Amarbir Singh Bandesha

Flintergata 8 4307 Sandnes
Tlf: 51 11 27 71 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Amarbir Singh Bandesha er en av 59 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Amarbir Singh Bandesha

Verdens skjønneste lege-MED SMIL!

Skjønn lege som for min del virker forståelsesfull og interessert i mitt beste :) Kanskje meg som er "blå - øyd" og ny pasient her men det første inntrykket var tipp-topp & tommel opp ihvertfall! Hilsen beundrer av denne skjønne legen:)

Anbefales

Fantastisk god lege. Hører på deg og har veldig god forståelse. Han er profesjonelle og bruker go tid

Ubrukelig til det meste..

Må komme med forslag på medisinering. Har ikke e-respter??? Stort sett alltid utilgjenngelig. Lang ventetid på telefon( hvis du noen gang kommer igjennom. Stengt onsdager

Savner å få respetbestilling via nettet

Jeg har lenge bodd i Hordaland og flyttet tilbake til Sandnes. Det jeg savner mest her er at jeg kan få medikamentbestilling via nettet.
Jeg har kun hatt behov for legetime en gang, men ser at det kan bli unødvendig tidbruk å springe på kontoret til en hver tid man skal ha nye medikamenter.
Dette er noe jeg savner og som kan oppdateres fra legekontoret.

Ellers virket legen kjekk og hadde god tid. Jeg er etter en timeavtale fornøyd, men er ikke helt der at jeg "springer" til legen med alt som dukker opp.

TippToppTommelOpp

Var her da han var vikar for min fastlege. Jeg byttet på dagen. Han er profesjonel og tar ting på alvor. Har også truffet ham tidligere på legevakten når jeg har vært inne med min datter, han er fantastisk med barn

styr unna

Min mann går til han, jeg var med til en time. Trodde verken det jeg så eller hørte. Trodde legen tullet, men kom til at legen er skikkelig useriøs. Vi skulle ta opp bla.a. alkohol problem. Legen stirret i luften, så på min mann og sa : det må du slutte med, ikke bra for kroppen din. Vi hadde og andre ting, skikkelige svada svar og ingen prøver ble tatt.
Utrolig han får drive som lege.

Beste legen!

Jeg har anbefalt han til mine venner og bekjente, så da kan man ikke si han er dårlig. Han gjør en flotte jobb med sine pasienter, fyller opp en hva behov du har.

Bra!

Dyktig og flink lege! Punktum.
Og jeg har hatt flere lege-bytter i mitt liv...men ikke nå lenger :-)

OK. men ikke noe mer enn det.

Har hatt Dr Bandesha som fastlege i noen år nå. I starten var jeg ganske fornøyd. Han virket engasjert i jobben og omtenksom ovenfor pasienten. Han hadde en helt super legesekretær i starten som hette Stine. Profesjonell og hyggelig. De sekretærene han har hatt etterpå er ikke mye å skryte av. Virker som noe har skjedd de siste årene.?? Han virker mer og mer likegyldig til pasienten. Slet litt psykisk en stund for noen år siden og fortalte dette til legen. Angrer på dette nå. Har etter dette følt at jeg ikke blir tatt på alvor lengre de gangene jeg kommer inn med sykdom eller andre plager. Fått meg til å føle meg stemplet psykisk syk til tross for at jeg ikke har vært plaget psykisk på lang lang tid. Ingen god følelse å gå ut av legekontoret med.

-/+ Er rask med å skrive ut resepter noe jeg mener både er positivt og negativt.

+ Skal være flink med barn og virker som han har en fin personlighet.

- Sekretærene og legen virker noe lei av jobben.

Vurderer å bytte fastlege..

Ubrukelig

Eneste hjelp man kan få, er at man får en resept. Utover det er det lite hjelp å få. Følger ikke opp pasientene. Måtte mase i 7 måneder for å få ham til å skrive et brev..

Min lege var bra

han hadde tid for meg .Det var lett o kommer i kontakt med ham.Vi hadd god kommunikasjon.han var i min alder betyr at vi forstor hverandra .han hadd god alfaling med min sykdom

Den værste legen jeg har hatt!

