Giske Hauge Kristensen

Wernergården legesenter

Autorisasjon (2000)

Wernergården legesenter Telefonnummer32 20 00 2032 20 00 ...
Tollbugt 4-6, Postboks 668 3003 Drammen
Giske Hauge Kristensen er en av 62 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Giske Hauge Kristensen

Trygg, imøtekommende og kunnskapsrik lege

Hun har vært og er fortsatt en veldig viktig sparringspartner og støtte for meg, som har slitt med mer diffuse fysiske helseplager over mange år. Hun bruker ikke å krisemaksimere, men lytter og resonnerer seg frem til hva man bør prøve ut aller først, for så å ta seg tid til å forklare hvilke muligheter man har videre. Man får aldri følelsen av å være en i rekken av pasienter, når døren til kontoret hennes går igjen har man hennes fulle oppmerksomhet.
Da jeg flyttet til nabokommunen i 2011 valgte jeg å beholde henne som fastlege nettopp for hvordan hun er som menneske og lege. Hun er en man kan ha tillit til og stole på.
Anbefales på det varmeste!

Intetessert, trygg og dyktig

Gir god informasjon og tar pasienten på alvor. Tar seg god tid og lytter. Ingen ventetid til timebestilling. Behagelig og interessert i pasienten.

Trygg, kunnskapsrik og oppmerksom

Hun er vennlig, tar seg tid til å lytte og se pasienten. Er grundig, stiller spørsmål og er tilstede. Veldig fornøyd og føler meg godt ivaretatt hver gang jeg er hos henne. En trygghet å ha en fastlege som holder seg oppdatert, informert og som tar seg tid til deg.

Ikke til å stole på

Opplevde manglende/kreativ journalføring. I noen tilfeller har jeg opplevd at hun ikke har oppdatert seg/husker hva som ble tatt opp ved forrige besøk. Forventer ikke at man skal huske alle pasienters sykehistorie, men forventer at man før time kaster et kort blikk på hva som ble tatt opp forrige time. Kan virke stresset. Har opplevd at somatiske forhold har blitt bagatellisert/oversett pga tidligere psykisk sykdom. Opplevd at hun går i vranglås/forsvarsposisjon når hun ikke er oppdatert, og retningslinjer sier noe annet enn det hun mener er riktig behandling. Opplevd at både kontorpersonalet og legen er frekke. Mitt inntrykk er at kontorpersonalet gjør alt de kan for at du skal vente lengst mulig på å få time. Når man ber om time for å diskutere sykemelding må man oppgi hva slags årsak det er til eventuell sykmelding til kontorpersonalet, så siler de. En gang fikk jeg først ikke time før 1.5 uker etter at jeg ba om å få time for vurdering av sykmelding. En gang hadde jeg bedt om å få en enkel attest via melding ad Internett. Jeg var tilfeldigvis ved legekontoret den dagen og spurte om legen hadde skrevet attesten. Vedkommende i luka sa; - Det vet da vel ikke JEG! Jeg fikk beskjed om at hvis den var ferdigskrevet skulle jeg ha fått sms fra legen. Vel, det hadde jeg ikke fått, men den lå til avhenting hos kontorpersonalet. Legen setter på en alarm på mobilen sin som ringer når oppsatt tid er gått ut.

Kristensen

Kunnskapsrik, grundig og dyktig lege som tar folk på alvor. Hører på det og er villig til å sette igang tiltak - så lenge initiativet kommer fra henne selv. Uventet negativ og skarp i tonen da jeg selv foreslo en ganske vanlig løsning på mitt problem. (Dette hadde ikke noe med sykemelding å gjøre, bare så det er sagt).

Det er lange ventetider her og det knøttlille venteområdet fyller seg raskt opp. Til gjengjeld kaster hun deg ikke ut etter to minutter.

Man får god service av sekretærene, som også er dyktige til å ta blodprøver.