Stig Ando Bruset

Vestre Kjennervei 2B 3420 Lierskogen
Stig Ando Bruset er en av 23 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Stig Ando Bruset

Lang erfaring

Stig har lang erfaring og sikker i sine avgjørelser men veldig sjelden tilgjengelig. Sønnen min har vært pasient der i flere år men har truffet han 2 ganger.De andre gangene har vi hatt turnuslege..Regnbuen legesenter (som Stig og halve familien hans driver )er nok litt vel opptatt av å hove inn penger. Her får man ikke mye hjelp til småting som kan sendes i posten (slik de ofte er behjelpelige med ved andre legekontorer ).Man må tigge og be hvis noe MÅ sendes i posten.Regningen for dette må man ikke be om -den kommer kjapt i postkassen.De operere ofte med en "liten" konsultasjon(som da er kortere enn normalt) eller så må man ha konsultasjon over nett for den alle minste ting..(Feks for legeerklæring som trengs i etterkant av forrige besøk. )Dette begrunner de med legene ikke skal bli sittende å fylle ut papirer etter arbeidstid. De opererer også med "små" konsultasjoner for en hastetime( "for å komme litt i gang" som de sier)for senere måtte komme tilbake til nærmere undersøkelse og/eller oppfølging( som ofte er helt unødvendig )Lite flexibilitet og "stive" regler i forhold til hva de er behjelpelige med. Joda , det er moderne og de har fine lokaler men , det hjelper ikke når mye av det de tilbyr handler mest om penger enn pasientvennlighet!

Ikke lenger like fornøyd

Har hatt ham som fastlege i mange år, og har vært veldig fornøyd - frem til jeg nå faktisk hadde et konkret problem og trengte mer enn sjekk av blodprøver og blodtrykk. Er normalt hos legen sjeldnere enn 1 gang pr år, og min opplevelse var nå at det var mer interesse for andre tjenester ved senteret enn det problemet jeg faktisk kom for. Utredningen har tatt noe tid, og jeg fikk underveis også time hos annen lege ved senteret - en nyutdannet lege som fikk meg til å føle meg både liten og dum. Stig Bruset oppleves både kunnskapsrik og interessert, men etter vårens opplevelser med dette legesenteret er jeg dessverre veldig skuffet.

Fantastisk

Fremstår alltid imøtekommende, og har gode forklaringer på ulike problemstillinger. Svært godt oppdatert i sitt fag! Dessuten er jo hun i skranken også en herlig person :-)

Dyktig innen helhetsmedisin. Til å stole på,

Stig A Bruset er en blid kar med øye for naturlig helse. Effektiv til å sende henvisning til spesialist, liten (kort) tid av gangen til sine pasienter. Kommer du 5 min forsent til timen, har han kun 15 min disponert tid til deg den dagen. (Tot.20 min I utgangspunktet, og dobbel time er umulig å få) Han er god på å sjekke ut tester/blodprøver. Og samarbeider med Bio.med. Lab1 I Oslo. Har hatt han som fastlege over 1 år, kjører over 8 mil en vei, så det sier mye om hans verdi, og kompetanse som lege. Bedre helse, er verdt pengene tilslutt. Bra oppfølging på timer, hjelp til å finne rett medisin/årsak og kur til plagene.

En lege som har mange baller i luften

Stig Bruset er en lege som tar pasienten på alvor. Opplever litt dårlig tilgjengelighet da han har mange andre baller i luften. Dersom han ikke har kunnskapen selv så sender han deg videre til spesialist. Han ønsker å finne årsaken til sykdom/plager; ikke bare lindre symptomer.

Når man trenger en legetime raskt så får man time hos andre leger på kontoret. Har man tid til å vente noen uker så er det mulig å komme til Stig.