Ba-Tong Ly

Strømmen Torg Legekontor Ba-Tong Ly
Støperiveien 30 2010 Strømmen
Ba-Tong Ly er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Ba-Tong Ly

Vet du konkret hva som feiler deg? Da er Dr.Ly flink.

Ly virker som en lege med gode allmennpraktiske kunnskaper, og er du tydelig syk, så får du rask og god hjelp. Har du derimot diffuse symptomer, plager som krever en mer omfattende og grundig vurdering, plager som ikke avsløres med mindre legen tenker allsidig og stiller helhetlige spørsmål, da har ikke Ly like god tid. Han foreslår blodprøver fremfor å snakke litt ekstra om/med pasienten. Som pasient føler man kanskje at man selv må ta ansvaret for å ønske henvisning til spesialist, for fastlegen kan ikke absolutt alt. Savner en mer helhetlig (fysisk, psykisk og sosial) bedømming, slik at evt. bakenforliggende årsaker kan avdekkes.

Imøtekommende, empatisk og tydelig legesekretær.

En overlegen person

Første konsultasjon var ikke bra i det hele tatt.
Han var stressa og var uintressert i å høre hva som feiler meg og hvorfor var jeg syk. Han lyttet ikke da jeg fortalte han om hvordan jeg hadde det. Han brydde seg ikke. Han konkluderte med en gang at jeg hadde influensa selv om jeg var så tydelig å si ifra at jeg har problemet i muskulaturen og at noen ganger det eneste som hjelper meg er å gå til alternativ behandling og å få sykemelding så kroppen kan hvile seg og muskulaturen får behandling ordentlig så det blir ikke vonde og stive, men nei da han sa jeg gir ikke sykemelding for vondt i muskulatur. Er det mulig tenkte jeg når min forrige lege som har blitt pensjonist er fortåelsesfull men han batong- ly har ikke peiling i det hele tatt hvordan man har det når man har vondt i muskulaturen(når brystet er numment og veldig hovent og ømme, nakken kan jeg ikke snu men følg av hele kroppen, høyre armen er nummen, og hodet kjennes som at det sprenger, klarer ikke å puste ordentlig) Det er det han sier influensa uff på meg. Mangler evne til å lytte ordentlig til pasienten sin.

Ingen forståelsefull fra hans sin side. En overlegen person at han vet alt og du som pasient kan ikke si noe om hvordan du har det eller hva du synes om hvorfor du er syk.

Det blir rask bytting av lege etter første konsultasjon for denne type legen som er overlegen person er ikke noe bra i det hele tatt.

Hun helsesekretæren er kjempeflink til å lytte da jeg ringte. Fikk akuttime med en gang og var veldig vennlig og behjelpelig. Hun vet hvordan man behandler pasienter og hun er hyggelig.

Han og hun er veldig flinke

Jeg har hatt Dr. Ly som fastlege i tre år nå.
I disse tre årene har jeg besøkt ham fire ganger.

Som lege representerer han alt jeg ønsker og vil ha av en fastlege. Det er lett å bestille tid - noe som sjelden tar lang tid, og assistenten er særdeles hyggelig og flink. Til tross for at jeg er der sjelden i forhold til andre, husker hun meg og hilser og smiler. Det er god service, det.

Han finner ut av hva som feiler meg og får det fikset. Kan ikke be om særlig mer enn det.

Dette er en god lege, og han har en veldig flink og hyggelig ung dame som ønsker deg velkommen.

Bra fyr , og flink assistent

Han er flink til å sette seg inn i saken , og har alltid funnet tid ved raske behov , god beliggenhet.
Jeg har brukt han i 8-9 år nå.
En dag pr uke er det stengt , aner ikke hvorfor , men slik er det.

Assistenten hans er meget blid å hyggelig, å svært dyktig.

