Marianne Eriksen

Tlf: 32 25 41 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marianne Eriksen er en av 58 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Marianne Eriksen

Profesjonell og god lege

Jeg er glad for å ha Marianne som fastlege! Hun virker både profesjonell og menneskelig. Jeg føler at jeg blir tatt på alvor og hun henviser videre ved behov. Jeg er veldig fornøyd med den behandlingen jeg har fått hos henne, både når det gjelder sykdom/skade og av meg som person.
Ofte må man vente lenge over tiden på venteværelset. Jeg velger å se positivt på det. Hun tar seg den tid vi pasienter trenger uten å stresse og kikke på klokka hele tiden. Det kommer også meg til gode når det er min tur.
Det kan ta litt tid å få time hos henne hvis det ikke er noe alvorlig. Hvis det haster, har jeg fått time raskt.

Useriøs, lite kunnskap, usikker.

Tar ikke symptomer på alvor. Virker usikker og ser ikke helheten. Henviser sjelden. Tar ikke kontakt selv om dette er avtalt.
Hun har alt for mange på sin liste.
Har hatt henne som fastlege i 4 år. Nå bytter jeg.

Verdens beste fastlege.

Jeg har brukt Marianne fra den dagen hun begynte på Drammen Legesenter for bortimot 15 år siden, og jeg er fantastisk fornøyd. Hun har gjort alt for meg. Svarer på forespørsler hurtig, veldig imøtekommende på timer og tar seg god tid til meg, og det har aldri vært noe å utsette fra min side. Blid og imøtekommende på timer. Jeg er ufør grunnet panikkangst og søvnforstyrrelser, og Marianne har hele tiden vært helt suveren både med tanke på de regelmessige timene jeg har hos henne, pluss aldri noe med medisinering med tanke på hva hun har lov til angående regelverk.. 6/6 her.
(Lang ventetid på timer er det alltid hos fastleger)
T.V.G.N.

Lytter og hjelper etter beste evne

Opplever å bli lyttet til, tatt godt i mot og tatt på alvor. Hatt henne i mange år nå og synes henne er kjempe flink.

"Fraværende lege med altfor liten tid"

Skal bytte fastlege så raskt som mulig! Dårlig tid, opplever ikke å bli tatt seriøst. Gir ikke tilbakemeldinger på viktige blodprøvesvar, som ikke er innen referanseområdet. Jeg opplever at det er en generelt nedlatende holdning til pasienter på Drammen legesenter.

Bytter fastlege

Har slitt lenge med å få tilbake førerkort for tunge klasser da jeg mistet det grunnet sykdom i barnsalder som det har blitt revidert nye regler for
Det som jeg reagerer på at jeg har 2 uttaleser fra spesialister innenfor min sykdomkategori privat og offentlig og disse vurderingene ble overkjørt av marianne selv om hun kunne ha sendt mer videre til vegvesnet
Generelt så er det lang ventetid på time hos henne og henviser sjelden videre eller så må man purre
Hvis man bestiller dobbeltime så tar hun tid til deg
Ellers en dyktig lege

En lege med liten empati og tid til pasienten

Altfor lang ventetid på å få time, lang ventetid på venterommet og da du endelig kommer inn så har hun dårlig tid!
Ser ikke meg som pasient og tar seg ikke tid til å prøve heller!
Anbefales ikke!

Fraværende

Jeg er ikke "fast"-pasient, men moren min er. Livet går mot slutten, uhelbredelig kreft. Ikke én eneste gang har hun eller vi som pårørende fått en telefon fra fastlegen om hvordan det går, hvordan vi har det. Mamma er innom hver tredje måned for nødvendig blodprøve før CT. Den tas selvsagt av annet personale ved legesenteret, men ikke én eneste gang gjennom disse fem årene med kreftbehandling har fastlegen tatt kontakt mens vi har vært der, og spurt hvordan det går. Fastlegen gjorde alt rett da hun sendte inn prøve, som til slutt viste kreft. Den siden av saken har jeg ikke noe å utsette på. Den medisinske profesjonaliteten er det ikke grunn til å kritisere, tvert i mot. Som pårørende er dette andre gang i mitt liv at jeg følger en kreftpasient gjennom løpet. Forrige gang gikk det bra til slutt. Det er snart 16 år siden. Den gangen var det mye å utsette på koordineringen mellom lokalsykehuset og Radiumhospitalet. Det er blitt mye bedre. Da hadde vi imidlertid en fastlege som hele tida var på. Ringte, sendte sms-er. Brukte sitt kontaktnett til å få ut prøvesvar før den formelle oversendelsen. Skjønte at det var stor forskjell på å vente en eller tre uker på "dommen". Var medmenneske og et fast holdepunkt, noe som betydde uendelig mye da det var som verst. Mamma har trolig ikke lenge igjen. Har ny CT-avtale 16. august og skal til Drammen legesenter for blodprøve uka før. Det er kanskje siste gangen, men det vet vi ikke. Har vurdert om jeg skulle vente med denne tilbakemeldingen til etter at mamma er død. Hun vet ikke at jeg skriver dette. Velger å gjøre det nå, for det hadde betydd mye for henne å få et vennlig ord fra den i helsevesenet som egentlig burde vært hennes nærmeste, men som har vært uendelig fjern når det gjelder som mest. Det hører sikkert ikke til en fastleges formelle forpliktelser å ringe sine dødsdømte pasienter med et vennlig ord, men legeetisk sett?

