Marianne Viola Gramme

Friisebrygga Legesenter AS

2007

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Friisebrygga Legesenter AS
Friisebrygga 3 3921 Porsgrunn
Tlf: 35 93 39 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marianne Viola Gramme er en av 36 fastleger i Porsgrunn

Siste vurderinger av Marianne Viola Gramme

Veldig bra lege!

Kjempefornøyd med Marianne. Dyktig, varm og omsorgsfull lege. Følger opp og henviser raskt videre ved behov.

Lite forståelsesfull

Bryr seg lite om pasienten, og trekker egne konklusjoner om hva som er best. Ovenfra og ned oppførsel. Gla jeg fikk byttet lege omgående.

Forståelsesfull og tålmodig

Var hos Marianne da min lege ikke var tilgjengelig for en god stund siden. Legemøtet jeg hadde gruet meg til og utsatt i flere mnd ble tvert imot en veldig fin opplevelse. Jeg følte meg forstått, hun lyttet på hva jeg sa og gav meg betydelig bedre livskvalitet enn jeg hadde hatt mnd før.

Veldig hyggelig dame, flink i jobben og virket ikke nedlatende i det hele tatt. Vurderer sterkt å prøve å bytte til henne.

Greit lege men pengertørst legesenter

Saken min var ikke så kompleks så kan jeg ikke vurdere Mariannes kompetansen men erfaringen med Friisebrygga legesenteret selv kan jeg beskrive. Jeg besøkte stedet en gang og måtte betale 4 fakturaer koblet til det. En for selv besøket (345 kr, forståelig selv om det varer bare 10 min), en for at legen skal se på røntgen resultat og henvise meg til ortopedisten (179 kr, greit), en fordi det måtte sendes røntgen bildene til samme ortopedisten (legesenteret hadde glemt det... 124 kr til, ikke så greit) og en siste fordi jeg fikk ikke røntgen svaret (10 setninger tekst...) og det kunne bare sendes per post (182 kr igjen, uffda).
Det ble nokså vanskelig å komme gjennom en gjennomsnittlig 10...15 min telefonkø men slutt forklaringen er «Alle tjenester koster noe og de beløpene du har fått er riktig ifht. takstforskriftene» [sic].

Så erfaringen med legesenteret var ikke så positiv fra synspunktet mitt men sikkert veldig lukrativt for andre...

Beste legen

Marianne har jeg hatt som fastlege i mange år nå og kunne ikke tenke meg å bytte ut henne. Har vært hos mange forskjellige leger og aldri følt meg ordentlig trygg (aldri likt leger og sånt), bortsett fra Marianne.

Hun er veldig forståelsesfull og ærlig. Direkte på en positiv måte. Man føler seg ivaretatt og trygg.
Føler jeg kan snakke med henne om absolutt alt.

Veldig bra Lege

Hun har blitt veldig flinke til å forstår problemer/symptomene uten at vi jeg kan ikke alltid forklarer selv hvordan jeg har det.

Fantastisk

Denne legen er fantastisk. Hun kan man virkelig snakke med om alt, hun har hjulpet meg i mange situasjoner som lege og medmenneske. Jeg har bare gode ord om denne legen som er heeelt topp.

Lite forståelsesfull og nedlatende

Jeg opplevde en meget ubehagelig situasjon på jobb og fikk sykemelding i 14 dager. Etter dette var jeg fremdeles ute av stand til å gå på jobb, men ble bare møtt med "jeg kan ikke sykemelde deg uten grunn". Jeg var i stor psykisk ubalanse og fikk helt panikk da jeg overhodet ikke ble hørt og jeg måtte finne en privat lege som kunne hjelpe meg. Ved graviditet så spurte jeg bl.a om noe ift graviditet og stønader, hvor hun svarer "jeg kan medisin jeg, jeg jobber ikke i NAV". Da også knakk jeg sammen utenfor kontoret hennes for det var overhodet ikke hjelp å få når jeg hadde det vanskelig, hvor på hun kommer ut av kontoret og ser at jeg står og gråter. Da bøyer hun seg ned og snakker til meg hånlig og som om jeg er 4 år gammel "Ble du lei SÅ lei deg for svaret du fikk?"...Jeg er veldig sjelden hos lege og forventer å bli tatt på alvor når jeg kommer. Hun er sikkert god på medisin med SVÆRT dårlig på kommunikasjon og møte mennesker.

Fantastisk Person

Har hatt Marianne i 2 år og har vært utrolig fornøyd. Hun er flink til og lytte, og annerkjenne deg som et menneske. Alltid tilgjengelig for spørsmål og hun fikk meg til og føle meg trygg. Dessverre er Marianne i perm og nå har det kommet en Turnuslege, som dessverre ikke kan måle seg med Marianne. Hun var lite imøtekommende, og ikke ville hun se hva jeg slet med. Jeg har nå byttet til en annen lege.

Meget fornøyd

Alltid blid og flink til å forklare,6 av 6 :)...synd ikke flere får benyttet henne,siden hun har fult,,,

Fastlegen jeg stoler på.

Hun har evnen til å føle meg trygg på hennes diagnoser , men samtidig søker hun råd hos spesialister der hvor dette behøves. En lyttende og behagelig person

Kjempebra lege.

En lege jeg har full tillit til. Har ikke vært der så mange ganger til nå, men er svært fornøyd. Lett og grei å prate med, forklarer godt.