Zane Garsele

Autorisasjon (2017)

Zane Garsele er en av 10 fastleger i Brønnøy

Siste vurderinger av Zane Garsele

Dyktig

Dyktig lege som bryr seg om sine pasienter, og lytter til pasienten. Jeg føler meg ivaretatt, og trygg på at legen vet hva hun gjør.

Usikker må bli stikkordet i vurderingen

Det virker sin hun ikke får "med seg" det pasienten sier, bevisst eller ubevisst. Opplever henne som lite engasjert med få eller ingen idéer om videre oppfølging/behandling. Hun er lite "snakkesalig" for å bruke et litt loslitt uttrykk. Om dette skyldes arroganse, likegyldighet eller at hun kommer fra en annen "kultur" er vanskelig å si, men det kan minne om tidligere tider da pasienten skulle overlate snakkinga til doktoren. Jeg mener at det må stilles klare krav til å inneha evnen til toveis kommunikasjon mellom lege og pasient. Dette mangler det litt på.

Vikarlege Audur Halldordottir (Vikar)

Hyggelig og imøtekommende først, men følte meg lite hørt og forstått angående problemene jeg dro til legen for. Holdningen hennes virket også litt nedlatende.

Jeg forklarte kort hva problemene var. Hun stilte ingen spørsmål angående de og prøvde ikke å finne ut hva som var årsaken bak. Til det ene problemet, så skrev hun istedenfor ut en resept på et legemiddel som var irrelevant til problemet. Da jeg prøvde å spørre hva hun skrev ut til meg, fikk jeg ikke noe konkret svar, bare "krem".

Jeg kom ingen vei med den legetimen. Skulle heller ønske at hun var bedre til å lytte og at hun brukte tid på å finne ut av problemet.

Fantastisk lege

Etter en legetime og noen undersøkelser fikk jeg endelig svar på hva som feilet meg. Min tidligere fastlege skyldte mine problemer på vekta men hos Zane ble jeg endelig tatt seriøst.

Virker usikker

Virker usikker og svak i faget etter min mening. Følte meg ikke ivaretatt, og virket ikke som hun brydde seg om det jeg hadde på hjertet. Følte meg som en prøvekanin hos henne. Lite sympati.