Øystein Tollåli

Autorisasjon (2014)

Øystein Tollåli er en av 16 fastleger i Vestvågøy

Siste vurderinger av Øystein Tollåli

Tryggende og jordnær, tar pasienten alvorlig

Lege som ser pasienten, hører på det en har å si og virker trygg på sin kunnskap. Forhører seg med andre leger om han er på ukjent terreng eller det er utenfor sitt fagfelt, og henviser videre. Spøker og prøver å være morsom av og til uten at det treffer helt, men forstår at han prøver å virke- og å gjøre pasienten avslappet.

Det eneste negative er at det ofte er mye forsinkelser og at han er ganske utilgjengelig, lang ventetid på legetime.

Arrogant og likegyldig lege

Dette er en lege som ikke er interessert i å hjelpe. For stort fokus på å kun gi smertestillende. Antyder at pasienten ikke er syk. Oppleves som lite faglig sterk, lite villig til å lese og sette seg inn i sykdommer/symptomer/behandling. Lite villig til å henvise videre. Sitter henslengt i stolen og klør seg i skjegget, snakker som en ektefelle i et ekteskap som ikke fungerer helt. Benytter veldig dårlig humor der pasienten faktisk er helt alvorlig og trenger hjelp.

arrogant

Ser ikke mennesket bak pasienten. Arrogant og avvisende. Snakker hele tiden om samfunnsbesparelse når det kommer til - utredninger. Ikke bra! ( undert. har vært i helsesektoren selv ) Uhøflig !

God kunnskap og trygg

Øystein er vår familie lege, han er like flink med voksene sol med de små barn. Han ha god kunnskap og vi føler oss trygg hos han.

Fantastisk lege som tok meg på alvor. Har hatt han i 1 år, og det er første gang jeg har følt meg ivaretatt på ordentlig

Møter deg med respekt
Følger deg opp
Ringer deg for å oppdatere deg om situasjonen
Er høflig
Tar seg god tid
Er profesjonell

Jeg har hatt litt utfordringer med helsen i flere år, men dette er første lege som har tatt orderntlig tak i min situasjon:)