Utilgjengelig

Har hatt Eriksen som fastlege i 8 år, og har ennå ikke møtt henne. De gangene vi har hatt behov for hennes tjenester har vi enten blitt møtt av vikar eller fått tilbud om time en eller to måneder frem i tid. Hun har ALT for mange pasienter på listen sin. Nå bytter vi fastlege.

Lege og medmenneske

Har gått hos henne i ca 7 år, angrer ikke på at jeg byttet selv om jeg bor på andre siden av byen. Lett å prate med, man føler at man blir tatt på alvor uansett hva man er der for. Føler jeg kan stole på henne, var topp å gå hos henne da jeg var gravid. Hun sjekket meg nøye og sørget for at jeg ble lagt inn på sykehuset da jeg hadde svangerskapsforgiftning uten å vite om det. Ellers vet jeg ikke hvordan det hadde gått med barnet. Ulempen er at det er så lang ventetid hos henne, hvis man trenger akuttime har man ikke sjans til å få det hvis man ikke ringer med en gang de åpner om morgenen. Kanskje hun har for mange pasienter, men jeg skjønner godt at hun er populær. Minus for plundrete parkering, som andre har nevnt.

Alltid veldig bli og fornøyd.

Tar deg alltid høytidelig, veldig seriøs. Kommer alltid inn om det er noe akutt.

Meget dyktig

Føler meg alltid godt ivaretatt og får god oppfølging. Det er ca 3 ukers ventetid på vanlig time, men får akuttime samme dag hvis det er noe som haster, må da ringe kl 08.30 om morgenen. Får raskt tilbakemelding på prøvesvar. Hun er tilgjengelig både på telefon, SMS og e-mail. Jeg er veldig fornøyd og anbefaler henne til andre.

Alt for mange pasienter, alt for lite tid

Hun har de fleste pasienter av alle fastleger i Drammen (pluss ikke tilgjenglig på fredager) og det gjenspeiles i lang ventetid (minst en måned vanlig time) og lite tid når man endelig har time hos henne. Føler meg ikke godt ivaretat.

Topp lege!!

En god lege, men alt for lang ventetid :( Hun er hyggelig, oppmerksom og sitter ikke kun å stirrer på pc skjermen, noe mange leger gjør!! Anbefales virkelig :)

Flink Lege

Dyktig lege som lytter på det jeg har å si

Vanskelig å finne parkering utenfor

For lang ventetid!

Det tar altfor lang tid å få time hos Marianne Eriksen. Dersom man ønsker å få en time tidlig på dagen er det 3 mnd. ventetid!

bra

fornøyd med legen men mindre fornøyd med personalet og vente tid

En av dem 3 beste legene jeg har hatt

Men Marianne Eriksen er nok den som gjør sitt ytterste for sine pasienter jobber til langt på natt, til og med på søndager, og det bare fordi at pasientene hennes er veldig viktige for henne, Aller er like viktige :) , og hun tar seg tid til alle, sitter ikke å ser på klokken oii nå må neste pasient vente litt, neida hun bruker den tiden det tar og har sin fulle oppmerksomhet rettet mot pasienten.

Hyggelig lege

Veldig hyggelig dame som hører på det du har å si. alt for lang ventetid på venterommet

Kjempe flink lege

Marianne er en flink lege som tar seg tid til deg og hører på det du har på hjertet.
Det eneste er at det fort kan bli lang ventetid på time hos henne. De gangene jeg har opplevd dette så har det vært 1-2 mnd ventetid.
Men hun er god og det virker som hun vet hva hun gjør. Hun kan virkelig faget sitt!