Marianne Eriksen

Drammen Legesenter DA

Vårveien 22 3024 Drammen
Marianne Eriksen er en av 58 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Marianne Eriksen

En lege med liten empati og tid til pasienten

Altfor lang ventetid på å få time, lang ventetid på venterommet og da du endelig kommer inn så har hun dårlig tid!
Ser ikke meg som pasient og tar seg ikke tid til å prøve heller!
Anbefales ikke!

Fraværende

Jeg er ikke "fast"-pasient, men moren min er. Livet går mot slutten, uhelbredelig kreft. Ikke én eneste gang har hun eller vi som pårørende fått en telefon fra fastlegen om hvordan det går, hvordan vi har det. Mamma er innom hver tredje måned for nødvendig blodprøve før CT. Den tas selvsagt av annet personale ved legesenteret, men ikke én eneste gang gjennom disse fem årene med kreftbehandling har fastlegen tatt kontakt mens vi har vært der, og spurt hvordan det går. Fastlegen gjorde alt rett da hun sendte inn prøve, som til slutt viste kreft. Den siden av saken har jeg ikke noe å utsette på. Den medisinske profesjonaliteten er det ikke grunn til å kritisere, tvert i mot. Som pårørende er dette andre gang i mitt liv at jeg følger en kreftpasient gjennom løpet. Forrige gang gikk det bra til slutt. Det er snart 16 år siden. Den gangen var det mye å utsette på koordineringen mellom lokalsykehuset og Radiumhospitalet. Det er blitt mye bedre. Da hadde vi imidlertid en fastlege som hele tida var på. Ringte, sendte sms-er. Brukte sitt kontaktnett til å få ut prøvesvar før den formelle oversendelsen. Skjønte at det var stor forskjell på å vente en eller tre uker på "dommen". Var medmenneske og et fast holdepunkt, noe som betydde uendelig mye da det var som verst. Mamma har trolig ikke lenge igjen. Har ny CT-avtale 16. august og skal til Drammen legesenter for blodprøve uka før. Det er kanskje siste gangen, men det vet vi ikke. Har vurdert om jeg skulle vente med denne tilbakemeldingen til etter at mamma er død. Hun vet ikke at jeg skriver dette. Velger å gjøre det nå, for det hadde betydd mye for henne å få et vennlig ord fra den i helsevesenet som egentlig burde vært hennes nærmeste, men som har vært uendelig fjern når det gjelder som mest. Det hører sikkert ikke til en fastleges formelle forpliktelser å ringe sine dødsdømte pasienter med et vennlig ord, men legeetisk sett?

Utilgjengelig

Har hatt Eriksen som fastlege i 8 år, og har ennå ikke møtt henne. De gangene vi har hatt behov for hennes tjenester har vi enten blitt møtt av vikar eller fått tilbud om time en eller to måneder frem i tid. Hun har ALT for mange pasienter på listen sin. Nå bytter vi fastlege.

Lege og medmenneske

Har gått hos henne i ca 7 år, angrer ikke på at jeg byttet selv om jeg bor på andre siden av byen. Lett å prate med, man føler at man blir tatt på alvor uansett hva man er der for. Føler jeg kan stole på henne, var topp å gå hos henne da jeg var gravid. Hun sjekket meg nøye og sørget for at jeg ble lagt inn på sykehuset da jeg hadde svangerskapsforgiftning uten å vite om det. Ellers vet jeg ikke hvordan det hadde gått med barnet. Ulempen er at det er så lang ventetid hos henne, hvis man trenger akuttime har man ikke sjans til å få det hvis man ikke ringer med en gang de åpner om morgenen. Kanskje hun har for mange pasienter, men jeg skjønner godt at hun er populær. Minus for plundrete parkering, som andre har nevnt.

Alltid veldig bli og fornøyd.

Tar deg alltid høytidelig, veldig seriøs. Kommer alltid inn om det er noe akutt.