SiO Helse

Telefonnummer22 85 31 6022 85 31 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no

Siste vurderinger av SiO Helse

Lyttende og grundig lege

Lege: Kine Lynum Skrevet

Har hatt Kine som lege i 6 år nå og kunne godt tenkt meg å fortsette med henne hvis jeg ikke var for at jeg er nødt til å bytte fordi jeg ferdig som student. Kine lytter, er grundig og henviser videre om nødvendig. Det eneste negative er tilgjengeligheten, da det kan ta tid før man får time. Sist fikk jeg time tre uker etter at jeg bestilte. Men hvis man trenger akutt-time har jeg opplevd å få det samme dag om nødvendig.

Gjennomsnittlig

Lege: Kristin Riple Skrevet

Helt ok lege.

Hun har masse kunnskaper og er dyktig på fagfeltet, men ikke en lege jeg kunne tenkt meg resten av livet. Stresser veldig og må fortelle sykdomshistorien min hver eneste gang jeg er der, fordi hun ikke kjenner meg igjen. Er jo selvsagt forståelig at man ikke husker alle sine 1000 pasienter, men jeg mener at en lege iallefall bør søke deg opp i systemet før de tar deg inn på kontoret. I utgangspunktet skal jeg følges opp av legen hver 3 mnd, men dette er ikke blitt gjort, selv om sykehuset har skrevet brev om dette.

Lang ventetid. Må bestille time omtrent 2 måneder i forveien.

Dersom du ellers har en frisk og sunn helse og kun trenger legen en gang iblant er hun en god lege å gå til. Er du derimot en som trenger oppfølgning pga sykdom ville jeg styrt unna.

Kansellerer hele tiden!!!

Lege: Mana Aune Skrevet

I fire måneder har jeg bestilt time 5 ganger, kun har hatt en time som ikke ble kansellert. Hvis du vil ha samme lege og må ofte til legen er det bare å unngå denne. Timen jeg hadde med henne var bra, hun lytter til hva du sier. Men veldig irriterende å måtte ringe opp Sio hver gang fordi timen blir avlyst.

Utrygg

Lege: Eline Caspersen Grimsmo Skrevet

Grimsmo virker usympatisk og får pasienten til å føle seg til bry. Føler meg alltid verre etter å ha vært hos henne. Hun har satt en diagnose på meg og gjort meg redd, mens spesialist setter en helt annen diagnose som slett ikke er så alvorlig som Grimsmo mener. Hvis hun er usikker bør hun si det til pasient og henvise, fremfor å skremme ved å "gjette" en diagnose. De gangene jeg har hatt time har jeg ikke følt at jeg blir tatt seriøst, og hun har kviet seg for å ta prøver av meg. Prøvene viste at jeg trengte tilskudd og medisiner, men det føles som om legen nekter å lytte til meg og hvordan jeg har det. Ved flere anledninger har hun skyldt på min livsstil og mine vaner, når problemet har vært rent medisinsk. Selvtilliten bør være på topp for å gå til denne legen...

Anbefales ikke ved psykiske lidelser, ellers ok

Lege: Kathleen Susan Henriksen Skrevet

Henriksen er god på fysiske plager, som hun tar alvorlig og er rask med å henvise videre. Dersom det gjelder noe psykisk, stiller hun seg derimot tvilende. Opplevde at alvorlige nevropsykologiske plager ble bagatellisert og avfeid, og hun frarådet utredning på basis av at en diagnose kunne være belastende. Det krevde mye overtalelse og insistering for å få henne til å ta steg for å skrive en nødvendig henvisning. Det var veldig krevende å forholde seg til denne typen respons i en allerede sårbar situasjon. Hun var imidlertid oppriktig og ærlig om at hun forholdt seg skeptisk til denne typen plager, noe som i det minste var redelig av henne.