Sverre Enkerud

Autorisasjon (2015)

Sverre Enkerud er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sverre Enkerud

Ser pasienten, veldig gode forklaringer

Bruker god tid med pasientene, tilgjengelig på telefon og er veldig flink til å forklare ting for pasienten. Opptrer som støttende og forståelsesfull.

Faglig dyktig og empatisk

God opplevelse å bli møtt av en fastlege med faglig engasjement og varm omtanke! Tar seg tid til å høre setningen ut. Kommer med velkvalifiserte råd. Tvinger seg ikke på men er åpent nyskjerrig og deler sine refleksjoner. Slik får jeg økt min helsekompetanse. Kjenner at jeg har en på "min side" som ivaretar meg. Anbefales på det varmeste!

Trygg og ivaretatt

Jeg bytter nylig til Sverre, og har fått veldig god oppfølging. Han tar seg god tid, og møter deg der du har behov for det. I forbindelse med svangerskapsoppfølging har hans oppfølging vært utslagsgivende, og han har gjort enda mer enn man kan forvente. Som for eksempel å ringe på en fredags kveld for oppfølging, eller å ta direkte kontakt med spesialist for raskere oppfølging og å være et godt medmenneske i det hele. Anbefales varmt.

Stresset og aldri på tid

Byttet til Sverre etter å ha sett feedbacken han hadde fått på legelisten. Alle ganger jeg har vært der har jeg måttet vente 1 time for å komme inn, og når jeg først er inne så stresser han forbi alle spørsmål jeg har hatt. Føler meg ikke sett og tatt på alvor. Skulle ta alle blodprøvene mine til Sverre i forbindelse med svangerskap, jeg ble bedt om å purre på han med svarene, fordi at han har så mye å gjøre. Når han først hadde fått de, merket han at han manglet flere prøver, og da foreslo jeg at vi kunne ta det på den timen (i og med at jeg hadde ventet der 1 time), da fikk jeg til svar "nei, det behøvs ikke, vi bestiller en ny time til deg om noen uker, og du skal ta mange blodprøver i svnagerskapet". 4 uker senere, og jeg har fortsatt ikke hørt fra han mtp på oppfølgingstime. Bytter derfor Sverre etter 2 måneder. Positivt er at Sverre har mye fokus på psykologiske aspekter.

Dyktig og super fastlege og medmenneske!

Jeg ble kjent med ham som vikar for fastlege, og han var den første vikaren (av 7 vikarer!) som tok plagene mine på alvor, slik at jeg ble henvist til videre undersøkelser, operasjon etc. Han ser hver enkelt pasient og har god tid til å lytte, er kunnskapsrik, har god tid til pasientene sine, fantastisk god oppfølging, kjempehyggelig lege som jeg er veldig glad for å ha fulgt med ham da han fikk egen fastlegepraksis i Oslo. Anbefaler ham på det sterkeste! Jeg er veldig glad for at han er såpass ung så han kommer til å være min fastlege så lenge jeg lever. Man må beregne god tid når man har avtale med ham for han ligger som regel "etter skjema" fordi han tar god tid til hver pasient.