Bjørn Thomas Kjølsrud

Tlf: 37 25 79 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bjørn Thomas Kjølsrud er en av 21 fastleger i Grimstad

Siste vurderinger av Bjørn Thomas Kjølsrud

Kan ikke stoffskifte.

Vil gjerne ha deg inn og ut på 5 min, slik at han rekker flest mulig pasienter på en dag. Kan ikke medisinere stoffskifte. Skriver ut Ndt, men vet ikke hvordan det doseres. Hvis du ønsker en lege med øyekontakt og omsorg, er ikke denne noe for deg.

Dyktig lege som faktisk lytter til sin pasient.

Leser mange uriktige meninger om kjølsrud for jeg byttet til han i fjor og har ikke opplevd annet en god hjelp med de problemene jeg har hatt/har.

Kjølsrud er flink med å sette seg inn i din situasjon og tar raskt avgjørelser der du trenger hjelp videre i helse systemet, men klart noen kan oppfatte han på mange måter for alle har jo forskjellige måter å jobbe på.

Alle i min familie har byttet til denne legen :-)

Rask time bestilling via mobil appen "Helse Respons"

Fremragende lege

Lyttende, imøtekommende og klar. Er flink til å henvise til spesialist. Det skaper trygghet for meg.

Vurdering av fastlege

Min vurdering av fastlegen er utifra min opplevelse. jeg føler jeg ikke blir tatt imot på en skikkelig måte. alt for opptatt av pcen enn meg. I tillegg skriver ut resepter i hytt og pine uten å ha tatt noen særlige undersøkelser.

En super flink og effektiv lege

Kjølsrud er en kjempe flink og effektiv lege. Jeg leste gjennom kommetarene at han stirrer for mye på dataskjermen, og dere er ikke det bra? Han er en så dyktig lege at han fort ser sammenhenger med hva som har feilt deg tidligere, til hva det nå kan være. Er super fornøyd med Kjølsrud, endelig har jeg en lege som hører på hva jeg selv mener er galt, selvom jeg til tider tar feil..
Ser også at folk mener han er arrogant, og ikke innbyder til samtale, det gjør meg litt trist å lese, man må forstå at folk er forskjellige, så lenge han finner ut hva som kan gjøres for å bedre helsa bør det være nok.. Leger skal ha mange pasienter på en dag, så de må være effektive.

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med en lege, har beholdt han selvom jeg har flyttet og lang vei til legesenteret :)

Omsorgsfull og aktiv lyttende

Jeg synes Dr Kjølsrud er en engasjert og god fastlege. Jeg er veldig godt fornøyd med han. Opplever at han lytter, viser tillit og er dyktig i sitt fag.

Kald type og ikke flink.

Aldri vært fornøyd med legen og ikke flink til å lytte og se på pasient og veldig opptatt med skjermen. Ikke vært hos legen på over 1 og halv år. Kommer til å bytte ny lege,men ikke så lett å få ny fastlege på Feviktoppen.

Lite engasjert lege

Jeg er dessverre ikke fornøyd med Kjølsrud. Alltid vært svært fornøyd med tidligere leger. Han virker svært lite tilstede og engasjert de få gangene jeg har oppsøkt lege. Virket totalt uinteressert og foreslo sykemelding i steden for å finne ut mer om årsak til sykdommen. Glemte å sende videre henvisning. Jeg byttet.

travel mann!

Kjølsrud har vært veldig støttende og på "min side" ovenfor NAV. Han virker ellers travel, lider muligens under for lite tid til den enkelte pasient? I min sykemeldingsperiode var det jeg selv som kom med forslagene til tiltak, undersøkelser og behandlinger som kunne hjelpe meg tilbake til jobb, han virker initiativfattig, kanskje til og med kunnskapsløs? Jeg ønsker en lege som er trygg og sikker, lyttende, som kommer med faglig baserte forslag, som har erfaring og er genuint interessert i pasienten både som menneske og som case. Kjølsrud skriver ut medisiner og sykemeldinger, og er antakelig ikke så begeistret for NAV, men utover dette synes jeg han har noe å lære om det å se andre mennesker og at legeyrket absolutt hviler på evnen til å være imøtekommende, varm og tilstede for den enkelte pasient. Jeg tror han blander kortene litt og tenker kanskje at det er uprofesjonellt å være personlig, som om han tror at personlig er lik privat. Jeg har vært hos ham mange ganger over 1,5 år, men kommer til å bytte lege.

