Henning Andre Lien

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Henning Andre Lien er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Henning Andre Lien

Skal Bestemme ellers blir det vanskelig

Var for kort tid siden på time hos doktor Henning Andre Lien. Det var noget jeg kunne spart meg for. Da jeg ikke var enig i alt denne herremannen mente , så ble han meget vrang og vanskelig. Virket som om min uenighet ble tatt personlig , og at dette plaget han var meget synlig, det var meget viktig for denne doktoren at jeg hadde feil og han rett. Doktor Lien endret fort karakter og hodning, Sygdom og slike ting var ikke viktig lengre, og samtalen om mine helseutfordringer blev da avsluttet. Resten av timen følte jeg blev som et avhør , nesten som en irettesettelse av meg, der jeg skulle fortelle at han hadde rett. Jeg ble meget forferdet over en slik behandling, og i mine mange år på jorden har jeg ikke opplevd maken ifra personell i helsetjenesten. Jeg og min bror ønsker å finne en annen doktor. Skal høre med min søster om hennes doktor har plass til oss 2. Denne doktoren ønsker jeg ikke å anbefale.

Empatisk og profesjonell

Tilstedeværende, grundig og kunnskapsrik. Som alle fastleger er Dr. Lien travel, men det føles ikke slik når man møter ham på kontoret. Dr. Lien følger opp raskt papirarbeid og andre henvendelser, og får mine beste anbefalinger.

Ikke å anbefale

Hatt en time hos han.
Virker veldig overlegen, lite hyggelig. Føler han er mere interesert i å prate selv, en å høre på pasienten.

Var også to studenter tilstede i første timen min hos denne nye legen.
Det var ikke noe spørsmål på om det var greit for meg at de var der.

Kunne spart meg for denne timen.

Ikke noen grei opplevelse.

Tillitskrise

Støtende språkbruk
Har ikke lest nøyaktig epikrise når pasienten kom fra sykehus, feiltolkning av pasientens sykdomsforløp

Dette er den beste fastlegen jeg har hatt. Han er utrolig flink og lytter til pasienten. Det er bare positive ting å si om han.