Dette er første gang jeg har følt meg værre etter ett legebesøk. Han var utålmodig i de fem minuttene jeg var inne hos han. Fastlegen min var på ferie, så jeg ble hendvendt til denne legen. Jeg tvang han til å høre på meg i to minutter av de fem jeg var inne hos han. Ikke litt interessert i høre på problemet mitt. Fikk ikke engang forklart hvordan eller hvorfor problemet hadde oppstått. Han kunne ikke ta prøver, undersøke meg eller gi råd. I løpet av de fem minuttene ba han meg hendvede meg til sykehuset neste uke for å kunne ta blodprøver. Han spurte meg hvilke prøver jeg ville ta. Trodde ett øyeblikk jeg var med på et lureprogram, der "legen" var en eller annen talkshow-vert som skulle tulle med meg. Dårligste behandlingen jeg noen gang har fått.
Hva som kan bli bedre? Alt.

OK lege

Legen er grei nok. D er verre med sekretæren han har funnet seg. Uhøflig å lite imøtekommende

Mange gode egenskaper

Lyttende. Høflig. Kunnskapsrik.

Vikarlegen Irene, arbeider for tiden ikke der lengre. Bandesha tar alle konsultasjoner selv nå når han kom i mål med etterutdanningen.

Både den tidligere vikarlegen og Bandesha bruker datamaskin til å lete etter løsninger. Dette synes jeg i utgangspunktet er en styrke, da verden ikke står stille i legevitenskapen.

Bruken av data kjentes litt merkelig i begynnelsen, da legene stirret noen øyeblikk inn i skjermen under samtalen, men man blir fort vant med dette.

I et innlegg her på legelisten står det at kontoret er for travelt. Slik opplever ikke jeg at det er. Det kan sitte folk på venteværelset, men det er normalt omtrent i alle legeklinikker.

Jeg kan være litt enig i det som blir sagt om at sekretær buser inn. Dette er noe som kan forbedres. Når det skjedde mens jeg var til konsultasjon så forstyrret det ikke meg særlig, men jeg kan fort se at det kan oppleves forstyrrende om man er dypt i et tema, eller om man sitter naken til undersøkelse eller noe sånt. Her burde kanskje klinikken finne en løsning som kan hjelpe sekretæren å avklare om det er greit å komme inn eller ikke. Legen burde kanskje spør om det er greit at sekretæren avbryter før hun kommer inn, om det lar seg gjøre?

Jeg synes sekretærene jeg har møtt er bra. Har fått hjelp til det meste jeg har spurt etter.

Det har blitt gjort noe oppussing og det løfter kontoret. Det er en gammel trebyggning så det er jo grenser for hva som lar seg endre på. Enten liker man gamle trebyggninger, eller ikke. Hadde jeg vært rullestolbruker, så ville jeg lurt på hvordan jeg skal få hjelp å komme inn og ut.

Om meg selv: Jeg har relativt god helse, og det har derfor ikke blitt så mange forskjellige emner som er tatt opp til spørsmål. Men legen er faglig god på det jeg har hatt behov for hjelp med.

Alt-i-alt må jeg pr. nå si meg meget fornøyd med legen.

Gammelt kontor

Jeg har hattt bandesha som min fastlege lenge og jeg er ganske fornøyd. Er også ganske fornøyd med vikarlegen som var der (Irene). Hun var ganske flink og jeg fikk veldig god oppfølging fra både henne og bandesha. Men jeg byttet allikevel fastlege på grunn av det gamle kontoret. Følte at det alltid var kaldt og skittent og det var ikke vask inne på legekontoret, noe som faktisk er veldig uhygienisk. Rommet er ikke lydtett så du kan høre alt i venterommet og bandeshas kontor er ikke tilrettelagt for funksjonshemmede og for oss som er dårlig til bens siden kontoret ligger i andre etasje uten heis. En dag måtte vikarlegen komme å hjelpe meg opp trappene og jeg var veldig takknemlig for det. Siden bena mine sviktet måtte jeg finne et legekontor som var tilrettelagt for meg. Var ofte vanskelig å bestille time via telefon, og synes han bør skaffe seg vask på kontoret i framtiden. Ser noen har skrevet at han bør ha 2 sekretærer og må si meg enig der.

