Eirik Lunde Løfsgaard

Autorisasjon (2018)

Lervig Legekontor Telefonnummer51 91 33 5051 91 33 ...
Ryfylkegata 55 4014 Stavanger
Eirik Lunde Løfsgaard er en av 130 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Eirik Lunde Løfsgaard

Dyktig lege, utfordringer i støttestab

En lyttende, nøyaktig og tydelig lege som jeg kan anbefale på det sterkeste.

Det er bare så synd at systemet rundt han svikter. Etter mine få besøk på legekontoret er dette opplevelsen:
* Svært vanskelig å komme gjennom på telefon for å bestille time (få timer telefonen er åpen og opplever opp mot 40 min ventetid for å komme gjennom).
* Opplyses at en kan kontakte dem gjennom helsenorge.no, men innrømmer over telefon at det fungerer ikke. Telefonbeskjed endres likevel ikke, slik at denne feilopplysningen nå har vart i 3 måneder.
* Skulle ta ultralyd av hofte, kontoret har ikke apparat for det.
* Ble henvist til hørselstest, kontoret har ikke fungerende apparat for det. Får beskjed om apparatet skal fikses, evt blir jeg henvist videre. De noterer dette på en post-it lapp. Etter 2 måneders venting og vanskelig å komme gjennom på telefon, får jeg tak i de og purrer på hørselstest. Får beskjed om at de skal henvise videre. Forsøker å ta opp opplevd vanskelighet med tilgjengelighet og det at jeg må purre på noe som er avtalt med legen, men lite lydhøre for det. Får opplyst om at det var nesten ikke kø en annen dag tidligere i uken.. Etter 3 måneder venter jeg ennå på innkallelse, men har ikke hatt mulighet til å ta så mye fri fra jobb som det kreves for å sitte i telefonkø for å sjekke opp på ny.

Konklusjon; Dyktig lege, tilnærmet umulig å få tak i, bingo om tiltak blir fulgt opp av støttestab.

God lege, men dårlig støttestab

Lege Løfsgaard var på tiden, sympatisk og grundig. Kudos.
Men kontorpersonalet?? Nei takk! Det var tre ventende pasienter. Én (utenom meg) skulle ta en blodprøve. Jeg sa ifra at jeg skulle trekke blod og fikk beskjed om å sitte i ventesonen. Den andre pasienten ble tatt etter drøyt ti minutter, ok, lovende… Jeg ventet. Og ventet. Etter 35 minutter spurte en forbipasserende ansatt om jeg ventet på blodprøve… ja… og hun sukket og sjekket pc’en. Lenge. Ok, omsider ble prøven tatt, men da hadde jeg vært eneste pasient i lokalene nesten tjue minutt, totalt veldig mye mer. De må gjøre noe på system/infosiden for at de ansatte skal få beskjed om at labtester skal bli tatt!

Dyktig lege

Lytter, kjenner etter, snill, omtenksom, forståelsesfull, til å stole på. Anbefales på det sterkeste.

Lyttende og sympatisk

En veldig sympatisk og flink lege, han lytter og er åpen og imøtekommende for pasientens synspunkter. Han er veldig lett å kommunisere med og tar seg god tid.

Effektiv og dyktig lege

Han er effektiv, god til å lytte. Han er nøye i sitt arbeid og har god kommunikasjon med pasienten. Er godt forberedt. Viser god forståelse og er åpen for innspill. En av de bedre fastlegene jeg har hatt.