Froland Kommunale Legekontor

Furuvegen 1 4820 Froland

Siste vurderinger av behandlere ved Froland Kommunale Legekontor

Forkastelig opplevelse av behandler!

Lege: Sigurd Vålandsmyr Holen Skrevet

Undertegnende ble anbefalt av jordmor å ta blodprøver ift Zika da u.t hadde vært i Thailand og tenker på å bli gravid.
Dette slo feil hos Sigurd, og kommentarer som «vi tester ikke for dette», «du bor i Norge, man må ikke være helt *mens han gestikulerer med armene for å virke nevorotisk*» ble slengt som svar. Jeg prøvde fortelle at min samboers lege hadde tatt blodprøver for nettopp dette uken før hvor hun verbalt oppfordrer at hun ønsker at jeg også burde ta disse. Dette står også tydelig på Helse-Norge.
Sigurd ville fortsatt ikke ta disse, og fortsatte med sine nedlatende kommentarer før han underbygger det med at nå var «laben stengt uansett». Timen jeg hadde var 1430 dagen før påskeferien startet.
Typen min får melding av sin fastlege når svarene foreligger etter om at hans prøver er negative, men hans lege spesifiserer at jeg fortsatt burde teste meg.

Videre spør jeg om muligheten for å bli henvist til gynekolog. «Det skal det være god grunn til» er svaret, og jeg blir videre hånet på det ekleste vis. Han avbryter meg idet jeg prøver å svare han på dette, og han svarer for meg: Du har jo ingen symptomer du, men jeg kan godt ta en celleprøve. Jeg setter deg opp den 25.april, men bare sørg for å ikke ha mensen, det er så grisete».

Jeg håper så inderlig han leser vurderingene, og at dette blir håndtert annerledes i fremtiden. Ingen fortjener å bli krenket på denne måten!
Idet jeg står i luken fyker Sigurd Vålandsmyr Holen forbi ut døren. Han skal hjem på ferie!

Ikke å anbefale

Lege: Ingeborg Hellerdal Skrevet

Tar ikke pasienten seriøst og tar avgjørelser over hodet på dem. Må nesten diagnostisere meg selv. Blir ikke trodd på at noe kan være galt

Flink fastlege

Lege: Ivar Nordmand-Solfjell Skrevet

Ivar er en flink og snill fastlege. Han er svært hjelpsom, og henviser videre til andre instanser når man trenger det. Han er veldig kunnskapsrik, og er en svært dyktig lege.

følger ikke opp

Lege: Katharina Liavaag Skrevet

denne legen bruker evigheter på det meste. Ja, hun er flink til å prate og hun prater gjerne om irrelevante ting så det er ikke rart ventetiden blir lang. og har du noe hun må følge opp må du smøre deg med tålmodighet... ikke sikkert du får svar. anbefaler å klage.

Fantastisk

Lege: Sigurd Vålandsmyr Holen Skrevet

Veldig hyggelig og imøtekommende. Er forståelsesfull og viser genuin interesse i deg som pasient og hva konsultasjonen måtte gjelde. Setter høyt å bli kjent med deg som pasient. Anbefales på det sterkeste.