Astrid Emhjellen

Tlf: 35 52 30 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Astrid Emhjellen er en av 46 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Astrid Emhjellen

Ikke tatt alvorlig

Jeg hadde henne som fastlege noen år og var lite syk. Ble veldig dårlig med hoste, allmenntilstand, slapp, feber etc og gikk og hangla i 7 mnd. Var hos henne flere ganger og fikk beskjed om at jeg ikke måtte stresse med det, men kle på meg og innse at alle kan bli syke. Selv mistenkte jeg en infeksjon eller en stille lungebetennelse. Etter 4 mnd fikk jeg ta blodprøver, de fikk jeg beskjed om at hun ikke kunne gjøre noe med men at jeg kunne ta nye om jeg ville. Noen uker senere gjorde jeg det. Da fortalte sykepleieren meg at jeg hadde hatt en stille lungebetennelse og en form for kyssesyke på de forige prøvene. Men at det ikke kunne behandles. Jeg hadde forventet i det minste en telefon fra legen og en samtale om hvordan jeg skulle legge opp hverdagen for å fungere med dette viruset.

Ubehagelig - arrogant & nedlatende

Har vært i kontakt med henne en gang angående psykisk helse. Ble ikke tatt seriøst på noen måte. Akuttpsykiatrisk avdeling hadde vært veldig behjelpelig med meg før jeg ble videresendt til fastlege for å bli referert til en psykolog. Etter møte med flere psykiatere som var veldig forståelsesfulle til situasjonen min, var det litt av et sjokk å møte en fastlege som ikke gjorde annet enn å beskylde meg for å være ruspåvirket når jeg kom til møte med henne. Noe jeg selvfølgelig ikke var.

Kan ikke uttale meg på om hun er faglig dyktig innenfor visse felter eller ikke, men har aldri møtt noen som har vært så i angrepsposisjon mot en pasient. Ekstremt ubehagelig, når man kommer i en sårbar situasjon og må fortelle om seg selv.

Anbefaler absolutt ingen å kontakte denne legen, og mener egentlig hun burde miste retten til praksis slik hun rakker ned på mennesker i sårbar situasjon. På godt norsk: fæl person.

solid faglig. følger opp!

Emhjellen anbefales.
Ikke noe tull eller prat om været med henne.

Ringer for å fortelle om resultater av prøver.

Manipulerende og ler av deg

Har aldri i mitt liv opplevd en sånn sarkastisk og manipulerende lege før i hele mitt liv! Kom på legevakta en lørdagskveld pga. smerter i magen, og ble bokstavelig talt ledd av. Som om jeg ikke har bedre ting å gjøre på natten!
Hun stilte deg spørsmål på en måte som fikk deg til å se dum ut, og ble neste sur og irritert når man ikke forstod spørsmålet! Var frekk og spydig! Etter å ha vært hos denne legen følte jeg meg liten og "mobba"!
Endte med at hun sa at det ikke så ut som jeg hadde så vondt som jeg mente, så ble sendt ut av kontoret med beskjed om at det ikke var noe mer hun kunne gjøre!

Glad jeg ikke har deg som fastlege lenger

Jeg har hatt denne fastlegen i nesten 10 år! Når jeg var mindre virket hun veldig hyggelig og forståelsesfull, men det er nå som jeg har blitt voksen at jeg merker hvor frekk og høy på pæra denne dama er. Hun kommer ikke akkurat med råd, hun sitter ikke og prøver å hjelpe deg (gjør kun det hun mener er jobben sin), hun spør spørsmål på en så frekk måte at man føler seg dum rett og slett fordi man føler seg slik man gjør eller har et spørsmål. Når hun svarer på noen spørsmål så er det nesten som å si ''visste du ikke det''??

