Stig Ando Bruset

Vestre Kjennervei 2B 3420 Lierskogen
Tlf: 32 24 04 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Stig Ando Bruset er en av 23 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Stig Ando Bruset

En lege uten sidestykke i Norge!

Stig Bruset har en kunnskapsbase, en interesse for pasienten og en villighet til å stå på for at sykdomsutfordringen blir løst til alles beste. Da min mann hadde sjelden verkende "selv-infiserende" mandler og kjevesperre, klarte dr. Bruset å forklare situasjonen såpass tilgjengelig, at vi fikk den beste kirurgen vi kunne fått, på Diakonhjemmet. Trygg og ærlig på at en "junior" aldri skulle ha måttet bryne seg på den operasjonen. Vi kunne ikke hatt bedre fastlege!!!

Lang erfaring

Stig har lang erfaring og sikker i sine avgjørelser men veldig sjelden tilgjengelig. Sønnen min har vært pasient der i flere år men har truffet han 2 ganger.De andre gangene har vi hatt turnuslege..Regnbuen legesenter (som Stig og halve familien hans driver )er nok litt vel opptatt av å hove inn penger. Her får man ikke mye hjelp til småting som kan sendes i posten (slik de ofte er behjelpelige med ved andre legekontorer ).Man må tigge og be hvis noe MÅ sendes i posten.Regningen for dette må man ikke be om -den kommer kjapt i postkassen.De operere ofte med en "liten" konsultasjon(som da er kortere enn normalt) eller så må man ha konsultasjon over nett for den alle minste ting..(Feks for legeerklæring som trengs i etterkant av forrige besøk. )Dette begrunner de med legene ikke skal bli sittende å fylle ut papirer etter arbeidstid. De opererer også med "små" konsultasjoner for en hastetime( "for å komme litt i gang" som de sier)for senere måtte komme tilbake til nærmere undersøkelse og/eller oppfølging( som ofte er helt unødvendig )Lite flexibilitet og "stive" regler i forhold til hva de er behjelpelige med. Joda , det er moderne og de har fine lokaler men , det hjelper ikke når mye av det de tilbyr handler mest om penger enn pasientvennlighet!

Ikke lenger like fornøyd

Har hatt ham som fastlege i mange år, og har vært veldig fornøyd - frem til jeg nå faktisk hadde et konkret problem og trengte mer enn sjekk av blodprøver og blodtrykk. Er normalt hos legen sjeldnere enn 1 gang pr år, og min opplevelse var nå at det var mer interesse for andre tjenester ved senteret enn det problemet jeg faktisk kom for. Utredningen har tatt noe tid, og jeg fikk underveis også time hos annen lege ved senteret - en nyutdannet lege som fikk meg til å føle meg både liten og dum. Stig Bruset oppleves både kunnskapsrik og interessert, men etter vårens opplevelser med dette legesenteret er jeg dessverre veldig skuffet.

Fantastisk

Fremstår alltid imøtekommende, og har gode forklaringer på ulike problemstillinger. Svært godt oppdatert i sitt fag! Dessuten er jo hun i skranken også en herlig person :-)

Dyktig innen helhetsmedisin. Til å stole på,

Stig A Bruset er en blid kar med øye for naturlig helse. Effektiv til å sende henvisning til spesialist, liten (kort) tid av gangen til sine pasienter. Kommer du 5 min forsent til timen, har han kun 15 min disponert tid til deg den dagen. (Tot.20 min I utgangspunktet, og dobbel time er umulig å få) Han er god på å sjekke ut tester/blodprøver. Og samarbeider med Bio.med. Lab1 I Oslo. Har hatt han som fastlege over 1 år, kjører over 8 mil en vei, så det sier mye om hans verdi, og kompetanse som lege. Bedre helse, er verdt pengene tilslutt. Bra oppfølging på timer, hjelp til å finne rett medisin/årsak og kur til plagene.

En lege som har mange baller i luften

Stig Bruset er en lege som tar pasienten på alvor. Opplever litt dårlig tilgjengelighet da han har mange andre baller i luften. Dersom han ikke har kunnskapen selv så sender han deg videre til spesialist. Han ønsker å finne årsaken til sykdom/plager; ikke bare lindre symptomer.

