Knut Olav Syse

Autorisasjon (1983)

Knut Olav Syse er en av 57 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Knut Olav Syse

Trygg og god lege

Jeg byttet fra en useriøs lege til dr Syse. Det har jeg ikke angret et sekund på! Har brukt ham i 17 år nå, og andre jeg kjenner er også fornøyd. Han fikser å lytte. Møter deg med et ordentlig "Hei, hvordan går det".

Lett å forholde seg til, ser deg inn i øynene og behandler deg ordentlig. Om det er noe spesielt, prøver han å skaffe gode spesialister til deg. Trygg og faglig høyt nivå, og til å stole på. Tenker på pasienten - ikke på seg selv som noen få leger kan gjøre.

Står støtt

Upåvirkelig av alle "synse-vinder" som omskiftelig går over landet om pasienter virkelig er syke eller ikke.
Vurdert meg seriøst, og gjør en god legegjerning. Står opp for pasienten.

I motsetning til noen få leger som tenker mer på seg selv og bringer sin "privatpolitiske" synsing om pasienter som "unnalurere" osv, går Syse i stedet til kjernen umiddelbart: Utrede hva som kan feile pasienten.

Ved å ha tatt meg på alvor, har Syse også gjort meg frisk. En lege som hadde stemplet meg som noe negativt og ikke hadde utredet og prioritert pasientens faktiske behov hadde aldri fått gjenklang hos meg.

Samtalen med ham var god og likeverdig - aldri ovenifra og ned. Respekterer ham også for faglig medisinsk dyktighet. Og er det noe han er usikker på, kompenserer han ikke, men kvalitetssikrer modent ved å legge til rette for at spesialister blir invitert i den videre utredning. Har en nabo som også er fornøyd med denne trygge legen.

Fornøyd

Er kjempefornøyd. Han er lett tilgjengelig, hyggelig og grundig. Anbefales!

Ved behov får du time på dagen.

Flink

Høflig, ordentlig og dyktig lege som har "reparert" meg hver gang jeg har vært der.

Han tar deg på alvor - og ser med pasientens øyne.

Lytter aktivt. Vil deg godt. Konkret og konstruktiv.
Viser empati.
Aldri avvisende, men har et klart fokus på at de som er faktisk syke trenger hjelp - ikke kritikk.
Anbefales