Matthias Hempel

• Allmennmedisin
  • Indremedisin

2011

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Legegruppen Kongsberg AS
Skolegata 8 3611 Kongsberg
Matthias Hempel er en av 26 fastleger i Kongsberg

Siste vurderinger av Matthias Hempel

Den beste fastlegen vi har hatt

Vi har i over 30 år nå brukt dette legekontoret, og vært så heldige å få Mattias som fastlege. Han er en person som alltid møter deg med et smil og glimt i øyet, men samtidig tar deg på alvor.
Han har en egen evne til å lytte, forklarer grundig, tar aksjon og videresender deg hvis det er aktuelt.
Han gjør også selv "små inngrep" og undersøkelser som man ofte blir sendt tl en kirurg eller sykehus for. Veldig bra og effektiv !!!

Kjempe fornøyd!

Synes at jeg er heldig å ha ham som fastlegen min. Jeg hadde hatt noen dårlige erfaringer med den gamle legen min da jeg kom til Matthias for første gang. Den mest støttende, tålmodige og effektive legen jeg har hatt. Har hatt han i flere år nå og føler at han er alltid "til stede" og virkelig bryr seg. Veldig imøtekommende og trygg. Lytter godt, forklarer grundig og alltid positiv. Har tillit til han som lege og føler at selv blir jeg virkelig godt tatt vare på.

Fantastisk medmenneskelig lege

Jeg har ME og Fibromyalgi og er ikke blitt tatt alvorlig hos legen før nå. Herr Hempel er sympatisk, medmenneskelig og empatisk og han lytter til det jeg har å si og han kommer med råd og forslag til behandling, han er ydmyk og vil alt det beste for pasienten, han mener at pasienten er den som kjenner sin egen kropp best og gjør alt han kan for å støtte kroppen sine plager på aller beste mulige måte. Han er blid og hyggelig og et meget varmt menneske. Selvom det kan være litt vanskelig å komme igjennom på telefonen til tider veier det å være pasient hos han opp for det hele. Han er handlekraftig og samarbeider med pasienten og dens kropp og er rett og slett en fantastisk lege og et fantastisk menneske :)

Flinkeste fastlege jeg har hatt.

Lytter, undersøker, sjekker og om han ikke finner det ut der og da sender han meg raskt videre til spesialundersøkelse. Han er veldig årvåken, lett å snakke med og tar alle symptomer inn i betraktning. I tillegg er han alltid godt oppdatert på historikken min og ser sammenhenger fra tidligere besøk.

Absolutt den mest handlekraftige, hyggeligste og flinkeste fastlege jeg har hatt.

Anbefales ikke !!!!!

Du må betale for å vente på venterommer selv om du ikke får behandling/resept av legen !!!!
Jeg oppsøkte legekontoret uten å ha time og ba om å resept men etter lang ventetid orket jeg ikke vente mere på venterommet for å få snakke med legen og ba resepsjonisten stryke meg av pasientlisten fordi jeg ville oppsøke legevakten Jeg har likevel fått regning i posten + purringer fra legekontor !!!!!!! Uhørt

LIte vennlige

Veldig proaktiv

Føler at han lytter, er støttende og rasjonell. Jeg har alltid gått ut med et svar, som kan være å vente på resultater, en henvisning eller å prøve en annen behandling. Veldig proaktiv, positiv og realistisk lege.

Ikke særlig imponert.

Han er sikkert dyktig i faget sitt og en hyggelig mann, men jeg følte meg ikke ivaretatt som pasient. Han burde bli flinkere til å lytte og prøve å unngå å gi pasientene følelsen av at de er teite som har oppsøkt han. Hvis han mot formodning skulle mene det, er dette noe han burde klare å holde for seg selv. Jeg gikk ut av legekontoret som et stort spørsmålstegn, og følte ikke at jeg hadde fått den hjelpen jeg trengte eller svar på det jeg lurte på.

Ellers må jeg si at jeg har opplevd å få time raskt, så det er jeg fornøyd med.

har forbedringspotensial

Sympatisk og flink i å forklare om lidelser og deres behandling.
Han tar mange prøver og kommer rask til en diagnose basert på prøvene.
Men han virker ofte uinteressert i det jeg ellers ønsket å fortelle, om hvordan jeg har det, ting som går utover det som prøvene forteller. Jeg ønsker meg at han blir flinkere i å stille også sånne spørsmål.

Sikkert ok for de som lever 100 % a4

Ok til fysiske plager. Psyke har han virkelig ikke noe peiling på, eller tiltro til det psykiske helseapparatet. Kommer med krenkende og nedlatende kommentarer. Og siste timen fikk jeg høre om minst 8 -10 andre pasienter og deres problemer. Uten navn - likevel detaljert og upassende. Sikkert mange som kan trives med denne legen. Så bare en ops til de som ikke har konkrete eller fysiske plager.

Veldig engasjert og dyktig lege

Veldig fornøyd med kvaliteten på hans jobb og tilgjengelighet. Man får raskt time, tross at han har mange pasienter på listen. Denne legen kan anbefales

Ok

ok for enkle problem og sykdommer, men når jeg fikk noe som ikke var så lett og ingen av prøvene gav svar, fikk jeg beskjed om at det bare var noe jeg måtte leve med..

sympatisk og tillitsfull

førsteinntrykket var en sympatisk og tillitsfull lege. Man følte seg motatt, sett og hørt. Veldig fornøyd

Imøtekommende og hyggelig

Blid, hyggelig og forståelsesfull. Han bruke den avsatte tiden på DEG, og ikke på andre forstyrrelser.

Bra, forståelsesfull og grundig

Opplever legen som en "samarbeidspartner" i å holde meg frisk og i 100% jobb. Han sørger for å få undersøkt og behandlet de problemene jeg har, slik at jeg unngår sykemeldinger.

En lege som tar en på alvor, lytter, og kommer med riktige råd og vurderinger. Legen sender hyppig henvisning videre dersom det trengs. Dette er ikke en lege som sitter klar med sykmelding, men er opptatt av hvordan få deg frisk igjen.

Meget dyktig lege!

Beste legen jeg har hatt. Føler meg virkelig tatt på alvor, og legen følger opp meget bra!