Hulda Birna Eiriksdottir

Tlf: 35 50 43 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hulda Birna Eiriksdottir er en av 46 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Hulda Birna Eiriksdottir

Usedvanlig dyktig.

Hulda er svært kunnskapsrik, flink til å komunisere og får ting unna. Tror ikke dette kan gjøres bedre.

Spesielt god på svangerskapsomsorg!

Jeg byttet fastlege i 2011 da jeg ble gravid. Ble anbefalt Hulda Eiriksdottir og jeg ble ikke skuffet! Hun var tilstede og superengasjert gjennom 3 svangerskap.
Opplevde henne som lyttende, forståelsesfull, kjapp til å henvise til spesialisthelsetjenesten når det var noe.
Hun jobbet den gang på Sentrum legekontor i Skien og der var det aldri vanskelig å komme gjennom på telefonen eller få time/hastetime.

Hulda er den beste legen jeg har hatt. Hun tar deg på alvor, men tør også stille kritiske spørsmål til levesettet ditt. Smiler bestandig og og jeg føler at hun er oppriktig opptatt av mitt ve og vel. Fulgte etter henne da hun flyttet til Borgeåsen.

DÅRLIG!!

Har du et kutt i fingeren eller lignende er sikkert denne legen ok,
men om du skulle være så uheldig å slite psykisk er det null forståelse.
Også om du har fysiske diagnoser hun ikke finner ut av med det samme...gir lett opp og virker irritert!
Hun burde sette seg inn i psykiske ting.
Jeg kan desverre bare si: Alt annet er bedre!!!!

Blir ikke tatt alvorlig

Lite hyggelig og tar deg ikke alvorlig. Er en person som ikke liker å klage og prøver å takle smerter. Men når ikke det lar seg gjøre uten legehjelp( for det er jo leger som må hjelpe deg videre til spesialister) så blir jeg bare lei meg når jeg merker at holdningen til legen sier " syter, dette burde du takle" Tar lite hensyn til alder på pasienter med hensyn til digitale ting. Hun mener hun har gjort en undersøkelse av deg uten å ha hatt et blikk på stedet du har vondt. Jeg er veldig lei meg for at jeg byttet til Borgåsen legesenter. Noe jeg gjorde pga at det var nærmere bosted. Telefon tar besvares etter 30-40 min, eller besvares ikke i det hele tatt. Sure kontordamer gjør heller ikke inntrykket bedre.

Fantastisk lege!

Har ingenting å utsette på henne! Hun lytter til pasienten og tar oss på alvor. Dyktig og nøyaktig i sitt arbeid.

Utrolig dyktig og løsningsorientert.

Hyggelig, dyktig, og ser deg. Følger opp. Jeg liker egentlig ikke å sette folk i bås, men denne legen er etter min mening verdt å gi ekstra skryt.

Aldri tilstedet.

Flott kontor og hyggelige sekretærer. Men Eriksdottir er Lite tilgjengelig og nedlatende . Alt du ikke vil ha i en lege.

Høy faglighet

Omsorgsfull være måte. Tar pasienten på alvor. Sender rask henvisninger om hun er usikker. Fornyer alltid resepter samme dag.
Blid og positiv .Fokus på helsefremming i form av gode hverdagsråd .God etikk i forhold til bruken av legemidler .Gode råd i forhold til yoga og meditasjon. Tør og by på seg selv. Skaper relasjon til pasientene sine.
Kontor damene er blide og imøtekommende.
Er svært fornøyd med Borgåsen legesenter.

Ikke fornøyd!

Jeg hadde Hulda som min fastlege,og var ikke fornøyd.
Hun var lite "tilstedet" på timene , og jeg følte ikke at hun lyttet til det jeg hadde å si.
Hun fulgte ikke opp som en god lege børe gjøre, og jeg var like frustrert da jeg kom som da jeg gikk.
Rot med prøvesvar og hun burde nok prøve litt hardere å forstå seg på pasienten og deres problemer.
Sure kontordamer i tillegg , var heller ikke hyggelig.
Vil ikke anbefale henne videre..

Dyktig lege

Har bare positive tilbakemeldinger når det gjelder Hulda. Dyktig lege som har tatt meg på alvor og hjulpet meg når jeg har trengt det.

Ikke like trivelige damer i skranken dessverre, men de får jobben gjort.

Dårlig lege

Tar ikke pasienter seriøst. Får aldri hjelpen man trenger. Veldig lite forståelsesfull overfor sine pasienter.

Superdame

Min første kvinnelige lege og min første lege som jeg føler virkelig er opptatt av pasienten.

Tar tak i ting og følger opp.

Håper hun aldri flytter tilbake til Island.

Mann 51

Ikke fornøyd

Har fått lite hjelp med mine psykiske plager. Syntes hun kunne være mer på offensiven m.h.t å henvise videre, dette bør hun vite mer om enn meg. Hun virker også rotete og stresset, som om hun ikke kjenner deg igjen. I noen tilfeller har hun vært direkte uhøflig, og virket irritert og mistroisk. Damene i luka er heller ikke spesielt trivelige. Alt i alt har det ikke vært noen god opplevelse å være tilknyttet dette legekontoret.

Tillitsvekkende og lyttende.

Jeg er absolutt fornøyd med min nye fastlege siden ett år tilbake. Hun følger nøye opp, henviser videre hvis nødvendig, lytter og er tilgjengelig.

Tar meg ikke på alvor

Setter seg lite inn i pasient journal da jeg var ny. Tar ikke bekymringene mine på alvor, sjekker ikke ut plagene nøye nok. Dro fra legen med like mange bekymringer og ingen forståelse av hva som feiler meg. Virker ikke som hun har forståelse for psykiske plager. Psykiske diagnoser. Men hun er veldig hyggelig og tar seg god tid. Legesekritærene bør være mere imøtekommende og hyggelige. De er veldig brå og får en følelse av at de gjør ikke noe innsats for å hjelpe eller finne noe løsning ved timebestilling. De bør vise mer empati og sympati for pasienter som tar kontakt. Er ikke alle som tåler harde mennesker å forholde seg til om de er syke.

Dårlig

Manglende tilbakemelding på prøveresultater. Virker ikke opptatt av å finne ut av problemet. Hun har det så rotete på kontoret at det virker lite innbydende.

Veldig fornøyd!

Jeg opplever å bli tatt på alvor, at det tas god tid til meg og mitt og er veldig fornøyd med de behandlingene jeg får.

Flink lege

Ingen er flinkere med barn en Hulda. Hvis du har barn så er Hulda den beste som finns. Samvittighetsfull og omsorgsfull. En av få som tar hand om pasientbehandlingen for syke og gir manipulerende pasienter ansvaret for egen helse. (se nedenstående). Flinkere lege kan jeg ikke forestille meg.

Ikke godt nok

Behandling satt på grunnlag av første møte, gjort opp sin mening selv etter uttalelser fra spesialister. Ikke gjort god nok lesning av jonal ved ny pasient. Mye dårlig tid men smiler alltid. Skuffet over behandling av lege 2014..