Giske Hauge Kristensen

Autorisasjon (2000)

Elvebyen Legesenter AS Telefonnummer32 20 00 2032 20 00 ...
Strømsø Senter Bjørnstjerne Bjørnsons gate 60 3044 Drammen
Giske Hauge Kristensen er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Giske Hauge Kristensen

Ikke til å stole på

Opplevde manglende/kreativ journalføring. I noen tilfeller har jeg opplevd at hun ikke har oppdatert seg/husker hva som ble tatt opp ved forrige besøk. Forventer ikke at man skal huske alle pasienters sykehistorie, men forventer at man før time kaster et kort blikk på hva som ble tatt opp forrige time. Kan virke stresset. Har opplevd at somatiske forhold har blitt bagatellisert/oversett pga tidligere psykisk sykdom. Opplevd at hun går i vranglås/forsvarsposisjon når hun ikke er oppdatert, og retningslinjer sier noe annet enn det hun mener er riktig behandling. Opplevd at både kontorpersonalet og legen er frekke. Mitt inntrykk er at kontorpersonalet gjør alt de kan for at du skal vente lengst mulig på å få time. Når man ber om time for å diskutere sykemelding må man oppgi hva slags årsak det er til eventuell sykmelding til kontorpersonalet, så siler de. En gang fikk jeg først ikke time før 1.5 uker etter at jeg ba om å få time for vurdering av sykmelding. En gang hadde jeg bedt om å få en enkel attest via melding ad Internett. Jeg var tilfeldigvis ved legekontoret den dagen og spurte om legen hadde skrevet attesten. Vedkommende i luka sa; - Det vet da vel ikke JEG! Jeg fikk beskjed om at hvis den var ferdigskrevet skulle jeg ha fått sms fra legen. Vel, det hadde jeg ikke fått, men den lå til avhenting hos kontorpersonalet. Legen setter på en alarm på mobilen sin som ringer når oppsatt tid er gått ut.

Kristensen

Kunnskapsrik, grundig og dyktig lege som tar folk på alvor. Hører på det og er villig til å sette igang tiltak - så lenge initiativet kommer fra henne selv. Uventet negativ og skarp i tonen da jeg selv foreslo en ganske vanlig løsning på mitt problem. (Dette hadde ikke noe med sykemelding å gjøre, bare så det er sagt).

Det er lange ventetider her og det knøttlille venteområdet fyller seg raskt opp. Til gjengjeld kaster hun deg ikke ut etter to minutter.

Man får god service av sekretærene, som også er dyktige til å ta blodprøver.

Ikke til å stole på

Etter mange ti år som lege måtte jeg til slutt bytte. Tar ikke på alvor og når jeg prøvde å ta problemet opp med henne kjeftet hun på meg, snakket uprofesjonelt med noe banne ord. Ble overrasket over det og ganske såret. Spesielt når man i tillegg er sårbare. Måtte dra fra kontoret hennes. Etter dette fant jeg ut at journalen min var mangelfullt. Hun valgte å ikke å ta meg på alvor og har tidligere beskyldt meg for å prøve å snylte Nav uten grunn. Hun var mye flinkere lege enn det hun er i dag.

Den beste legen jeg har hatt

Hun er en meget flink lege.
Tar seg tid med kundene.
Dessuten flink til å lytte på hva som feiler deg.
Dessuten er hun 100 prosent til å stole på

En fantastisk lege!

Hun virker oppriktig interressert i det man har å si og kommer med oppfølgingsspørsmål for å virkelig forstå problemet. Jeg har slitt mye fysisk og psykisk i etterkant av en dramatisk fødsel og hun har støttet meg ved behov. Anbefales!