Marianne Viola Gramme

Autorisasjon (2007)

Marianne Viola Gramme er en av 45 fastleger i Porsgrunn

Siste vurderinger av Marianne Viola Gramme

Veldig bra lege!

Kjempefornøyd med Marianne. Dyktig, varm og omsorgsfull lege. Følger opp og henviser raskt videre ved behov.

Lite forståelsesfull

Bryr seg lite om pasienten, og trekker egne konklusjoner om hva som er best. Ovenfra og ned oppførsel. Gla jeg fikk byttet lege omgående.

Forståelsesfull og tålmodig

Var hos Marianne da min lege ikke var tilgjengelig for en god stund siden. Legemøtet jeg hadde gruet meg til og utsatt i flere mnd ble tvert imot en veldig fin opplevelse. Jeg følte meg forstått, hun lyttet på hva jeg sa og gav meg betydelig bedre livskvalitet enn jeg hadde hatt mnd før.

Veldig hyggelig dame, flink i jobben og virket ikke nedlatende i det hele tatt. Vurderer sterkt å prøve å bytte til henne.

Greit lege men pengertørst legesenter

Saken min var ikke så kompleks så kan jeg ikke vurdere Mariannes kompetansen men erfaringen med Friisebrygga legesenteret selv kan jeg beskrive. Jeg besøkte stedet en gang og måtte betale 4 fakturaer koblet til det. En for selv besøket (345 kr, forståelig selv om det varer bare 10 min), en for at legen skal se på røntgen resultat og henvise meg til ortopedisten (179 kr, greit), en fordi det måtte sendes røntgen bildene til samme ortopedisten (legesenteret hadde glemt det... 124 kr til, ikke så greit) og en siste fordi jeg fikk ikke røntgen svaret (10 setninger tekst...) og det kunne bare sendes per post (182 kr igjen, uffda).
Det ble nokså vanskelig å komme gjennom en gjennomsnittlig 10...15 min telefonkø men slutt forklaringen er «Alle tjenester koster noe og de beløpene du har fått er riktig ifht. takstforskriftene» [sic].

Så erfaringen med legesenteret var ikke så positiv fra synspunktet mitt men sikkert veldig lukrativt for andre...

Beste legen

Marianne har jeg hatt som fastlege i mange år nå og kunne ikke tenke meg å bytte ut henne. Har vært hos mange forskjellige leger og aldri følt meg ordentlig trygg (aldri likt leger og sånt), bortsett fra Marianne.

Hun er veldig forståelsesfull og ærlig. Direkte på en positiv måte. Man føler seg ivaretatt og trygg.
Føler jeg kan snakke med henne om absolutt alt.