Sentrum Legekontor, Tønsberg

Telefonnummer33 30 84 5033 30 84 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Tjømegaten 2 3126 Tønsberg

Siste vurderinger av Sentrum Legekontor, Tønsberg

Arrogant, men han henviser i alle fall..

Lege: Knut Olav Syse Skrevet

Virker veldig lei av yrket sitt, og av pasienter. Prøver å være hyggelig noen ganger, men framstår som veldig arrogant og ubehagelig. Får inntrykk av at egne vurderinger om sykdomsopplevelse et totalt uinteressant for han. Man føler seg dum for å ha dratt dit. Ser på alle problemer som en bagatell, fram til at man får prøver som viser at man faktisk er syk. Han er heldigvis flink til å henvise, men som andre skriver - følger ikke opp.

Personalet er veldig hyggelige, men skulle ønske det ikke ble spilt så høy musikk. Slitsomt når man er veldig syk

Presser på tiden og oversnakker

Lege: Mariann Auflem Skrevet

Alltid forsinket og når en først kommer til presser hun på tiden. Føler at hun ikke tar meg seriøst. Noen ganger prøver jeg å fortelle hva som er gærnt med meg men da avbrytter hun meg og sier hva som er rett fra hennes side. Lege bør høre på pasienten først før hun forteller hennes sanheten. Noen ganger føles det at hun likker ikke folk fra utlandet. Etter at jeg sa ifra at jeg liker ikke at hun hører ikke på meg så ble hun misfornøyd og sa at jeg kan bytte fastlegen hvis jeg ikke liker noe. wow

Dårlig på kommunikasjon og dårlig tid.

Lege: Knut Olav Syse Skrevet

Har brukt Syse i noen år nå, men har blitt nødt til å bytte. Når problemene blir for mange og vanskelige så blir han direkte sur og lite ledelsen. Andre spesialister som han riktignok har henvist meg til har spurt om ikke Syse har fulgt opp ditt og datt og har ristet oppgitt på hodet når jeg har svart nei. Han henviser, men følger ikke opp videre. Så jeg har gjort som anbefalt og byttet Fastlege. Tror Syse har for mye å gjøre og har blitt for gammel. Håper min neste er bedre så jeg kan få hjelp.

Syse lytter aktivt - fikk ordentlig hjelp

Lege: Knut Olav Syse Skrevet

Syse lar meg komme til orde - første bud.

Hører faktisk etter, stiller så kontrollspørsmål, ut fra min reelle pasientsituasjon.

Forklarer mulige årsaker og tiltak. Føler vi snakker SAMMEN.

Han foreslår faglige tiltak (medisinsk/livsstilsmessig mv.) og tar heller en prøve for mye enn en for lite.

Slurver ikke, og behandlingen gir faktisk resultater.

Syse er rask med å henvise til "bakre linjer"/spesialist/sykehus dersom ytterligere kompetanse/teknisk utredning behøves.

En trygg og ordentlig lege som ser pasienten som et helt menneske, uten at det går på bekostning av faglig medisinsk fokus. At behandlingen gir resultater er tross alt det aller viktigste - når alt kommer til alt.

Øvrig bemanning (sykepleier/sekretær) opplever jeg som imøtekommende.
Kanskje litt på siden: Lesestoffet på venterommet er ikke eldgamle ukeblader, men mye interessant, som "National Geographic", kulturstoff o.l....

Lite forståelsesfull, lite villig til å hjelpe

Lege: Knut Olav Syse Skrevet

Har i halvannet år gått til Syse og har i denne perioden vært mye syk. Han har ikke klart å finne ut hva som feiler meg og vist en sterk mangel på å hjelpe meg å finne ut av det. Det er tydelig at han verken liker meg eller legger særlig vekt på hva jeg sier. Den ene legeærklæringen jeg trengte til skole i engelsk innehold skrivefeil og dårlig setningsoppbygging - faktisk så dårlig at skolen ikke trodde en lege hadde skrevet den.

Gleder meg til å få en ny lege. En lege som ikke bryr seg er det ingen som trenger