Værste møtet jeg har hatt med en lege

Kom på legevakt forde jeg hadde vært ekstremt svimmel,kvalm,hodepine og veldig trøtt noen dager . Fikk beskjed av damene i luka at jeg burde komme å sjekke forde jeg har operert i hodet for noen mnd siden og var engstelig pga veldig trykk i hodet osv,og var veldig redd så ønska å sjekke dette. Kommer inn til denne legen og blir møtt på en vanvittig dårlig måte . Hu skjønte ikke hvorfor jeg kom dit en Fredagskveld,hva skulle hun liksom gjøre forno !? Satte spmtegn ved alt jeg fortalte , og var veldig kald og sur rett og slett. Endte opp med at jeg fortalte henne akkurat Åssen jeg følte det ved å bli møtt på den måten når jeg er livredd og så dårlig . Men hu kjente seg ikke igjen på det jeg sa .. Håper jeg slipper å møte på henne igjen forde det var lite hyggelig ! Anbefaler ikke denne legen til noen som ønsker å bli møtt på en ordentlig måte!

Ser ikke helthet

Denne legen har ikke et moderne helhetlig forhold til medisin og er ikke forberedt til timer. Brev fra spesialister blir liggende uten at de åpnes og en må selv purre og følge opp.

Dyktig og oppmerksom lege.

Jeg har hatt denne fastlegen i ca 14 år. Hun er vennlig ,vier deg oppmerksomhet og tid når du forteller hvorfor du har kommet, og gir grundige undersøkelser. Har henvist meg videre når det har vært nødvendig. Hun har gitt gode råd til hva jeg selv kan prøve for å bedre plager. Hun tar seg alltid god tid, stresser ikke med å få deg ut av kontoret for å få inn nye pasienter selv om det betyr at det blir litt forsinkelser på oppsatt tid.
Det kan være lang ventetid på vanlige konsultasjoner, men får time på dagen når det er nødvendig. Legekontoret kan være vanskelig å komme frem til på telefonen, men de har innført både sms kontakt og e-mail kontakt direkte til legene. Veldig greit om man bare trenger påfyll av resepter eller trenger å forklare mer om hvorfor man trenger ny time. Den beste fastlegen jeg noen gang har hatt. Har stor tillit til henne. Det eneste negative er at hun kan virke litt skarp noen ganger pr tlf., men aldri ved direkte kontakt.

Spesiell lege.

Virker som en medfølende og lydhør lege. Litt ubehagelig at hun drar stolen helt opp til din,og stirrer deg inn i øynene. Man blir helt satt ut,og får en følelse av at hun tror du er en hypokonder.Det er veldig vanskelig å få denne legen å henvise til spesialist,man må virkelig stå på for å komme videre.

Bytter fastlege etter dette legebesøket

Lyttet tilsynelatende til hva jeg hadde å si, men handlet allikevel stikk i strid med mine opplysninger. Følte at symptomene mine ble bagatellisert, og at jeg ble sett på som hypokonder til tross for at jeg opplyste om at jeg kun hadde oppsøkt lege to ganger i løpet av 4 år. En lege som kan komme til å overse mange alvorlige sykdommer.

Tillits svik

Vanskelig å komme til. Ville ikke ta barnet mitt alvorlig,følte ikke noe tillit til henne.

utrolig fint menneske og lege

...blir hørt og sett, faglig dyktig. følger opp og er lett tilgjengelig.

Føler endelig jeg blir hørt

Jeg byttet til denne legen etter serdeles dårlige erfaringer med fastlegen jeg fikk tildelt for endel år tilbake. Nå føler jeg endelig at jeg blir hørt og tatt alvorlig. I kan ikke si meg helt enig i avvisning av en senebetennelse, men fastleger kan ikke forventes å sitte med all slags spesialkompetanse.

Verste legebesøket mitt noen sinne

Hadde en alvorlig allergisk reaksjon på penicillin og ble bare sett på som hysterisk og hyperventilerende. Hun snakket over hodet mitt og bare så på meg som om jeg var gal (jeg fikk ikke puste og var blå på leppene)