Harald Bjarne Hellesen

• Samfunnsmedisin

Autorisasjon (1998)

Harald Bjarne Hellesen er en av 7 fastleger i Suldal

Siste vurderinger av Harald Bjarne Hellesen

Kunnskapsrik, trygg og tilstede med respekt

Eg har hatt han som fastlege i mange år, og har bare positive konsultasjonar og opplevingar med han.
Han er ein handlingens mann, er enormt kunnskapsrik, trygg og tilstede, og interessert i heile meg, fangar opp problemet/ene kva det måtte være. Ringjer om nødvendig sjukehus og andre fagpersonar under konsultasjonen for å få raske svar om evt.vidare undersøkelse, behandling og oppfølging.
Eg har flytta til annan kommune for 3 år sidan, men har holdt på han som fastlege til nå.
Vemodig å måtte gå til det skrittet å måtte bytta lege, grunna for lang avstand.
Han avsluttar alle konsultasjonar med: "Så må du ha god bedring, og hils hjem til familien."

En som bryr seg

Bedre lege skal man lete lenge etter. Han er virkelig en som vet hva han driver med! Han tar seg tid til å lytte til pasientene sine og behandler alle med respekt!

Trygg og Kunnskapsrik

Han er veldig hyggelig og trivelig å prate med, og han har vært utrolig hjelpsom med det problemet jeg har slitet med i mange år, men etter å ha fått hans hjelp, er det problemet blitt mye mindre/bedre. Han er dessverre ikke fastlegen min, men jeg føler meg trygg på at jeg kan henvende meg til han. Jeg har ikke opplevd noe negativt ved han, bare positivt. Jeg synes han er en veldig flink lege.

Kunnskapsrik og bryr seg om pasienten.

Undersøkjer grundig og er han i tvil ,ringer han til sjukehuset og får snakka med ein spesiallist.

Han høyrer også på meg.

Dårlig opplevelse, mangler empati

Virker uinteressert og gir lite informasjon, trekker raske konklusjoner uten å lytte til pasienten. Jeg var vel en av mange denne dagen. Det finnes nok bedre leger på Suldal legekontor.