Rune Dramsdahl

Tlf: 52 70 18 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Rune Dramsdahl er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Rune Dramsdahl

Ingen god fastlege

Lang ventetid,til tross for tidlig time.
Prøvesvar og henvisninger håndteres noe vilkårlig.
Bestemmer mye utifra om han liker pasienten og problemstilling.
Bruker mye vikarer.

Ingen god fastlege

Mine erfaringer med Dramsdahl er ikke bra i det hele tatt. Han har vært min lege hele livet, men når jeg ble myndig byttet jeg fastlege med en gang. Mine opplevelser er LAAAANG ventetid (minst 1-2 t ventetid, om du er heldig). Når jeg endelig kom inn til Dramsdahl, var jeg nesten ikke kommet inn døren en gang før han sa "prøven ga utslag, jeg har sendt resept til apoteket"). Og da kunne jeg bare gå igjen. Jeg opplever Dramsdahl som uinteresert i pasienten og vil helst bare ha deg ut av kontoret det sekundet du kom inn. Kan også legge til at det er MYE vikarer. Virker ikke som en som brenner for yrke sitt.

Veldig fornøyd

Hele familien bruker Dramsdahl og er veldig fornøyd. Vi opplever å bli godt ivaretatt, både voksne og barn. Ble mye bedre etter at de flyttet til Gardsenteret. Enkelte av kontorpersonalet kan oppleves litt arrogante, men det er nå ikke der vi bruker mest tid. Jevnt over veldig fornøyd!

sutre, sutre. putre. putre..............

det er så trist å se den negative kritikken av en super lege, som er empatisk, nøyaktig og grundig, og som virkelig tar nødvendig tid til pasienene. og i tillegg er han ikke kongen på haugen, men henviser deg videre dersom det er nødvendig.
ja, litt ventetid er det, men det gjelder vel hos de aller fleste leger?

Verken fugl eller fisk

Har hatt Rune som fastlege i 20-25 år. Har god kjemi og føler at jeg blir hørt og tatt vare på. Er blitt mye bedre etter at di flyttet opp til Gardsenteret. Ventetiden er også blitt mye bedre. Sjeldent mer enn max 15-20 min. Han har pr. dags dato en fast vikar anna hver uke, Attila Fazekas., som også en trivelig og god lege. Begge tar seg tid til å lytte. Registrerer at flere opplever Rune som "arrogant" og virker som han ikke bryr seg. Han har vel kanskje ikkje verdens beste karisma og utstråling, men at han bryr seg, er hevet over enhver tvil.
Begge to er uten tvil faglig dyktige leger.
Mvh

Værste lege /senter

Han tar seg ikke tid til pasienten, alltid altfor lange ventetid, man må likom ta seg en hele dag fri for å bare gå til han. Sist jeg var hos han så va han så opptatt av dataen han følte ikke med og tok meg ikke på alvor trur hele tok bare 5/10 min så når eg skulle betale måtte eg betale 430kr!!!! helt sykt, jeg spurte dama i resesjonen kofår det ble så mye så fant hun ingen forklaring på det og sa kanskje fordi han har brukt "lang" tid på deg, jeg bare what?spurte om eg kunne spørre legen sjøl så seie hu han har ikke tid nå da må du bestille time hos han!! jaja, skal eg liksom betale nesten gang og får å gå te han og spørre han? lol veldig teit! jeg skal bytte fastelege..en ting til jeg har prøvt å ringt til de 100 ganger idag 04.01.16 de tar ikke telefonen har på mobilsvar fra julaften! skal bytte fastlege.

Tillitvekkende lege

Har hatt han som lege i mange år. Veldig dyktig etter mitt skjønn. Men ventetiden kan bli i lengste laget......

