Frode Reidar Prøsch

Tlf: 33 36 27 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Frode Reidar Prøsch er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Frode Reidar Prøsch

Flott lege!

Jeg har nå hatt Frode som lege i mange år, og har vært mye hos han pga plager og sykdom. Han har fulgt opp og hjulpet meg videre til behandlingen jeg trenger og er veldig interessert i deg som person. Dette er en lege som lytter og spør deg for å finne best mulig løsning.

Har alltid fått time når jeg trenger. Frode er utrolig god lege og hadde det ikke vært for flytting ville jeg aldri byttet lege.

Profesjonell og dyktig lege

Dr.Prøsch er effektiv, god til å lytte og er rask til å henvise videre for å være på den sikre siden, hvis han selv ikke innehar kompetansen som kanskje er nødvendig. Føler meg alltid godt tatt imot, selvom jeg vet det jobbes under hardt tidspress. Veldig fornøyd med Vear legegruppe!

Lite i møtekommende og mest opptatt av å bli ferdig.

Svært rask, sitter mest å ser inn i pc og skriver. Føler ikke å bli tatt på alvor. Har måtte forlange ytterligere undersøkelse som har vist at mine mistanker stemmer.

Slurvete og tar seg lite tid

Jeg har ikke han som fastlegen min, men måtte dra dit da fastlegen min ikke var tilstede. Jeg skulle fjerne føflekker og det var veldig mye forsinkelser den dagen så han hadde dårlig tid.
Han ventet ikke til bedøvelsen hadde begynt å virke før han startet å skjære. Jeg sa ifra om dette, men det ble ikke gjort noe med. Han ga meg ikke noe beskjed om hvordan jeg skulle behandle sårene mine og var ute av døren før jeg hadde fått på meg klærne igjen uten og en gang si ha det.
Begge to raknet opp, og da jeg dro til en annen lege sa han at prøsch ikke hadde tatt mange nok sting.

Min fastlege siden 1997

Jeg har hatt 1 det fastleger siden jeg sluttet på sjøen 1982.

Kvaliteten på der har vært varierende, men greie nok.

Det var først da jeg fikk Prøch som fastlege at dette virkelig stemte .
Vi var jevnaldrene ,fikke raskt 1 gid kjemi og jeg ble tatt på alvor.

Fant han ikke ut årsaken, så sendte han med videre, og vil har vel hatt felles mistanker noen ganger som er blitt bekreftet av spesialist.

Prøch har også en lun og god humor og mang en latter har rallet på hans kontor under mine besøk. Bare det å le befriende er jo en god medisin i selg selv.

Noen ganger er det ventetid der oppe, men det er på Nsb også. Så ro ned.

Staben som betjener luker og laboratoriet fortjene og en stor honnør. Jeg er like imponert over at de greier å beholde roen og profesjonaliteten selv om det bokstavelig koker rundt de noen ganger.

De har full kontroll, jeg. Jeg har sett kasser på Rema slite mer med 4 kunder i kasse kø. Og når " sjefa ", mine ord er der :) Det er bare 2 ganger på årene jeg har brukt Prøch som min fastlege, at jeg har " røska " litt opp i han og da ble det grepet tak i pronto.

Det var en ei turnus lege vikarierte for han, Og da ble det litt turbulent. Jeg selv mente at jeg hadde bi bihulebetennelse, Hun ville da stikke noen plastikk greier med 1 bomullsdott på enden får a ta 1 prøve. INGEN stikker noe opp i nesa på meg. Samme turnuslege ble senere innkalt til Prøch for å se på han skulle utføre på meg. Vi kjente hverandre straks hun kom inn døra, men jeg mener vil lot fortiden være.

Så jeg er 1961 mod, Prøch det samme. Vi får nok mange gode år som lege å pasient

Lite interesse og forståelse

Gått til Frode Prøsch i over 5 år. Aldri hatt noen gode opplevelser eller følelse av å bli tatt på alvor. Er der toppen to- tre ganger i året med meg selv eller barna. Dette opplever jeg som problemområder: Kommuniserer dårlig med barna. Tar seg lite tid, reiser seg og går mot døra- signaliserer at han er ferdig nå..mest opptatt av PC og skriving. Ikke øyekontakt. Føler jeg som pasient må stå for tenking, snakking og bestilling. Han stiller lite oppfølgingsspørsmål og vil bli ferdig med timen raskt. Sitter alltid igjen med spørsmål etterpå og en følelse av å ikke bli hørt. Lite grundig, føler meg til bry som pasient og merker at han ikke har tid og interesse. Dette gjør at jeg ikke får roa meg de minuttene j er der og "pynter" plutselig på ting eller unngår spørsmål..vil jo ikke være til bry. Ikke bra. Bytter fastlege nå.

