Anne Gurine Egeland Høie

Autorisasjon (2008)

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Anne Gurine Egeland Høie er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anne Gurine Egeland Høie

Min beste fastlege så langt

Jeg har hatt Dr. Høye i ca 2 år nå, og jeg er kjempefornøyd med hjelpen jeg har fått fra henne. Opplever henne som imøtekommende, kunnskapsrik og trygg i sin rolle. Jeg har hatt stor tillitt til hennes vurderinger i forbindelse med alle turene jeg har hatt til hennes kontor. Hadde definitivt fortsatt hos henne etter endt studietid dersom det var mulig.

Hyggelig og kunnskapsrik

Veldig fornøyd med Anne som fastlege. Opplever at hun tar meg seriøst og har stor tillit til diagnosene hun gir.

Usikker

Vurderer å bytte fastlege fordi jeg opplever at legen ikke stoler på meg, noe som igjen har ført til at jeg ikke lenger har tillit til henne.

Hva som er bra: likte godt denne legen til å begynne med, virket som om hun virkelig brydde seg og tok seg tiden.

Hva som kan bli bedre: som pasient er jeg klar over at legen har dårlig tid og mange hun skal se til, men det blir stressende når hun fra første øyeblikket setter fokuset på hvor dårlig tid dere har og hvor lenge hun henger etter i dag istedenfor hva du trenger hjelp med. Dette bør komme først.

Hva annet kan bli bedre: når jeg som pasient har kommet med et klart ønske om en spesifikk type behandling, og har forklart alle de andre typene jeg har prøvd og at de ikke har hjulpet ennå, så kan det være frustrerende å oppleve såpass mye motstand. Det er sikkert gode grunner for det, men da bør de legges fram, og også være overbevisende grunner. Det tok flere timer og mye motstand før legen møtte meg på et visst punkt, og forklaringen som ble gitt var mangelfull og gav inntrykk av at legen enten ikke tok problemstillingen på alvor eller ikke stolte på at jeg som pasient ville følge behandlingen riktig (gjaldt medikamenter og dosering).

Konstruktiv kritikk: tillit går begge veier. Jeg tillit til denne legen, men over tid har denne blitt redusert pga at jeg opplever at legen ikke stoler på meg. Håper legen viser mer tillit til pasient i fremtiden

Føler meg ikke tatt på alvor

Opplevde at legen ikke trodde på meg og syntomene mine. Når jeg sa jeg kom tilbake hvis det ikke ble bedre sa hun at hun ikke ville jeg skulle komme tilbake. Hun tok meg ikke seriøst. Bytter fastlege

Omsorgfull

Hadde henne som fastlege i en periode hvor jeg trengte ekstra mye støtte. Det fungerte utmerket! Hun er tilgjengelig, ser deg i øynene under konsultasjonene, og tar det du sier på alvor. En veldig tillitsvekkende person som gjør det lett å ta opp problemer.
Jeg fikk inntrykk av at hun genuint brydde seg om meg om min situasjon, samtidig som hun var ganske effektiv. Anbefales!