SiO Helse

Siste vurderinger av SiO Helse

Tar deg ikke seriøst

Lege: Linn Therese Schreiner Skrevet

Har vært hos henne siden Februar med samme problem. Blir ikke tatt seriøst og må sette opp ny etter ny time. Og det er aldri ledige timer så må vente flere uker for å få time. Brukt mye penger på henne til uten nytte. Ganske frustrerende å måtte dra til legen for samme problem hver gang og blir aldri hørt og må krangle deg frem. Dessuten gidder hun ikke å lese journalen for å se hvor lenge du har hatt det du sliter med. Sio helse er utrolig dårlig. Du får aldri time og du får ikke tatt opp mer enn to ting på timen. Dette gjelder samtlige leger.

Avlyste hele tiden

Lege: Brynjar Saunes Bye Skrevet

Jeg prøvde å få time i flere måneder. Avlyste hele tiden og måtte bestille ny. Useriøst. Fikk ikke dratt til legen på en evighet og det var hos en vikar der jeg måtte betale mer for timen.

Ble møtt med skepsis hver time.

Lege: Herulf Einar Bjerke Torset Skrevet

Byttet fastlege da jeg søker en fastlege som kan komme med forslag om mulig behandling. Han stilte meg spørsmål om hva jeg vil prøve for medisiner, da jeg ikke har noe kunnskap om mulig medisinering for min kroniske sykdom. Han stilte seg skeptisk til forslag, følte meg liten etter jeg kom med forslag. F.eks ønske om og ta MR etter 13 år med smerter i hodet.

Sympatisk og trygg

Lege: Brynjar Saunes Bye Skrevet

Brynjar er en fantastisk lege som både er sympatisk, trygg og utrolig dyktig på det han gjør.
Han er alltid i strålende humør og kan få deg til å dra på smilebåndet selv om du har en ufattelig dårlig dag.

Jeg opplever at han er kunnskapsrik og at han tar meg på alvor uansett hva jeg har å komme med.

Noe redusert tilgjengelighet, men det er ikke så rart med tanke på at brukergruppen stort sett er studenter (og booker man time i "høysesong" rundt eksamenstid/pollensesong så er det ikke så rart).
Det er heller ikke noe nytt at legene i Norge er under større og større press, så kudos til Bye, som leverer en så god helsetjeneste til tross for presset han (antakeligvis) utsettes for.

Likegyldig og arrogant

Lege: Herulf Einar Bjerke Torset Skrevet

Hadde Herulf som fastlege mens jeg studerte i Oslo.
Opplevelsen jeg sitter igjen med er helt horribel, Herulf hadde ingen interesse i å hjelpe meg overhodet bortsett fra å foreta blodprøver en sjelden gang.

Det er mye jeg kunne skrevet om min opplevelse om Herulf som fastlege, men en god oppsummering er hans fravær av empati som praktiserende lege.

Legekontoret for øvrig har jeg lite å utsette på.