Holgeir Skjeie

Bystranda legesenter

1990

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Bystranda legesenter Telefonnummer38 01 98 8038 01 98 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Østre Strandagate 76 A 4608 Kristiansand S
Holgeir Skjeie er en av 84 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Holgeir Skjeie

Misfornøyd!

Tar deg absolutt ikke på alvor, og anklager deg nesten for å overdrive smertene dine. Har vært hos han flere ganger og ikke fått god nok hjelp hver gang. Holder samtalene veldig korte, og det ser ut til at han bare vil bli ferdig med timene sine så fort som mulig. I tillegg er han veldig dårlig på å skrive legeerklæring. De to siste gangene har jeg ikke fått legeerklæringene han har skrevet meg, godkjent.

Både Og...

Er flink på visse ting, og dårlig på andre ting. Fikk helt suveren oppfølging av ryggplager, har fått helt håpløs oppfølging av plager relatert til utbrenthet. Men felles for behandlingen er at han kan ha litt FOR stor tro på seg selv, på grensen til arrogant, noe som gjerne medfører at henvisninger til spesialister blir noe man føler man må mase seg til. Det er både tungt og ubehagelig, når man selv ikke fungerer optimalt... Det må være mulig for en erfaren lege, å ta høyde for at andre kan visse ting bedre.

Har gjennom et langt sykdomsforhold fått timer hos en rekke turnusleger, og fått inntrykk av at Holgeir er lite tilgjengelig. En uke ventetid på time er helt normalt, noen ganger mer.
Sentralbordet kan være en bøyg å kommme gjennom på - kjappest respons får man gjennom "helserespons-app".
Har opplevd å få satt opp timer som er tilsynelatende unødvendige - når jeg har bedt om noe annet. Med drøye 250,- per time, kan dette fort bli irriterende.
Resepter går som regel greit, når jeg ber om ny gjennom "helserespons-app", men har også opplevd å få melding om at resepten er klar, men når jeg har kommet på apoteket, viser det seg at den ikke har blitt underskrevet og effektuert, og først blitt klar noen dager senere.
Det kan virke som om en del rutiner kunne blitt langt bedre.
Jeg skriver denne vurderingen i forbindelse med at jeg leter etter en annen fastlege, og vil bytte.

Ellers - der er parkering i kjellleren, heis opp, og rett ved siden av et apotek - en "alt på ett sted" løsning.

Lite forståelse, tilstedeværelse og arrogant

Blir møtt med en arrogant holdning, der man har til tider følt som om man har innbilt seg plager.
Forferdelig lite forståelse ved å komme på kontroller i etterkant av operasjoner eller annet.
Kort og enkelt; kan virke noe utdatert.

Beste fastlegen jeg har hatt

Utrolig hyggelig, effektiv og dyktig! Det var en synd at jeg måtte bytte fastlege fra han her, grunnet flytting.

- helsepersonellet som jobber der derimot, er helt håpløse. De har lagt meg inn under 4 forskjellige navn, og sagt at de skal fjerne de 3 som er feil flere ganger. De kan også være utrolig nedlatende og frekke på telefon. Ble til at jeg prøvde å unngå å gå til legen så jeg slapp å møte på disse. Utrolig synd.

Arrogant og tar deg ikke på alvor

Arrogant og tar deg ikke på alvor. Jeg vil ikke anbefale Skjeie til folk som ikke vet hva som feiler dem. For mange år siden fortalte jeg Skjeie at jeg trodde det var noe galt med meg og han har aldri vært interessert i å finne ut av hva. Det eneste han gjorde var å ta en blodprøve for mange år siden og det var alt. Jeg måtte selv initiere i å kunne prate med en psykolog (hvor jeg gikk i 15 mnder). Han har alltid virket som en smart mann i mine øyne, men han bryr seg ikke i det hele tatt om å komme til bunns om hva som faktisk feiler deg. Heldigvis kan jeg bytte fastlege og kanskje finne ut av det.