Holgeir Skjeie

Bystranda legesenter

1990

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Bystranda legesenter
Østre Strandagate 76 A 4608 Kristiansand S
Tlf: 38 01 98 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Holgeir Skjeie er en av 84 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Holgeir Skjeie

Beste fastlegen jeg har hatt

Utrolig hyggelig, effektiv og dyktig! Det var en synd at jeg måtte bytte fastlege fra han her, grunnet flytting.

- helsepersonellet som jobber der derimot, er helt håpløse. De har lagt meg inn under 4 forskjellige navn, og sagt at de skal fjerne de 3 som er feil flere ganger. De kan også være utrolig nedlatende og frekke på telefon. Ble til at jeg prøvde å unngå å gå til legen så jeg slapp å møte på disse. Utrolig synd.

Arrogant og tar deg ikke på alvor

Arrogant og tar deg ikke på alvor. Jeg vil ikke anbefale Skjeie til folk som ikke vet hva som feiler dem. For mange år siden fortalte jeg Skjeie at jeg trodde det var noe galt med meg og han har aldri vært interessert i å finne ut av hva. Det eneste han gjorde var å ta en blodprøve for mange år siden og det var alt. Jeg måtte selv initiere i å kunne prate med en psykolog (hvor jeg gikk i 15 mnder). Han har alltid virket som en smart mann i mine øyne, men han bryr seg ikke i det hele tatt om å komme til bunns om hva som faktisk feiler deg. Heldigvis kan jeg bytte fastlege og kanskje finne ut av det.

Arrogant

Om du ikke tilhører den høyere sosioøkonomiske klassen er du nærmest en byrde
Dyktig med akupunktur sikkert, men alt kan desverre ikke løses med nåler, der forskning faktisk har vist ikke har effekt. Noen trenger medisinsk behandling. Lege er er lege, ikke alternativ behandler.
Han kunne hatt mer opplæring i helsefremmende og forebyggende innsats, samt kommunikasjon og ydmykhet ovenfor pasientene sine. Arrogant med ovenfra og ned holdning.

Den beste legen jeg har hatt, noen sinne

Jeg hadde hørt litt blandede ting om Skjeie på forhånd, men er glad jeg hørte på de som sa positive ting.

For bedre lege har jeg ikke vært borte i! Han er rolig, oppmerksom, hyggelig og morsom. Han får meg til å føle meg ivaretatt og trygg på at de riktige avgjørelsene blir tatt i forhold til min helsesituasjon. Han ringer alltid eller sender sms ved resultat etter prøvetakning. Jeg har hatt både vanskelig situasjon på arbeidsplassen med psykisk belastning og komplisert svangerskap, som begge deler har krevd tett oppfølging fra Dr. Skjeie. Han har utført dette eksemplarisk, og *alltid* med et smil.

Legekontoret er generelt veldig bra. Kort ventetid på telefon, i resepsjon og på lab. Veldig hyggelige og imøtekommende helsesekretærer og sykepleiere. Her også alltid smil!

Ikke hør på de som er misfornøyde, Dr. Skjeie er fantastisk!

Veldig Arrogant

Ikke er interesert om hørt for pasienter. Jeg har vært noen måneder med han og siste gang, har hadde en vanskelig situasjon med han. Han har ikke tatt tid for å kjenne meg, men han har tatt attribusjonen å kritisere mitt liv uten å vite hva jeg går gjennom. Dårlig legen.

Lite tilgjengelig

Overfladisk. Kanskje mer opptatt av akupunktur. Stort sett forsinket. Turnuslegen som jeg som oftest får er jeg meget fornøyd med.

Dyktig og interessert!

En meget dyktig lege som har hjerte for faget og pasientene sine. Han er imøtekommende, en god lytter og brer om seg med god humør - lett å snakke med, veldig rolig og fin i fremtoningen. Han tar seg god tid, man føler at man blir hørt og han virker medisinsk svært erfaren og dyktig. Har vært min fastlege siden jeg kom til Sørlandet for snart 15 år siden og han har fulgt meg gjennom to svangerskap og øvrige helseproblemer, og jeg har alltid følt meg meget godt ivaretatt. Det eneste minuset må være at han har mange baller i luften og er stadig i redusert stilling/permisjon, noe som gjør at man ofte kommer til annen lege hvis man trenger en time innen rimelig tid. Har man anledning til å vente er det dog ikke noe problem, og det skal være sagt at samtlige leger jeg har møtt på legekontoret (tidl. Hellemyr) har vært fine folk jeg stoler på at har tilstrekkelig kompetanse og jeg har alltid blitt møtt på en god måte. På legekontoret generelt får man time på dagen! Hele familien har han som fastlege og har ingen planer om å endre på dette da vi blir ivaretatt uansett hvilken lege vi evt. kommer til ved behov.

Turnuslegene behandler pasientene hele tiden

Jeg har hatt Holgeir Skjeie som lege i flere år (mest på grunn av at de hadde praksis på Hellemyr), men har bare truffet han selv et par ganger. Det er alltid en turnus lege som jeg får time hos. Når de nå er flyttet til kvaderaturen er det ikke noen grunn til å benytte en utilgjengelig lege lenger.