Flott

Han er grei å forstå han forklarer slik at vi uten lengre utdannelse kan forstå, menneskelig, har tid til pasienten, jeg har brukt han noen år han har på den tiden hvert forsinket kun 1 gang meg 15 min (assistenten var sykmeldt)

Veldig hyggelig og flink

En varm og hyggelig lege. Lett å snakke med og jeg fikk akkurat den hjelpen jeg trengte.
Legen snakker helt forståelig norsk og ventetiden for å få time er kort.
Sekretæren er også kjempe hyggelig.

Veldig tilgjengelig og barnevennlig

Jeg har aldri opplevd at det har tatt lang tid å få time hos Dr.Ly. Spesielt finner han tid til å ta inn syke barn, selv om dagen hans er tettpakket fra før. Dessverre har kontoret stengt på onsdager (pr jan 14). Jeg opplever en imøtekommende lege når det gjelder forbigående tilstander som kan kureres med antibiotika.Når det gjelder andre forhold, opplever jeg han som ok. Absolutt ingen språk problemer. Hyggelig og flink legesekretær.

Svært god tilgjengelighet

Det går alltid raskt å få time hos Ba-Tong Ly. Har til og med opplevd at de har tatt meg inn etter siste timen er over. Er så fornøyd med Ba-Tong Ly, at han også er blitt min sønns fastlege.

Har besøkt Ba-Tong Ly både med psykiske og fysiske plager, og har aldri møtt annet enn velvilje. Mitt inntrykk er at dette er en lege som tar deg alvorlig, dersom du går dit med et ønske om å bli frisk. Har forstått på ham at han ikke er like glad for pasienter som utelukkende kommer til kontoret hans for å få sykeliggjøre seg selv ytterligere (man kan jo mistenkte et par av de negative kommentarene under her, for å tilhøre denne kategorien).

Blid, og serviceminded legesektretær, som er flink med barn. Tar ikke kortbetaling, men med minibank i nabobygget er dette et i-landsproblem.

Flott lege

Jeg gikk mange år hos denne legen. Han var svært forståelsesfull og dyktig. Har alltid fått de medisinene og henvisninger til spesialister som jeg ønsket. Han er hyggelig og varm. En fantastisk lege som ser hele mennesket. Jeg fikk alltid time senest to dager etter jeg ringte.

dårlig lege

bruke maks 5 timer per pasient, kan ikke ta opp mer enn 2 sykdommer per time, dårlig kundeservice, sekretæren er alltid sur

God lege!!

Til å begynne var jeg svært misfornøyd, han brukte bl.a 1 år på å eliminere x-antall årsaker bak noe som tok hudlegen 5 minutter å diagnostisere.
Men etter å ha hatt han som fastlege i 7-8 år må jeg si jeg er veldig fornøyd! Han kjenner meg, husker historikken og er dyktig.
Han er åpen for alternative behandlinger som naturmedisin og nåler.
Det kan være litt vanskelig å komme i kontakt med kontoret hans og hans vikarer i ferieavviklinger, men ellers veldig god service!
Ulempe at de ikke tar kort-betaling.

Beste legen jeg har hatt

Enkelt å få time. Han lytter til det jeg har å si. Han er forståelig. Bare å ringe så gjør han alt klart av resepter blant annet. Vi har alltid en god samtale.

Ikke god

En lege som har vansklig for ikke å si uvillig til å sende pasienter videre til spesialister.

Meget fornøyd

Jeg har byttet lege mange ggr. Føler nå at jeg blir tatt på alvor. En meget behagelig lege, som også har sans for humor.

Flink fyr

God til å lytte, tar seg god tid med pasienten. Kan være vanskelig å få tak i pga ferier, men med ny kontordame løste det seg. Lett å få time raskt, går ikke av veien for å utføre mindre "inngrep" selv, noe som er positivt. Kan anbefales, mye bedre enn mange av de andre, gamle legene i området.

Gruet meg til å gå til legen

Sliter med psykiske plager og fysiske forbundet med det. Ba-tong ly lo av meg når jeg fortalte hva som plaget meg.
Han spurte meg om hva som var planene for fremtiden. Jeg ble fortalt at jeg ikke kom til å klare å studere, selv om dette er noe jeg ønsket sterkt. Nedlatende.