Alltid fått topp behandling

Litt vel lang ventetid på å komme inn til legen, bra når en først kommer inn, men må regne rundt en time i venting først

Fin fyr, men jeg venter mellom 1-2 timer hver gang, selv om time er forhåndsbestilt. Ene gangen ventet jeg 3 timer. Kontordamene er flinke å ta prøver, men for travle, og lite imøtekommende. Det føles som en maskin der ingen har tid. Vel fremme på kontoret opplever jeg dog Dramsdahl svært profesjonell og faglig dyktig. Ikke helt imponert da han matte ta tlf 5 ganger ila de 10 min jeg var der.

ofte vikar istedenfor legen,

Tar meg ikke på alvor,informerer meg ikke etter prøver

Meget bra lege

Litt for lang tid på laben legen tar seg god tid og er hyggelig

brukanes lege med brukanes kontor landskap

for første gang i mitt liv trenger jeg ikke bruke mer tid på og få meg time en behandling.Man ringer så får man time/avtale ikke som tidligere legekontor der man måtte glemme telefon og stille opp personlig for så og få time noen uker frem i tid.

delvis bra

fant fram gode løsninger i begynnelsen som akkupunktur o.l. men etterhvert følte jeg at betalingen var det han var på jagt etter og behandlingen ble mindre bra og en ble ikke hørt.. hadde en veldig vondte bronkitt og han sa bare går inn på apoteket og kjøp noe slimløsende.. (ikke sånn det skal vær)
veldig lang ventetid uten, alltid minst en time forsinket pluss at en måtte vente 10 minutt før han kom ut av kontoret sitt for å rope opp neste pasient og så var det bare 5 min ''behandling''
veldig mye vikarer, det var jeg nesten glad for fordi de hørte på hva jeg fortalte

Veldig flink lege med empatien i orden

Har hatt han som fast lege i 15 år og er meget fornøyd. Kjenner meg igjen i beskrivelsene med ventetid, vikarer etc men det går igjen hos de fleste andre kontorer også. Han har alltid stilt opp og gitt gode diagnoser etc og tar meg som pasient på alvor.

byens dyktigste lege!

Dr.Dramsdahl er meget dyktig synes jeg, har oppigjennom årene hatt mange leger. Han er pin-point på det medisinske, er vennlig og empatisk, og kjenner sin begrensing, da henviser han videre. Joda, det er ofte vikarer, men de jeg har møtt er også flinke og greie. Angående ventetid på kontoret har det omtrent ikke eksistert, jeg har nesten alltid kommet inn på minuttet til avtalt tid! Kanskje det viktigste, jeg føler meg trygg ved å være Dramsdahl`s pasient.

Flink

En av de bedre jeg har vært borti og jeg har vært mye hos legen de siste årene, effektiv, ryddig og hyggelig type

Er veldig fornøyd

Har ikke hatt han så lenge som fastlege. Men av det jeg har vert inne, så er jeg veldig fornøyd. Han hører etter hva jeg sier, og har fått rask behandling. Eneste minuset her er at det er litt lang ventetid på venterommet. Ellers har jeg fått time ganske snart etter jeg har bestilt :-)

Verken "fast" eller "lege"...

Min første fastlege i Haugesund. Erfaringen med ham? - ELENDIG. Et halvt år tok det å gå til fastelegekontoret "for å få hilse på min nye fastlege". Jeg ble ofte lovet at jeg skulle ha en time hos dr. Dramsdahl, men fikk alltid møte vikaren hans. Hvorfor det? - Han, Rune Dramsdahl, var tilfeldig ikke i byen hver eneste gang jeg skulle ha en time hos ham.
Da jeg endelig fikk en time hos ham, var han slem med meg, ville ikke høre en gang hva jeg var plaget med, og virket ganske irritert. Han skrev ut en resept på smertestillende, slengte den til meg og sa at han hadde det travelt og måtte gå. Ikke en eneste blikkontakt siden jeg kom inn døra til jeg gikk ut! Han oppførte seg slemt og nedlatende, rett og slett. Følte det var urettferdig at han skulle få betalt for det. Har byttet fastelegen med en gang etter det, for jeg føler at Rune Dramsdahl er verken "fast" eller "lege".

Travel og uinteressert!

Byttet til ny fastlege, da jeg ikke synes at han var en god lege for meg. Alltid laaang ventetid og når man først kommer inn, så har han knapt tid til deg! Virker ikke som en lege som brenner for yrket sitt.

Har lite tid.

Virker ikke videre opptatt av pasienten.Virker som du helst skal bruke minst mulig av tiden hans.( 2-3) min. Mye vikarer.