Anbefales ikke

Dr Kjølsrud har liten forståelse og er relativt lite engasjert i pasienten. Han tar seg altfor lite tid med pasienten og kommuniserer heller dårlig da han skriver og leser mer på dataskjermen enn han ser på pasienten. Han "dømmer" pasienten utfra tidligere innførsler i journalen fremfor å se mennesket i den aktuelle situasjonen. Han virker overlegen, nedlatende og arrogant, er travel med liten forståelse for andres lidelser og følelser. Han ser på klokka og innbyr ikke til samtale, og da slett ikke om vanskelige emner. Han kunne med fordel også ha vært litt mer hyggelig da han virker så sur hele tiden.

Dyktig og samvittighetsfull.

Kjølsrud fremstår som en dyktig og samvittighetsfull lege som evner å sette seg inn i pasientens situasjon. Han overtok i sin tid jobben etter Mykland som var en meget dyktig og i tillegg var spesielt omgjengelig og utadvendt.
Jeg har mye å takke sistnevnte for, men tror at også Kjølsrud er en person som man kan stole helt og fullt på når det gjelder diagnose behandling og oppfølging. At han kanskje ikke er en direkte utadvendt person, kan lett og urettferdig oppfattes som arroganse.
Når jeg oppsøker fastlegen er det for å få hjelp med et fysisk eller psykisk problem, og dersom Kjølsrud finner at dette ligger utenfor hans kompetanseområde, så blir man straks henvist til en med spisskompetanse i saken.

Dyktig

Dr. Kjølsrud fremstår som en profesjonell fastlege, som ikke bare henviser deg hit og dit uten faktisk å finne problemet. Hyggelig lege.

Bjørn Thomas Kjølsrud er den beste legen jeg har hatt.

Jeg har blitt meget godt mottat av Bjørn Thomas Kjølsrud.
Han er imøtekommen, grundig og oppriktig interessert i meg som pasient.
Han har også en helt egen evne til å se helheten i en pasient og det er for meg en trygghet.
Det vil si at han ser livssituasjonen, pasienten og enkelt sakene i en sammenheng og det er en unik egenskap. Jeg føler alltid at jeg er velkommen og at jeg er i trygge hender og det er en god følelse når du er hos en lege.
Han har også alltid tid til å lytte og ta seg den tid han trenger for å utføre sin lege handling.
Så jeg er særdeles godt fornøyd med Bjørn Thomas Kjølsrud.

Dyktig og hyggelig lege

Jeg og min familie er svært godt fornøyd med Dr. Kjølsrud. Vi oppfatter han som hyggelig og dyktig. Vi har alltid fått time fort og blir tatt på alvor. Alt i alt veldig fornøyd.

God lege med holdningsproblemer

Han fremstår som dyktig faglig sett, men har et stort holdningsproblem. Han virker fraværende og ser mere inn i skjermen enn han ser på pasienten. Er du opptatt av å ha en lege som du kan prate med etc. er ikke dette legen for deg. Er du derimot ute etter et raskt besøk, en stødig diagnose så er han meget god.

Derimot står Legesenteret til total stryk. Resepsjonistene er lite hyggelige (unntak finnes), telefonitjenesten deres er en vits (umulig å komme gjennom på telefon). Eneste som fungerer for å få en time der er å møte personlig opp når de åpner.

Legen gir gode råd og lytter

Dr. Kjølsrud er svært nøye i oppfølging av min sykdom. Han har også gjort meg oppmerksom på og veiledet meg i forhold til forebyggende tiltak, slik at jeg selv også bedre kan følge med og ha kontroll på min sykdom. Jeg har blant annet erfart at fysisk aktivitet har bidradd til at jeg kan være i arbeid uten å bli så sliten. Blant annet er blodtrykket mitt blitt senket etter råd fra legen.

Dyktig lege

Er veldig fornøyd med Bjørn Thomas. Han tar meg på alvor og har alltid hjulpet meg og mine barn raskt. Han er veldig flink med barna.

Spesiell men tar tak i ting

Han har nok en spesiell væremåte, men da jeg byttet til han fra en annen jeg var lite fornøyd med, ble jeg positivt overrasket over at han engasjerte seg og viste initiativ. Han hjalp meg mye opp mot NAV. Virker ikke veldig imøtekommende, men kanskje bare slik han er ;)

Legesenteret forøvrig er heller i dårlig forfatning. Dårlig med P-plasser, man står og snakker med resepsjonisten mens hele venterommet hører på, etc. samt at jeg pr. dd. aldri har kommet gjennom pr. telefon. Derimot fungerer SMS tjenesten dems veldig bra :)

I beste fall middels

Legen er relativt lite engasjert i pasienten - og kommmuniserer heller dårlig. Kunne med fordel også ha vært litt mer hyggelig - men kan jo være at vi traff på noen dårlige dager. Har vært der 2 ganger.

Liker han ikkje kjempe godt

han virker så sur hele tiden, så syntes jeg han kan være frekk i holdninga, ikke i ord han sier