Leni Johannessen

Autorisasjon (2003)

Leni Johannessen er en av 245 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Leni Johannessen

Oppmerksom, lyttende og vennlig

Da jeg var hos Leni Johannessen spurte hun relevante spørsmål og hun hørte på meg på en oppmerksom måte. Jeg fikk den hjelp jeg trengte.

Bortkastet tid og energi

Det er alltid lang ventetid hos denne legen. Når du endelig slipper til, får du som regel følelsen av at du er til bryderi, og at hun har viktigere ting å foreta seg enn å lytte eller svare på spørsmålene dine. Hun sier det gjerne også. Med holdningen sin bidrar hun til at man i en sårbar posisjon føler seg enda mindre, og mer ubetydelig. Man våger derfor ikke å spørre om ting. Man lar også være å gå til lege med problemer som på sikt kan utgjøre en stor helsefare, og som kunne ha vært forebygget om legen tok en på alvor. Å besøke denne legen har vært bortkastet tid og energi.

Den beste legen jeg har hatt i Norge

Doctor Leni Johannessen is professional, knowledgeable and proactive. She is a good advocate for her patients and is a very competent practitioner. Highly recommended.

stort forbedringspotensiale

Den tiden jeg hadde Leni Johannessen som lege følte jeg ikke at jeg ble tatt tilstrekkelig på alvor. Det rent teknsike med diagnostisering osv. var greit nok, men har slitt lenge med ettervirkninger av sykdom og føler det er her hun har tatt veldig lett på min situasjon. Hun hørte ikke etter da jeg kom med bekymringer, og tok ikke mine plager og symptomer på alvor. Jeg måtte ta mye personlig initiativ for å bli videre utredet og for å ta prøver osv. De gangene jeg har vært der har hun som regel vært under tidspress, noe som merkes under konsultasjonen og fører til at jeg har følt meg til bry, og har gjort at jeg har droppet å dra på legebesøk. Når hennes tekniske jobb ved å ta prøver osv er utført har jeg fått inntrykk av at hun er ferdig med saken, uavhengig om man har kommet frem til noe, og om pasienten har blitt bedre eller ikke. Sekretæren derimot er veldig behjelpelig, men det hjelper dessverre ikke så mye på totalopplevelsen, der jeg ofte har gått derfra svært frustrert.