Astrid Emhjellen

Cappelens gate 15 3717 Skien
Astrid Emhjellen er en av 45 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Astrid Emhjellen

Ubehagelig - arrogant & nedlatende

Har vært i kontakt med henne en gang angående psykisk helse. Ble ikke tatt seriøst på noen måte. Akuttpsykiatrisk avdeling hadde vært veldig behjelpelig med meg før jeg ble videresendt til fastlege for å bli referert til en psykolog. Etter møte med flere psykiatere som var veldig forståelsesfulle til situasjonen min, var det litt av et sjokk å møte en fastlege som ikke gjorde annet enn å beskylde meg for å være ruspåvirket når jeg kom til møte med henne. Noe jeg selvfølgelig ikke var.

Kan ikke uttale meg på om hun er faglig dyktig innenfor visse felter eller ikke, men har aldri møtt noen som har vært så i angrepsposisjon mot en pasient. Ekstremt ubehagelig, når man kommer i en sårbar situasjon og må fortelle om seg selv.

Anbefaler absolutt ingen å kontakte denne legen, og mener egentlig hun burde miste retten til praksis slik hun rakker ned på mennesker i sårbar situasjon. På godt norsk: fæl person.

solid faglig. følger opp!

Emhjellen anbefales.
Ikke noe tull eller prat om været med henne.

Ringer for å fortelle om resultater av prøver.

Vanskelig å få hjelp

Jeg hadde henne som lege i noen år og brukte henne egentlig lite da jeg var lite syk. Et par av opplevelsene var ok og jeg fikk god hjelp. Men det siste året har jeg opplevd relasjonen veldig vanskelig. Jeg fikk en infeksjon i kroppen i Januar og etter å ha vært syk i 6 uker ble jeg bare avist av henne når jeg kom til legen. 4 uker senere når jeg fortsatt hadde de samme symptomene, ikke fungerte på jobb eller i hverdagslivet foreslo hun kuldeallergi - på en varm vårdag.... Blodprøvene fikk jeg svar på etter enda 3 uker og da beviste de diagnosen jeg trodde jeg hadde (og en annen lege hadde mistenkt) hele veien. Men da mente hun det var for sent å behandle. Selv om jeg fortsatt var syk. I midten av mai, ble jeg frisk og kunne holde normal aktivitet. Jeg opplevde å ikke bli lytta til, avbrutt etter å ha sagt en setning eller to, og nedlatende snakk. Jeg har ikke tillitt til henne som lege så har akkurat byttet til en annen.

Manipulerende og ler av deg

Har aldri i mitt liv opplevd en sånn sarkastisk og manipulerende lege før i hele mitt liv! Kom på legevakta en lørdagskveld pga. smerter i magen, og ble bokstavelig talt ledd av. Som om jeg ikke har bedre ting å gjøre på natten!
Hun stilte deg spørsmål på en måte som fikk deg til å se dum ut, og ble neste sur og irritert når man ikke forstod spørsmålet! Var frekk og spydig! Etter å ha vært hos denne legen følte jeg meg liten og "mobba"!
Endte med at hun sa at det ikke så ut som jeg hadde så vondt som jeg mente, så ble sendt ut av kontoret med beskjed om at det ikke var noe mer hun kunne gjøre!

Glad jeg ikke har deg som fastlege lenger

Jeg har hatt denne fastlegen i nesten 10 år! Når jeg var mindre virket hun veldig hyggelig og forståelsesfull, men det er nå som jeg har blitt voksen at jeg merker hvor frekk og høy på pæra denne dama er. Hun kommer ikke akkurat med råd, hun sitter ikke og prøver å hjelpe deg (gjør kun det hun mener er jobben sin), hun spør spørsmål på en så frekk måte at man føler seg dum rett og slett fordi man føler seg slik man gjør eller har et spørsmål. Når hun svarer på noen spørsmål så er det nesten som å si ''visste du ikke det''??