Vanskelig å treffe

Sikkert dyktig, men har vært lite til stede. Må ofte bruke annen lege.

Den beste legen

Dr. Skjeie er en fantastisk lege,har stor kunnskap,lydhør,behandler pasienter med respekt.
Tar imøt pasienter på kveldstid og vi setter stor pris for det.Han har hjulpet til alle i vår familie,spesiell vår datter og bare takket være ham hun lever i dag.
En lege som finnes skjelden.

En faglig svært dyktig og forståelsesfull lege.

Kombinasjonen av dette finnes ikke alltid - men Holgeir Skjeie er begge deler, Jeg har vært pasient siden 2001, har hatt og har mye kroniske smerter.Skjeies akupunkturbehandling har redusert dette betydelig og jeg har unngått mye medisiner, dog ikke alle.Han ser deg i den situasjonen du er i - noe av det viktigste i en behandlingssituasjon etter min mening.
Han gir klare konsise svar.
Og,- en særdeles god humor i sin travle hverdag.

Jeg er meget fornøyd meg holgeir skjeie

Han er forståelsesfull,medmenneskelig,hjelpsom,faglig dyktig,har godt humør,viser medfølelse,glad i sin jobb og skape god atmosfære på kontoret sitt.
Jeg ville ikke bytte ham .

Veldig fornøyd

Jeg gikk til en annen lege da jeg flyttet til Kristiansand for 22 år siden. Jeg har allergier som fører til akutt blodtrykksfall. Denne legen bare fnøs av meg. Jeg skiftet da til Holgeir Skjeie, da han åpnet praksis i Kristiansand og har vært pasient siden. Han er oppdatert på hvordan jeg reagerer på medisiner, og har stilt opp på kveldstid når blodtrykket har stupt, i stedet for å henvise meg til legevakten.
Jeg opplever en lyttende lege, som strekker seg langt for at jeg ikke skal oppleve allergiske reaksjoner.

Tafatt og lite engasjert.

Jeg er godt over 40 år og bosatt i en annen større by før jeg flyttet tilbake etter en del år. Hadde en meget dyktig fastlege som sto på og fulgte meg tett opp. Var kartlagt og utredet. Hadde med disse papirene da jeg oppsøkte Holgeir Skjeie. Ingenting ble fulgt opp. Etter en tid skjønte jeg heller ingenting ville bli gjort eller fulgt opp.Derfor vil jeg ikke tilråde noen som allerede har en utredning eller kartlagt diagnose om å henvende seg til denne legen. Han evner enkelt og greit ikke å følge opp kartlagt og utredet behandlings behov. Har byttet fastlege.

Legen som hjalp meg.

Jeg er mann på snart 20 år som har hatt stor glede av ha Lege Holgeir Skjeie som fastlege. Jeg har blitt møtt på fin måte og han har hjulpet meg slik at jeg i dag er 100% arbeidsfør. Takk.

Bedre lege finnes ikke.

Da jeg flyttet fra Kristiansand for noen år siden, valgte jeg p.g.a avstand å bytte min fastlege.I ettertid har jeg gjort meg en erfaring på hvor stor forskjellen på leger kan være. Hr.Skjeie er en meget dyktig lege som alltid så meg og stilte riktige diagnoser for meg. Jeg opplevde han som meget profesjonell og savner det å ha en god og trygg lege å henvende meg til når jeg trengte det.

Tillitsvekkende, lydhør og engasjert.

Skjeie har vært legen til guttene og meg i litt over 10 år og jeg er kjempefornøyd med han, den beste og hyggeligste legen jeg har hatt. Han tar meg alltid på alvor, og finner han ikke ut hva som er galt sender han meg videre og jobber på for å finne ut av det. Han er hyggelig og medfølende, full av empati. Han er den beste legen jeg noen gang har hatt og jeg føler meg alltid vel når jeg er hos han for jeg vet at han hører på meg og tar meg på alvor.

Alle bør ha en lege som Skjeie!

Jeg og mine 3 barn har hatt Skjeie som fastlege i snart 16 år og da alt fra svangerskapskontroller, ørebetennelser, kyssesyken, migrene og svulst. Hver gang jeg eller mine barn har time, opplever jeg at han har god tid til oss, han tar oss på alvor og lytter. Han er opptatt av å høre og se oss og har alltid en tone som får oss til å slappe av. Han snakker et språk som alle skjønner og er flink til å følge opp. Ungene gleder seg til og med til timen hos han!

Skjeie anbefaler jeg til alle som trenger lege!

Nedlatende

Han fremstår nedlatende. Han snakker til meg som et barn selv nå som jeg har passert 25. Han er hyggelig, prater om løst og fast og tar tak i det som trengs. Men jeg opplever "en falsk fasade" Hyggelig utad, men negative holdninger til meg som pasient skinner igjennom.

En lege som tar deg på alvor

Jeg opplever å bli tatt på alvor av denne legen. Kan, som andre sier, være vanskelig å få time på kort varsel.. Ellers er det svært sjelden jeg blir sittende å vente på å komme inn til timen. Det er et pluss.