Uinterressert, ikke tid til deg og tar deg ikke på alvor.

Jeg har hatt flere dårlige erfaringer og følt at jeg ikke har blitt trodd på, men sendt hjem uten å få noen avklaring på hva som feilte meg.
Det var først da jeg selv sa at jeg ville testes for allergi at det viste seg at det var nettopp det jeg hadde. Dette er jo et ganske vanlig problem som veldig mange sliter med som jeg mener legen burde testet meg for med en gang. Jeg ville ha unngått mange sykedager og jeg ville sluppet å gått å "hanglet" i flere måneder.

En annen erfaring jeg har hatt mens jeg var på vei ut døren (hadde døren åpen med den ene foten ut av rommet) var å bli spurt om; Forresten, du er vel ikke deprimert?

Hadde jeg vært deprimert hadde jeg neppe svart ja, hvis jeg var det. Det syns jeg var veldig uproffesjonellt og jeg ble helt satt ut. Jeg klarte bare å svare nei med store forrundrene øyne før jeg gikk helt ut av døra.

Generellt syns jeg at det virker som om han er uinterressert, ikke har tid til deg og heller ikke hører etter eller tror på det du sier.

Dyktig og tillitsvekkende

Alltid imøtekommende og lyttende. Grundig og sympatisk. Føler meg 100 % trygg på hans vurderinger.

En lite interessert lege

Han følger ikke opp pasienter med spesifikke problemer. Han har ikke lest
journalen din når du kommer som ny pasient og føles veldig fjern og uinterressert.
Følte meg ikke ivaretatt og har nå skiftet lege

min nye lege

jeg har byttet til prøsch og er meget fornøyd med førsteinntrykket.
det er ikke slik at jeg renner ned dørene der, men de gangene han må sjekke meg har han tatt meg på alvor.
lett å prate med er han også.

Mer opptatt av pc

har hatt denne legen i nesten 20 år. føler han bare venter på at jeg skal bli ferdig så han kan få tatt inn neste pasient. aldri mer en 5 min hver gang jeg har vært der. litt kjappe diagnoser som burde vært sjekket nøyere! (egen erfaring)
Har nå skiftet lege og er veldig fornøyd!

Dyktig

Denne legen tar meg alltid på alvor, og lytter til det jeg sier. Har alltid fått den hjelpen jeg har trengt. Jeg har brukt han i mange år, og kommer til å fortsette med det!

Flink, men litt fjern

I forbindelse med barn og allergi, synes jeg det er for lite grundig, og for lett å bare skrive ut hydrokortison. Ved mer komplekse problemer opplever jeg støtte og forståelse, men ingen fremdrift hvis vi ikke står på selv for å finne løsninger. Man får sjelden følelsen av at han har tid til deg.

Uinteressert

Mest opptatt av pc'n. Dårlg tid, fort inn og fort ut! Følte meg ikke ivaretatt.

Flott og forståelsesfull

Hvis det er noe han syns bør sjekkes blir man henvist videre med en gang! Føler man blir tatt på alvor

Litt for effektiv

Jeg har brukt denne legen i ganske mange år, og har nå sett meg lei på at han virker mer opptatt av å gjøre seg ferdig. Det er aldri noen grundighet, og jeg føler ikke at jeg blir sett i det hele tatt. Er på utkikk etter nye lege!

Ganske bra.

Legen er ok.Men når det gjeller nye passienter så svikter han litt.Fordi han leser ikke pasientens jorunal fra tidligere og setter seg ikke inn i sykdomsbildet.Det merkes da min ektefelle skulle søke uføretrygd p,g.a dårlig rygg.Nå har det kommet frem at legene får mere papirarbeide og legen vår skyller på at han ikke kjennnr ektefellen min godt nok til å si ja til trygd,skal det neste vere:Jeg har så mye papirarbeid at jeg har ikke mulighet til å gi deg rett til uføretrygd.Denne legen her gjør osso fustrete og lurer på hva skjer neste gang?Synes legen for holde seg til tema og ikke avike fra det for å ungå foreks.spørsmål om uføretrygd.