service som hun får rikelig betalt for.

Oppmerksom, lyttende og vennlig

Da jeg var hos Leni Johannessen spurte hun relevante spørsmål og hun hørte på meg på en oppmerksom måte. Jeg fikk den hjelp jeg trengte.

Bortkastet tid og energi

Det er alltid lang ventetid hos denne legen. Når du endelig slipper til, får du som regel følelsen av at du er til bryderi, og at hun har viktigere ting å foreta seg enn å lytte eller svare på spørsmålene dine. Hun sier det gjerne også. Med holdningen sin bidrar hun til at man i en sårbar posisjon føler seg enda mindre, og mer ubetydelig. Man våger derfor ikke å spørre om ting. Man lar også være å gå til lege med problemer som på sikt kan utgjøre en stor helsefare, og som kunne ha vært forebygget om legen tok en på alvor. Å besøke denne legen har vært bortkastet tid og energi.

Den beste legen jeg har hatt i Norge

Doctor Leni Johannessen is professional, knowledgeable and proactive. She is a good advocate for her patients and is a very competent practitioner. Highly recommended.

stort forbedringspotensiale

Den tiden jeg hadde Leni Johannessen som lege følte jeg ikke at jeg ble tatt tilstrekkelig på alvor. Det rent teknsike med diagnostisering osv. var greit nok, men har slitt lenge med ettervirkninger av sykdom og føler det er her hun har tatt veldig lett på min situasjon. Hun hørte ikke etter da jeg kom med bekymringer, og tok ikke mine plager og symptomer på alvor. Jeg måtte ta mye personlig initiativ for å bli videre utredet og for å ta prøver osv. De gangene jeg har vært der har hun som regel vært under tidspress, noe som merkes under konsultasjonen og fører til at jeg har følt meg til bry, og har gjort at jeg har droppet å dra på legebesøk. Når hennes tekniske jobb ved å ta prøver osv er utført har jeg fått inntrykk av at hun er ferdig med saken, uavhengig om man har kommet frem til noe, og om pasienten har blitt bedre eller ikke. Sekretæren derimot er veldig behjelpelig, men det hjelper dessverre ikke så mye på totalopplevelsen, der jeg ofte har gått derfra svært frustrert.