Vanskelig å komme gjennom telefon

Jeg har hatt Dr. Bandesha som fastlege og er fornøyd med han, og når jeg begynte hos han hadde han ca. 1666 pasienter ifølge legelisten og det var stort sett greit. Så begynte det ei kjekk vikarlege (Irene) og da gikk pasienttallene opp til ca. 1900 i januar - februar. Da ble det ganske vanskelig å komme gjennom telefonen for å bestille time. Jeg måtte begynne å gå innom for å bestille timer siden ingen tok telefonen. Synes det ble litt for mye stress å alltid måtte møte opp selv for å bestille time, derfor byttet jeg lege, men jeg har ingenting å utsette på Bandesha eller vikarlegen. Er ganske fornøyd med begge to, men synes han burde ha to sekretærer slik at ventetiden på telefonen blir kortere for andre.

Synkende kurve, dessverre!

Jeg har gått til dr. Bandesha i litt over to år og har vært utrolig fornøyd.
Han tar pasientene sine på alvor, og får deg til å føle deg trygg på at du er
i de beste hender.
Men i den siste tiden har det startet en vikarlege (Irene Luoga), da dr. Bandesha tar etterutdanning,
og hun har jeg ikke vært særlig fornøyd med.
Hun har vært, i mitt tilfelle, brå og til tider rett og slett respektløs.
Skulle ønske hun tok seg tid til å lytte, og ikke bare la ut om sin mening om alt.
Hun har og snakket om dr. Bandesha på en måte som jeg tolker som undergravende,
og som om han ikke følger boka. Noe jeg til en hver tid opplever at han gjør!
Dersom hun er uenig med dr. Bandesha's fremgangsmåte eller praksis mener
jeg dette er noe hun får ta med han, og ikke med meg.
Helsesekretæren burde og få litt ekstra opplæring på betalingsterminal og kasse, for ikke å snakke om å gå ut av rommet hvis hun kommer inn midt i en privat samtale. Det er standard prosedyre at en helsesekretær spør om hun får komme inn i slike tilfeller, men hun braser inn og blir stående uten å så mye som spørre om hun forstyrrer. Dette gjelder ikke Stine som var der tidligere. Hun har jeg ingenting å utsette på.
Jeg syns det er litt sørgelig at et legesenter med en så god lege som dr. Bandesha har fått en service som dette mens han er borte.
Gleder meg til dr. Bandesha er tilbake for fullt.
PS! Min vurdering er basert på dagens situasjon på legesenteret. Tidligere ville jeg gitt full pott.

Vikarlegen

Var innom Tara Legesenter med min sønn og da var vikarlegen (Dr. Irene Luoga) til Dr. Bandesha på jobb. Hun var veldig snill og hjelpsom, svarte på alle spørsmål så jeg fikk et sterkt inntrykk av at hun kan sitt felt inn og ut. Hadde også et veldig bra samarbeid med sekretær og gjorde alt som skulle gjøres av undersøkelser og lignende. ANBEFALES STERKT:D

Flink lege

Har bare vært et par ganger hos han, men synes han er en høflig og hyggelig lege som lytter. Undersøker og tar testene som trengs og gjerne noen ekstra også.
Har byttet lege pga div. årsaker, men vil ikke si noe negativt om Bandesha.
Litt synd han er en av legene i Sandnes som har flest pasienter, da det kan være litt travelt og han i tillegg er borte en del til etterutdannelsen.
Helsesekretæren virker litt uvitende og brå.

Etterutdannes for en periode, derfor VIKAR-lege på stedet

Legepraksisen har et venterom som ligger vegg-i-vegg med undersøkelsesrom (legekontor). Døren tetter ikke ordentlig selv om du forsøker dra den igjen.

Man kan nesten høre alt hva legen sier om han/hun er høylytt fra venteværelset. Stort minus for konfidensialiteten.

Jeg frastår å bedømme vikarlegen etter kun en konsultasjon. Kanskje dette er en grei nok lege. Hun som er vikar i øyeblikket heter Irene Luoga. Det ser ut å være litt endringer i antall ledige plasser i MinFastlege-systemet. På ett døgn spratt ledige plasser opp fra 8 til 202 (27.nov)