Torgrim Næverdal

Sjømannslege

Torgrim Næverdal er en av 25 fastleger i Grimstad

Siste vurderinger av Torgrim Næverdal

Har kunnskap og innsikt

Næverdal har meget gode kunnskaper, er dyktig til å følge opp pasienter og er nøye med å ikke gi det unødvendige medisiner. Han er i tillegg tillitsvekkende, grundig og interessert i å høre dine meninger og innspill. Meget godt fornøyd med han etter mange år som pasient.

Lite tid

Jeg oppfatter denne legen som for lite interessert i pasienten og dennes problemer (jeg går ikke til lege så lenge det ikke er noe som plager meg skikkelig).
Istedenfor å samtale med pasienten deretter følge opp med spørsmål, avbrytes samtalen med (for) tidlige konklusjoner og søking på dataen etter "resultater" fra tidligere besøk, fremfor å gjøre ferdig "dagens sak".

Ukonvensjonell og fantastisk

Næverdal var fastlegen min over en 2-års periode da jeg studerte i Grimstad.

Jeg trengte en henvisning til en psykolog, men Næverdal var ærlig og sa at det er alt for lang ventetid på slikt for mitt tilfelle og dersom jeg hadde behov for å snakke med noen kunne jeg komme dit. Jeg gjorde dette over en liten periode og ble veldig imponert over evnen hans til å lytte og forstå. Mitt inntrykk er at han er en kunnskapsrik og intelligent mann som vet hva han driver med og ikke er redd for å gi deg det riktige svaret.

Jeg observerte han også i kontakt med andre pasienter på venteværelse og det var intet å utsette på det.

Tar deg alvorlig

Jeg har hatt dr Næverdal som fastlege i et års tid, og er så langt veldig fornøyd. Han har ikke lang ventetid, han tar deg alvorlig og hører på deg, og han er *ikke* en sånn lege som sitter og taster notater på pc-en mens du snakker.

Det er også fordelaktig at han ikke nødvendigvis prakker på deg mer medisin og sender deg avsted.

Dessverre er det ikke alltid så lett å komme gjennom på sentralbordet til legesenteret, men det er vel ganske gjengs for de fleste legesentralbord. Det er ihvertfall greit å finne parkering i nærheten, og det trekker jo opp vurderingen.