Når man trenger en legetime raskt så får man time hos andre leger på kontoret. Har man tid til å vente noen uker så er det mulig å komme til Stig.

Aldri tid

Det er veldig vanskelig å få time hos Stig. Stort sett får man time hos en av de andre legene som jobber der og noen av disse oppleves som både uprofesjonelle og lite kunnskapsrike.

Den beste legen jeg har hatt.

Han er dyktig på å lytte og gi veiledning. Han er ydmyk nok til å sende meg til spesialister hvis han opplever at det er viktig. Han har et meget bra vesen som jeg har full tillit til

Flink lege

Han er flink, men føler han er blitt mer overfladisk.vanskelig å få timer hos han. Får timer hos vikarer isteden.
Har fått mindre tid til pasienter.

Hyggelig og imøtekommende...

Veldig hyggelig, men føler ikke alltid han tar meg på alvor.

Den beste legen

Stig anbefales av meg, han er en helt super lege som jeg trives veldig med å gå til. Han er veldig flink til å finne årsaker og evt sende deg til riktig sted videre om det er det som må til. Uten tvil den aller beste legen jeg har hatt.

Meget bra

Jeg har vært hos Bruset et par ganger da min egen fastlege var utilgjengelig. Det har vært gode opplevelser. Han hadde tatt seg tid til å lese journalen min grundig på forhånd, enda jeg ikke var hans faste pasient. Fikk ting til å skje, ikke bare "ta to ibux og ring igjen om det ikke blir bedre". Effektiv, uten at jeg fikk følelsen at han hastet gjennom timen. Endel ventetid må dog påregnes. En fin balanse mellom skolemedisin og mer alternativ tilnærming for de av oss som vil ha det beste fra begge verdener.

Jeg hadde glatt valgt ham som fastlege hvis han hadde ledig plass.

Den beste legen jeg har hatt

av alle leger jeg har vært hos er Stig den beste. er veldig fornøyd.

En av de bedre legene i landet

Stig lytter, har svar eller skaffer dem til deg. Han gir god støtte og support om du trenger å komme deg videre i norsk helsevesen.

Han skulle dog ha hatt bedre system for kommunikasjon og timebestilling. Bruset er vanskelig å få tak i, når du trenger feedback fra pågående saker, og ikke har tid til å svinge innom.

Forbedret support på telefon og andre elektroniske medier ville hjulpet.

Rett og slett en bra lege

Han er en meget kunnskapsrik lege som virkelig vil hjelpe pasientene. Jeg føler meg trygg når jeg er hos han og han er flink til å lytte samtidig som han er tydelig på hva han mener er den beste veien å gå. Har meget dyktige medarbeidere og nå også et flunkende nytt legekontor. Er ikke på jobb hele tiden men har ikke vært lang tid å vente. Har også hjulpet over telefonen når jeg hadde problemer i utlandet. Meget fornøyd med å ha han som fastlege!

En fantastisk lege!

Han lytter til pasienten, han er åpen for alternativ medisin, han er kort sagt en super lege!

En lege andre leger har mye å lære av

Han er kunnskapsrik, åpen for alternative løsninger, han lytter, og har stor respekt for sine pasienter. Han har en personlighet som gjør at både pasienter (og ansatte) trives i hans selskap. En lege man umiddelbart får stor tillit til, og som jeg ikke vil miste for alt i verden.

En svært kunnskapsrik og lyttende lege

Kan gi mine beste anbefalinger. Jeg har funnet den beste legen i landet. Han er svært kunnskapsrik, og de gangene han ikke har et svar, så finner han det til neste gang du kommer. Eller henviser deg til de som kan det. Han lytter til pasienten, og tar pasienten på alvor. Han er svært kunnskapshungrig, og vet at det ikke er alt det er ferdig forsket på.

Solid faglig og sosialt

En lege som er flink til å lytte. Har solid faglig tyngde. Har også alternativ utdanning som gjør at han har litt videre syn en mange andre.

Her har mange leger mye å lære!

Han er flink til å lytte, er med sine egne pasienter på en trening i uken for å hjelpe de med hjertefeil til å tørre å trene. Han er opptatt av fysisk helse, og rett og slett unik.