Marianne Eriksen

Drammen Legesenter DA
Kvinne, 47 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Autorisert

2005

Ledige plasser

0 av 2000
Motta varsel når denne legen får ledig plass

Praksis

Drammen Legesenter DA
Vårveien 22 3024 Drammen
Tlf: 32 25 41 20 Vis kart
Marianne Eriksen er en av 58 fastleger i Drammen

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
3.0
17 vurderinger
Tilgjengelighet
2.0
15 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
4.0
14 vurderinger
Service
3.5
14 vurderinger

Siste vurderinger av Marianne Eriksen

"Fraværende lege med altfor liten tid"

Skrevet
Samlet vurdering
1.0
Tilgjengelighet
1.5
Tillit og kommunikasjon
3.0
Service
2.5

Skal bytte fastlege så raskt som mulig! Dårlig tid, opplever ikke å bli tatt seriøst. Gir ikke tilbakemeldinger på viktige blodprøvesvar, som ikke er innen referanseområdet. Jeg opplever at det er en generelt nedlatende holdning til pasienter på Drammen legesenter.

Bytter fastlege

Skrevet
Samlet vurdering
3.0
Tilgjengelighet
1.5
Tillit og kommunikasjon
3.0
Service
4.5

Har slitt lenge med å få tilbake førerkort for tunge klasser da jeg mistet det grunnet sykdom i barnsalder som det har blitt revidert nye regler for
Det som jeg reagerer på at jeg har 2 uttaleser fra spesialister innenfor min sykdomkategori privat og offentlig og disse vurderingene ble overkjørt av marianne selv om hun kunne ha sendt mer videre til vegvesnet
Generelt så er det lang ventetid på time hos henne og henviser sjelden videre eller så må man purre
Hvis man bestiller dobbeltime så tar hun tid til deg
Ellers en dyktig lege

Slurvete!! Tar ikke symptomer seriøst. Liten tid.

Skrevet
Samlet vurdering
1.0
Tilgjengelighet
1.5
Tillit og kommunikasjon
1.5
Service
4.5

Skal bytte lege nå! Tar ikke prøvesvar seriøst. Henviser sjelden videre. Har alt for liten tid til meg og forklarer lite.

En lege med liten empati og tid til pasienten

Skrevet
Samlet vurdering
1.0
Tilgjengelighet
1.0
Tillit og kommunikasjon
2.0
Service
3.0

Altfor lang ventetid på å få time, lang ventetid på venterommet og da du endelig kommer inn så har hun dårlig tid!
Ser ikke meg som pasient og tar seg ikke tid til å prøve heller!
Anbefales ikke!

Fraværende

Skrevet
Samlet vurdering
2.0
Tilgjengelighet
0.0
Tillit og kommunikasjon
0.0
Service
0.0

Jeg er ikke "fast"-pasient, men moren min er. Livet går mot slutten, uhelbredelig kreft. Ikke én eneste gang har hun eller vi som pårørende fått en telefon fra fastlegen om hvordan det går, hvordan vi har det. Mamma er innom hver tredje måned for nødvendig blodprøve før CT. Den tas selvsagt av annet personale ved legesenteret, men ikke én eneste gang gjennom disse fem årene med kreftbehandling har fastlegen tatt kontakt mens vi har vært der, og spurt hvordan det går. Fastlegen gjorde alt rett da hun sendte inn prøve, som til slutt viste kreft. Den siden av saken har jeg ikke noe å utsette på. Den medisinske profesjonaliteten er det ikke grunn til å kritisere, tvert i mot. Som pårørende er dette andre gang i mitt liv at jeg følger en kreftpasient gjennom løpet. Forrige gang gikk det bra til slutt. Det er snart 16 år siden. Den gangen var det mye å utsette på koordineringen mellom lokalsykehuset og Radiumhospitalet. Det er blitt mye bedre. Da hadde vi imidlertid en fastlege som hele tida var på. Ringte, sendte sms-er. Brukte sitt kontaktnett til å få ut prøvesvar før den formelle oversendelsen. Skjønte at det var stor forskjell på å vente en eller tre uker på "dommen". Var medmenneske og et fast holdepunkt, noe som betydde uendelig mye da det var som verst. Mamma har trolig ikke lenge igjen. Har ny CT-avtale 16. august og skal til Drammen legesenter for blodprøve uka før. Det er kanskje siste gangen, men det vet vi ikke. Har vurdert om jeg skulle vente med denne tilbakemeldingen til etter at mamma er død. Hun vet ikke at jeg skriver dette. Velger å gjøre det nå, for det hadde betydd mye for henne å få et vennlig ord fra den i helsevesenet som egentlig burde vært hennes nærmeste, men som har vært uendelig fjern når det gjelder som mest. Det hører sikkert ikke til en fastleges formelle forpliktelser å ringe sine dødsdømte pasienter med et vennlig ord, men legeetisk sett?